Aerotex waterdicht? Dus niet

Drum&Bass

MF veteraan
6 nov 2007
1.178
1
Limburg
Hallo mensen.

Ik heb mij pas een nieuwe motorjas aangeschaft en een paar handschoenen van difi.
Er is alleen een probleem met deze spullen er staat op aerotex dat wil dus zeggen waterdicht en dat zijn beide producten niet.
Na anderhalf uur door de regen te rijden waren mijn handen en armen zeiknat hier ben ik dus behoorlijk pissed off om.
Ik heb namelijk tot drie keer toe aan de verkoopster gevraagd weet je zeker dit dat waterdicht is want anders hoef ik deze jas niet ik vind dat uitdrukkelijk belangrijk.
En er werd mij met vol vertrouwen verzekerd dat het materiaal waterdicht zou zijn.
Nou DUS NIET!.
Nou weet ik dat aerotex een extreem slap aftreksel van Gore-tex is maar als er op staat waterdicht en een verkoopster verzekert mij hiervan wil ik er van uit kunnen gaan dat tenminste 1 van de twee het bij het juiste eind heeft.
Ik koop geen dure 'waterdichte' artikelen als ik er nog steeds een regenjas over aan moet.

Ik heb gore tex aangehad maar qua handschoenen had ik geen gevoel meer met het stuur en de jassen waren duur tot in het absurde.
Nu is mijn vraag heb ik nu dikke vette pech met deze NEP ARTIKELEN of kan ik hier iets mee.
Ik baal als een stekker want voor 300 euro bezeikt worden vind ik wat teveel. Heeft iemand nog andere ervaringen met Aerotex of iets dergelijks?
En kom niet aan met voor een dubbeltje op de eerste rang want 300 euro is een hoop geld voor mij als student.

Bij voorbaad dank iemand die het liefste droog zou doorrijden.
 
Hallo mensen.

Ik heb mij pas een nieuwe motorjas aangeschaft en een paar handschoenen van difi.
Er is alleen een probleem met deze spullen er staat op aerotex dat wil dus zeggen waterdicht en dat zijn beide producten niet.
Na anderhalf uur door de regen te rijden waren mijn handen en armen zeiknat hier ben ik dus behoorlijk pissed off om.
Ik heb namelijk tot drie keer toe aan de verkoopster gevraagd weet je zeker dit dat waterdicht is want anders hoef ik deze jas niet ik vind dat uitdrukkelijk belangrijk.
En er werd mij met vol vertrouwen verzekerd dat het materiaal waterdicht zou zijn.
Nou DUS NIET!.
Nou weet ik dat aerotex een extreem slap aftreksel van Gore-tex is maar als er op staat waterdicht en een verkoopster verzekert mij hiervan wil ik er van uit kunnen gaan dat tenminste 1 van de twee het bij het juiste eind heeft.
Ik koop geen dure 'waterdichte' artikelen als ik er nog steeds een regenjas over aan moet.

Ik heb gore tex aangehad maar qua handschoenen had ik geen gevoel meer met het stuur en de jassen waren duur tot in het absurde.
Nu is mijn vraag heb ik nu dikke vette pech met deze NEP ARTIKELEN of kan ik hier iets mee.
Ik baal als een stekker want voor 300 euro bezeikt worden vind ik wat teveel. Heeft iemand nog andere ervaringen met Aerotex of iets dergelijks?
En kom niet aan met voor een dubbeltje op de eerste rang want 300 euro is een hoop geld voor mij als student.

Bij voorbaad dank iemand die het liefste droog zou doorrijden.

Terugbrengen. Is verkocht als waterdicht, maar is het dus niet.

En dan: Gore Tex *O*
 
Ben benieuwd hoe mijn Alpinestar 7-10, Evolution broek, Forma laarzen en Revit H20 gloves het eraf gaan brengen dan . :X :X .

Maar dit is inderdaad klote, ik verwacht van iets dat niet goretex is op zijn minst waterdicht te zijn, dan ademt het maar wat minder...

Valt er met garantie iets te regelen?
 
de h20 hanschoenen van revit zijn wel waterdicht, dat is prima. maar niet winddicht. het moeten winter handschoenen zijn maar zelfs hier in nederland, waar je niet echt een winter hebt zijn ze te slecht. na 1 uur rijden (80km/h) voel ik mijn vingers bijna niet meer.

PS: ik klaag helemaal niet, ik ben juist een fan van revit. ik zeg alleen maar dat ik veel "winter" handschoenen heb getest en ze zijn nooit goed. of ik koop altijd de verkeerde (maar niet de goedkoopste) :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe mijn Alpinestar 7-10, Evolution broek, Forma laarzen en Revit H20 gloves het eraf gaan brengen dan . :X :X .

Maar dit is inderdaad klote, ik verwacht van iets dat niet goretex is op zijn minst waterdicht te zijn, dan ademt het maar wat minder...

Valt er met garantie iets te regelen?

Hmmm.

Ik zou terug gaan, en de hele natte zooi op de toonbank gooien, en bonnetje aanreiken en zeggen: "Bedankt, maar je hebt gejokt. Doe nu maar het geld terug."

Dan je oude pak weer aan, opstappen en zoeken naar een bedrijf dat geen rotzooi verkoopt en niet bedriegt.

edit: TS heeft het pas. Garantie gaat in als er toch een gebrek blijkt (kan altijd natuurlijk), maar als een product net nieuw is, hoor je gewoon een vervangende te krijgen.
De pest hier is, is dan niet het product het gebrek vertoont, maar de verkoper. Dat spul is niet waterdicht, maar wel zo verkocht.

Ik wordt altijd een beetje emotioneel bij dit soort praktijken '(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de h20 hanschoenen van revit zijn wel waterdicht, dat is prima. maar niet winddicht. het moeten winter handschoenen zijn maar zelfs hier in nederland, waar je niet echt een winter hebt zijn ze te slecht. na 1 uur rijden (80km/h) voel ik mijn vingers bijna niet meer.

PS: ik klaag helemaal niet, ik ben juist een fan van revit. ik zeg alleen maar dat ik veel "winter" handschoenen heb getest en ze zijn nooit goed. of ik koop altijd de verkeerde (maar niet de goedkoopste) :Y
Ik heb alles nog niet in regen getest. Iets met automobilisten en total loss rijden. Maar ik heb de Zenith H20, deze zijn groot genoeg om (thermo)handschoenen onder aan te doen. Dus denk dat het wel goede keus is. Ik heb te brede handen voor de meeste handschoenen met voering. Dan trek ik die er haast mee uit met uittrekken.

Ze zijn wat groot maar stoer en toch nog genoeg gevoel voor schakelaars en hendels.
 
Als je in plaats van op een internetforum je gal te spuwen gewoon terug gaat naar de winkel en zegt dat het product niet voldoet aan hetgeen zij hebben gezegd en om een oplossing vraagt kom je volgens mij een heel stuk verder :)
 
Als je in plaats van op een internetforum je gal te spuwen gewoon terug gaat naar de winkel en zegt dat het product niet voldoet aan hetgeen zij hebben gezegd en om een oplossing vraagt kom je volgens mij een heel stuk verder :)
Now where's the fun in that :+?
 
Ik zou terug gaan. Ik heb een Hein Gericke pak. Ook geen Goretex maar een ander soort membraam. Ook waterdicht... Zit een jaar "waterdichtgarantie" op.

Denk dat zo iets bij jou ook wel het geval is. Dus gewoon terug gaan en een andere halen.



Misschien nog een tip. Ik heb ook een regenpak wat ik over mijn pak aantrek. Ookal is m'n pak waterdicht. Als ik deze niet bij me heb, dan is me pak daar natuurlijk om redding te brengen.
 
Laatst bewerkt:
@Martell: Waarom zo agressief? Beste verkoopster kan er misschien wel helemaal niets aan doen en een beetje stroop helpt zoveel beter dan azijn. Ik geef een voorbeeld: Komt ie aan de toonbank en zegt goh, ik heb een beetje een probleem. Het bleek toch allemaal niet waterdicht te zijn. Verkoopster: Wat naar voor u, kijken of we dat op kunnen lossen. Overlegt met de baas en meldt: Hier neemt u deze maar, is wel Goretex, maar zeker waterdicht. Hij is wel wat duurder maar wij leggen het verschil bij want we vinden het zo vervelend voor u....e n wij houden u graag als klant.
Dat is meer wat ik meemaak in winkels.
Probeer het eens en geef de winkel de kans om het op te lossen, geeft je een veel beter gevoel en is goed voor je emotionele groei ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou teruggaan. Mijn ervaring is dat ze die dingen vrij makkelijk omruilen (heb ik althans met laarzen gehad, die ook waterdicht zouden zijn. Ook gewoon omgeruild voor nieuwe).

Maar Aerotex doet idd niet wat het zou moeten doen. Mijn vriendin heeft ook een jas met één of andere vage tex, maar het is allemaal toch geen Goretex. Mijn Goretex-pak blijft altijd droog, die van haar lekt door.

Het lijkt een cliche, maar als je een echt goed pak wil, ben je gewoon wat meer kwijt.
 
Niet mee eens. Ik heb een Hein Gericke pak en die doet het ook goed! Was €300,- of €350 kwijt voor een jas en broek. Rijdt er nu zo'n 2 maanden en nog steeds waterdicht.

Ben al een paar door een goede regenbui gereden. Enige probleem is dat me jas zolang nodig heeft om weer helemaal op te drogen van de buitenkant.

Een gore tex jas kost al gauw €300/€400 als je pech hebt zelfs €500,-. Is wel goed spul met 5 jaar garantie ofzo.... maar het is niet het enige wat goed is.
 
Mijn vorige pak was van difi met aerotex membraan erin. Nooit nat erin geworden en ik ben toch door heel wat nat weer heen gereden. Zou wellicht ook gewoon een productiefout kunnen zijn. Over het algemeen heb ikzelf hele goede ervaringen met Difi, heeft mij erg goed beschermd tegen weer en wind en asfalt ( |( ).

Ik zou gewoon even teruggaan en netjes je verhaal doen. Zoals al eerder gezegd, mensen zijn veel sneller geneigd je op een goede en nette manier te helpen ipv gelijk aggressief en kwaad te gaan doen. Dat je nu toevallig een mindere ervaring hebt hoeft helemaal niet gelijk stigmatiserend te zijn voor een compleet merk.
 
Laatst bewerkt:
@Martell: Waarom zo agressief? Beste verkoopster kan er misschien wel helemaal niets aan doen en een beetje stroop helpt zoveel beter dan azijn. Ik geef een voorbeeld: Komt ie aan de toonbank en zegt goh, ik heb een beetje een probleem. Het bleek toch allemaal niet waterdicht te zijn. Verkoopster: Wat naar voor u, kijken of we dat op kunnen lossen. Overlegt met de baas en meldt: Hier neemt u deze maar, is wel Goretex, maar zeker waterdicht. Hij is wel wat duurder maar wij leggen het verschil bij want we vinden het zo vervelend voor u....e n wij houden u graag als klant.
Dat is meer wat ik meemaak in winkels.
Probeer het eens en geef de winkel de kans om het op te lossen, geeft je een veel beter gevoel en is goed voor je emotionele groei ;)

Is niet agressief hoor. Je mag tegenwoordig best je emotie tonen als mens, niet dan?

Waar het mij om gaat is dat er kennelijk meerdere malen gevraagd is of de boel waterdicht is.

Als ik wordt voorgelogen in een winkel, denk ik niet dat ik daar klant zou willen zijn, laat staan blijven (hoewel een duurder pak meekrijgen voor hetzelfde geld en dan nooit meer komen ook wel aanlokkelijk klinkt).

Tuurlijk kan de verkoopster er niks aan doen..... Maar zij is nou eenmaal degene die gelogen heeft, niet? En zij vertegenwoordigt het verkopende bedrijf.
Dat betekent ten eerste dat ze op persoonlijke titel aangesproken kan worden en ten tweede dat ze reclamerende klanten kan verwachten (zeker met haar "informatie").

Je hebt in de laatste zin wel gelijk. Maar enige frustratie mag wel blijken. En zoals jij best wel weet is het uiten van negatieve emoties al emotionele groei ;)

Maar weer terug naar TS: in ieder geval teruggaan.
 
Mijn vorige pak was van difi met aerotex membraan erin. Nooit nat erin geworden en ik ben toch door heel wat nat weer heen gereden. Zou wellicht ook gewoon een productiefout kunnen zijn. Over het algemeen heb ikzelf hele goede ervaringen met Difi, heeft mij erg goed beschermd tegen weer en wind en asfalt ( |( ).

Ik zou gewoon even teruggaan en netjes je verhaal doen. Zoals al eerder gezegd, mensen zijn veel sneller geneigd je op een goede en nette manier te helpen ipv gelijk aggressief en kwaad te gaan doen. Dat je nu toevallig een mindere ervaring hebt hoeft helemaal niet gelijk stigmatiserend te zijn voor een compleet merk.

Zeker waar.

Maar hoe groot is de kans dat én beide handschoenen én de jas die net deze ene persoon heeft gekocht alledrie een productiefout blijken te bevatten?

Ik zou me toch niet prettig voelen als ik weet dat er een buitje onderweg aan zit te komen.
 
Volgens mij heeft mijn vriendin ook Aerotex in haar jas zitten. Het is tot op zekere hoogte waterdicht. Heb je trouwens wel je binnenvoering erin zitten? Deze beschermd ook vaak een beetje tegen de regen.
 
Ik heb persoonlijk heel goede ervaring met aerotex, het membraan is ongeveer nog het enige dat heel is aan m'n handschoenen na jaren intensief dragen :) Wil niet zeggen dat er in de productie of manier van verwerken bij de spullen van TS niet een fout is ingeslopen.

Wat ik mij wel afvraag, TS zegt dat:
Na anderhalf uur door de regen te rijden waren mijn handen en armen zeiknat hier ben ik dus behoorlijk pissed off om.
Ik ben eigenlijk benieuwd of dat het enige was dat nat is geworden? Zo ja, dan kan het ook nog zijn dat er een trucje is hoe je de kleding op elkaar moet aansluiten omdat anders regenwater tussen de handschoenen en de jas naar binnen dringt. Dan ligt het dus niet aan het product zelf maar aan de gebruiksinstructies die TS (niet) gekregen heeft.
 
Ik heb persoonlijk heel goede ervaring met aerotex, het membraan is ongeveer nog het enige dat heel is aan m'n handschoenen na jaren intensief dragen :) Wil niet zeggen dat er in de productie of manier van verwerken bij de spullen van TS niet een fout is ingeslopen.

Wat ik mij wel afvraag, TS zegt dat:Ik ben eigenlijk benieuwd of dat het enige was dat nat is geworden? Zo ja, dan kan het ook nog zijn dat er een trucje is hoe je de kleding op elkaar moet aansluiten omdat anders regenwater tussen de handschoenen en de jas naar binnen dringt. Dan ligt het dus niet aan het product zelf maar aan de gebruiksinstructies die TS (niet) gekregen heeft.


Als het water via je mouwen naar beneden loopt in je handschoenen,..je handen en mouwen worden dan nat. Zeker na 1,5 uur rijden met regen zoals vanmorgen ;)
 
Als het water via je mouwen naar beneden loopt in je handschoenen,..je handen en mouwen worden dan nat. Zeker na 1,5 uur rijden met regen zoals vanmorgen ;)
Dabedoelik :Y Toen ik m'n goretex laarzen kocht werd mij erop gewezen dat ik m'n broek op een speciale manier in m'n laarzen moest stoppen om te voorkomen dat het water langs m'n broek m'n laarzen instroomde. Was mij dat niet verteld had ik de eerste regenrit een voetenbad gehad :X
 
Ow, dat stuk had ik nog niet goed gelezen... Als het idd alleen de handen en armen zijn die nat zijn, dan zou dat goed kunnen door de wijze van aankleden. Meestal lekt een jas ook eerder door op de borst (is mijn persoonlijke ervaring en die van mijn vriendin).

@TS: Doe je je handschoenen over je jas?
 
Ik heb jaren gereden met aerotex (Difi en glover)
Altijd 100% waterdicht. :Y
Waterdichte handschoenen moet je met beleid
uittrekken.
Als je te hard aan de vingertoppen trekt, help je het membraan
om zeep.
Als je niet tevreden bent over je kleding, niet moeilijk doen
en gewoon terugbrengen ;)
 
Ik ga morgen terug met de spullen en eens kijken wat de winkel ervan zegt, ik heb al heel veel spullen daar gekocht met grote tevredenheid en ik dacht probeer die aerotex eens omdat ik toch goede winterkleding nodig heb.
Ik wil gewoon even weten waar ik sta in deze situatie daarom vraag ik dat hier.

Er is mij geinstrueerd hoe ik de jas over mijn handschoenen moet doen met een extra stuk klittenband en een rits en dit heb ik zorgvuldig gedaan omdat ik een lange rit voor de boeg had en liever niet nat wou worden.
Maar het lijkt mij sterk dat het al uberhaupt daar aan zou liggen want het was nat vanaf mijn schouders tot aan mijn vingertoppen dit hoort gewoon niet en daar baal ik van.

Deze jas staat ook in een boekje wat ik van een bedrijf heb gekregen dat difi verkoopt ook aangeprezen als waterdicht naar aanleiding daarvan ben ik naar de winkel gegaan omdat ik echt winterspullen nodig had en al tientallen keren doorweekt terug ben gekomen van ritten in mijn leren pak.
Als bevestiging vroeg ik dus nog meerdere malen is dit echt zo nou eerste regenrit ik ga dat ding eens goed testen bam zeiknat.
En de binnenvoering zat erin ja.

Ik laat wel weten wat ze in de winkel gezegd hebben kijk ter bescherming noem ik de naam van de winkel ook niet maar ik baal gewoon dat ik overal lees hoe geweldig dit product zichzelf aanprijst en dan als je het koopt een flop blijkt te zijn. (in mijn geval).
Als het een productiefout blijkt te zijn zal ik dit ook vermelden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan