Aerotex waterdicht? Dus niet

rij een CBR600 en een Yamaha Diversion XJ600

een sportieve houding en een rechtophouding... heb evengoed me handschoenen altijd in mijn mouw.. maakt nix uit..

edit: aldus mijn persoonlijke ervaring :)
Kunnen langs elkaar heen blijven lullen, maar als jij je handschoenen in je jas hebt, dan krijg je dus geen water in je handschoenen, dus zijn we het met elkaar eens :)

Ik hoor nog wel eens mensen klagen over water in hun handschoenen terwijl ze ze over hun jas dragen. Zodat al het water dus rechtstreeks hun handschoenen in loopt.... En dan roepen dat hun handschoenen niet waterdicht zijn. _O-
 
Ik heb persoonlijk heel goede ervaring met aerotex, het membraan is ongeveer nog het enige dat heel is aan m'n handschoenen na jaren intensief dragen :) Wil niet zeggen dat er in de productie of manier van verwerken bij de spullen van TS niet een fout is ingeslopen.

Wat ik mij wel afvraag, TS zegt dat:Ik ben eigenlijk benieuwd of dat het enige was dat nat is geworden? Zo ja, dan kan het ook nog zijn dat er een trucje is hoe je de kleding op elkaar moet aansluiten omdat anders regenwater tussen de handschoenen en de jas naar binnen dringt. Dan ligt het dus niet aan het product zelf maar aan de gebruiksinstructies die TS (niet) gekregen heeft.
:^ dat wilde ik inderdaad ook zeggen.

Mijn handschoenen passen niet onder de mouwen, dus loopt er water door de handschoen naar mijn handen. Vanuit daar wordt het door de binnenvoering van mijn jas opgezogen (cohesie is een b*tch) en verspreid over mijn armen.
 
:^ dat wilde ik inderdaad ook zeggen.

Mijn handschoenen passen niet onder de mouwen, dus loopt er water door de handschoen naar mijn handen. Vanuit daar wordt het door de binnenvoering van mijn jas opgezogen (cohesie is een b*tch) en verspreid over mijn armen.
:^
 
Ik ben wel benieuwd wat TS nu eigenlijk heeft gedaan. Terug geweest naar de winkel?
 
Hallo mensen, het wordt voor mij nagekeken ik heb de jas daar gelaten heel nauwkeurig uitgelegd wat er nou precies mis is gegaan. Ze konden mij niet zomaar een nieuwe jas meegeven wat ik uiteraard begrijp dus eerst even kijken of de jas echt een productie fout heeft.
Als dit zo is regelen ze bij de leverancier een nieuwe jas voor mij is het geen productiefout krijg ik toch een gloednieuw regenpak ter waarde van 50 euro voor de afhandeling van zaken.
Mocht ik daar niet tevreden mee zijn moest ik contact opnemen met de leverancier zelf.

Dus ik ben tevreden als ze niks kunnen vinden dan krijg ik een fijn regenpak en als ze wel iets vinden mag ik me een nieuwe jas van dezelfde prijs uitzoeken.
Aardige mensen daar al heel veel zaken meegedaan en het leek me al sterk dat ze me met opzet zouden bezeiken.
 
Je klinkt vrij positief over de geboden oplossing, maar is dit wel wat je wil? Je hebt in het begin nadrukkelijk aangeven een waterdicht pak te willen. Vervolgens krijg je een lek pak, en ga je (eventueel) akkoord met een regenpak? Ook al is het geen productiefout, en is de jas dus wel goed gefrabiceerd, maar blijkbaar is aerotex niet waterdicht, dan zou je akkoord gaan?

Je moet goed beseffen dat je een regenpak vaak niet bij je hebt als het onderweg gaat regen.

De winkel geeft je 2 opties(1. fabrieksgarantie, 2. regenpak) maar er is een 3e optie (als het GEEN fabricagefout betreft) en dat is geld terug. Je hebt immers niet gekregen wat je is beloofd!

Dat motoport deze optie niet noemt stelt me teleur, ik wordt er altijd fijn geholpen.
 
Ok ik zei dus ga ervan uit dat ze je willen helpen, echter hier gaan ze de mist in want contact opnemen met de leverancier door jou is in strijd met de wet. Daarin is expliciet geregeld dat de verkoper het probleem moet oplossen, om te voorkomen dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd als klant. Ik vind de geboden oplossing voor wat betreft het regenpak ook niet top. Als het pak lek is dan moet het vervangen worden PUNT. Onafhankelijk van de oorzaak, stel nou dat ze zeggen er is niks mis maar het pak is toch lek, wat dan? Nou ja hou ons op de hoogte.
 
Inderdaad, de verkoper is degene die voor de consument het aanspreekpunt is. Fabrieksgarantie is iets tussen verkoper en fabriek.

Er zijn wettelijk gezien twee opties: (1) Motoport levert zonder bijbetaling een jas die wel waterdicht is of (2) geld terug.

Natuurlijk mag Motoport een redelijke tijd nemen om te bepalen of het om een incidentele productiefout gaat zodat een ander jack van hetzelfde type een oplossing is. Maar de oplossing met een extra regenpak hoef je geen genoegen mee te nemen.

Ik zou er zelf ook geen genoegen mee nemen, je hebt dan namelijk wel de lasten van de Aerotex voering, maar niet de lusten. En lasten zijn er wel degelijk, bij hoge temperaturen in de zomer is een Aerotex voering behoorlijk warm, net als Goretex.
 
Hallo mensen.

Ik heb mij pas een nieuwe motorjas aangeschaft en een paar handschoenen van difi.
Er is alleen een probleem met deze spullen er staat op aerotex dat wil dus zeggen waterdicht en dat zijn beide producten niet.
Na anderhalf uur door de regen te rijden waren mijn handen en armen zeiknat hier ben ik dus behoorlijk pissed off om.
Ik heb namelijk tot drie keer toe aan de verkoopster gevraagd weet je zeker dit dat waterdicht is want anders hoef ik deze jas niet ik vind dat uitdrukkelijk belangrijk.
En er werd mij met vol vertrouwen verzekerd dat het materiaal waterdicht zou zijn.
Nou DUS NIET!.
Nou weet ik dat aerotex een extreem slap aftreksel van Gore-tex is maar als er op staat waterdicht en een verkoopster verzekert mij hiervan wil ik er van uit kunnen gaan dat tenminste 1 van de twee het bij het juiste eind heeft.
Ik koop geen dure 'waterdichte' artikelen als ik er nog steeds een regenjas over aan moet.

Ik heb gore tex aangehad maar qua handschoenen had ik geen gevoel meer met het stuur en de jassen waren duur tot in het absurde.
Nu is mijn vraag heb ik nu dikke vette pech met deze NEP ARTIKELEN of kan ik hier iets mee.
Ik baal als een stekker want voor 300 euro bezeikt worden vind ik wat teveel. Heeft iemand nog andere ervaringen met Aerotex of iets dergelijks?
En kom niet aan met voor een dubbeltje op de eerste rang want 300 euro is een hoop geld voor mij als student.

Bij voorbaad dank iemand die het liefste droog zou doorrijden.

Gewoon mee terug naar de winkel.

Aerotex is inderdaad minder goed dan Goretex, maar hoor wel een poos waterdicht te zijn.
Misschien zit er een fabricage fout in deze jas, gebeurt wel eens.
Dus terug en eerst omruilen voor een nieuw exemplaar.

Zoiets hebben wij een keer gehad met handschoenen.
Ook een of andere tex, maar de eerste de beste regenbui: zeiknat.
Bleek dat daar de tex-laag niet in zat :?

En een andere keer was dat de tex-laag niet goed zat, waardoor bij de naden alsnog lekkage ontstond.
Elke keer netjes vervangen door nieuwe exemplaren.

(en ik rijd tegenwoordig van top tot teen in Goretex)
 
Als die niet waterdicht is en je neemt het regenpak aan....wat is dan nog het probleem? Je bent iig droog met beiden aan :9
 
Hallo mensen.

Ik heb mij pas een nieuwe motorjas aangeschaft en een paar handschoenen van difi.
Er is alleen een probleem met deze spullen er staat op aerotex dat wil dus zeggen waterdicht en dat zijn beide producten niet.
Na anderhalf uur door de regen te rijden waren mijn handen en armen zeiknat hier ben ik dus behoorlijk pissed off om.
Ik heb namelijk tot drie keer toe aan de verkoopster gevraagd weet je zeker dit dat waterdicht is want anders hoef ik deze jas niet ik vind dat uitdrukkelijk belangrijk.
En er werd mij met vol vertrouwen verzekerd dat het materiaal waterdicht zou zijn.
Nou DUS NIET!.
Nou weet ik dat aerotex een extreem slap aftreksel van Gore-tex is maar als er op staat waterdicht en een verkoopster verzekert mij hiervan wil ik er van uit kunnen gaan dat tenminste 1 van de twee het bij het juiste eind heeft.
Ik koop geen dure 'waterdichte' artikelen als ik er nog steeds een regenjas over aan moet.

Ik heb gore tex aangehad maar qua handschoenen had ik geen gevoel meer met het stuur en de jassen waren duur tot in het absurde.
Nu is mijn vraag heb ik nu dikke vette pech met deze NEP ARTIKELEN of kan ik hier iets mee.
Ik baal als een stekker want voor 300 euro bezeikt worden vind ik wat teveel. Heeft iemand nog andere ervaringen met Aerotex of iets dergelijks?
En kom niet aan met voor een dubbeltje op de eerste rang want 300 euro is een hoop geld voor mij als student.

Bij voorbaad dank iemand die het liefste droog zou doorrijden.
Het hoeft niet altijd duur te zijn om goed te zijn. Ik rijd altijd in leer, een enkele uitzondering daargelaten. En daarvoor heb ik bij Louis een Roleff jas gekocht met een membraam (dacht windtex) en een broek van Cycle Spirit.

Realiseer je wel dat ik dit niet héél veel draag en dus niets kan zeggen over slijtage. Maar het is wel allebei 100% waterdicht. Ik heb dat spul namelijk alleen maar aan bij veel regen (anders trek ik een regenpak aan over het leer) en ben nog nooit nat geworden. De broek en jas bij elkaar waren goedkoper dan jouw jas alleen.

De jas lijkt wel wat op http://www.louis.de/_303d2ae726c66e761310cc3fd3297d307f/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=110&wgr=870&list_total=5&anzeige=0&artnr_gr=506547 (deze) : €100,- ;).
 
Laatst bewerkt:
Als die niet waterdicht is en je neemt het regenpak aan....wat is dan nog het probleem? Je bent iig droog met beiden aan :9

had je net zo goed een jasje van 100 euro kunne kope met zo'n comdoom overall..

TS heeft juist voor het gebruiksgemak gekozen van een jas die vanzich zelf al waterdicht is. en hij niet hoeft te klooien met nog een extra regenjas (die je ook weer ergens moet opbergen met mooi weer)

Ik hoop dat voor je dat je gewoon nieuwe kleding krijgt!!
 
Wat een slechte oplossing. Je wilt toch een jas die gewoon waterdicht is? Waarom dan een regenjas accepteren die je eigenlijk niet wilt?

Maargoed, dit werd boven mij ook al verteld..
 
300 euro duur voor kleding?

Hoe zat dat ook alweer... goedkoop = duurkoop...?

Maar idd als de verkoopster zegt dat het spul water dicht moet zijn, dan moet dat ook zo zijn. Zo niet gewoon je geld terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat wel ff weten als ze gebeld hebben.

Enne als je voor 300 geen waterdichte jas en handschoenen meer kan krijgen dan is het wel erg ver gekomen.
Ik moet hier anderhalve maand voor werken als student als ik echt helemaal niks anders uitgeef dus ik vind dat wel een op zijn limburgs gezegd DUCHTIG bedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan