af-1 sintesi 125

dendanny

Rookie
20 sep 2004
5
0
t_heike
Wat vinden jullie eigenlijk van deze "grote brommer" als beginnersfiets. Kan nl zo'n ding vrij goedkoop van een kennis overnemen en heb er wel interesse in. heb er een klein stukje meej gereden (geen motorrijbewijs :X ) en ding zit goed, en vindt hem zelf erg lekker rijden en sturen.

Alleen men vader heeft ook wat aan het navragen geweest bij wat collega's die dus de hele tijd zeggen dat je het na een maand helemaal hebt gehad met 125 rijden en dat je hem snel weer verkoopt. Nu lijkt mij dit wel meejvallen.

Hij Wordt eigenlijk hoofdzakelijk gebruikt voor plezier ritjes en dergelijke, dus niet dat het echt dagelijks vervvoer wordt.
 
niemand? zou graag zo snel mogelijk willen weten wat de rest er een beetje van denkt. kan van de af-1 nl weinig vinden op deze site. en dat ding moet snel weg bij die kerel
 
het jankt lekker, en na een jaartje zal je hem wel beu zijn, maar om mee te beginnen is het naar mijn mening ideaal.
 
thanks voor je reactie. het is voor mij meer als hobby, van het is goei weer ik ga ff met de motor naar men vrienden ofzo. en na een jaar kan je toch al wat meer gespaard hebben. tis nu ook auto halen en dergelijke dusja
 
niet kopen. de af- sintesa wordt zelfs afgeraden bij een motorzaak waar ik onderdelen haal voor mijn aprilia. het is zelfs zo dat mensen met een dergelijke motorfiets niet geholpen worden daar, zeker als het gaat om zuigers/cilinders. je moet deze motor zien als voorloper van de rs, met de nodige problemen. dus doe verstandig en koop gewoon een rs.
 
niet kopen. de af- sintesa wordt zelfs afgeraden bij een motorzaak waar ik onderdelen haal voor mijn aprilia. het is zelfs zo dat mensen met een dergelijke motorfiets niet geholpen worden daar, zeker als het gaat om zuigers/cilinders. je moet deze motor zien als voorloper van de rs, met de nodige problemen. dus doe verstandig en koop gewoon een rs.

of een af1. Ik heb er zelf een, en tot nu toe bijna geen problemen mee gehad. En ik vind ze veel mooier van model dan een sintesie (maar das persoonlijk)
Wel is het zo dat ze na een jaar wat gaan vervelen. Zolang je alleen in de buurt blijft en voornamelijk over dijkjes rijd blijft het lang leuk. Maar zo gauw je langere tochten wil gaan maken verveeld het snel.
Ik persoonlijk ben na een jaartje ook wel wat uitgekeken op me af1, ondanks dat ik nog lang niet zo schuin durf als ik graag zou willen zoek ik toch al een fiets die wat rustiger rijd, meer koppel en wat meer vermogen heeft.
 
ik bedoelde met mijn verhaal hierboven eigenlijk ook de af1...

Wat is er mis mee dan? Wat zijn ze zwakke punten? Ikzelf heb een af1, een vriend van mij heeft een af1 en een andere vriend een rs extrema. En we hebben geen van allen echt problemen gehad. Ik heb een keer me krukaslagers moeten vervangen, daarvan was er eentje heet geworden. Maar verder helemaal niks.
Er zijn idd wel zaken die niet beginnen aan dit soort motoren, maar dat geld dan voor alle 125cctjes. Ik ben nog geen zaak tegen gekomen waar ze zeggen, wel een rs maar geen af1.
 
hmm die gast die ik ken rijd er ook al een tijdje meej en rijd er ook vrij lange tochten meej, en hij heeft er eigenlijk nooit problemen meej.

Maar ik wacht de reacties nog ff een dag of 2 af. want die gast had ook een andere potentiele koper.
 
niet kopen. de af- sintesa wordt zelfs afgeraden bij een motorzaak waar ik onderdelen haal voor mijn aprilia. het is zelfs zo dat mensen met een dergelijke motorfiets niet geholpen worden daar, zeker als het gaat om zuigers/cilinders. je moet deze motor zien als voorloper van de rs, met de nodige problemen. dus doe verstandig en koop gewoon een rs.

zal een lekkere motorzaak wezen dan :X Mag je tegenwoordig niet meer zelf weten op wat voor motor je rijd, omdat ie te oud is ofzo |(

ik rij zelf ook op een af1 futura en ik heb +-11.000 km geleden alle lagers + zuiger vervangen. En ik heb er sindsdien nooit problemen mee gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan