Af en toe stotterende CBF600

Honda CBF

Rookie
19 mei 2017
4
0
Helden
Ik ben sinds 3 jaar de eigenaar van een Honda cbf 600. Licht, zuinig en best pittig.
tot voor kort zonder problemen meer gereden. 3 weken geleden begonnen de problemen.
Na ongeveer 150 km toeren stotterde de motor heel af en toe. eventjes, toen weer 10 km niet, en weer een keer.
Een week later hetzelfde verhaal, de eerste 150 km niks aan het handje, daarna weer hetzelfde, alleen veel frequenter. maakt niet uit welke versnelling,( toerental wel boven de 3000), of welke snelheid, maakt niet uit.
Dag erna geen enkel probleem meer.Maar weer een dag later, was er niet meer mee te rijden. Stotteren, bijna afslaan, alleen boven de 3000 toeren, maar die heb je bij de cbf al snel.Stroom valt niet ui .Dynamo en accu zijn prima, De FI geeft niets aan.Hij heeft zelfs bij de Hondadealer aan de apparatuur gehangen, maar ook hier kwam niets uit .
Heeft er iemand een idee , waar we het zoeken moeten?
Wat ook heel vreemd is, als je hem niet in de versnelling zet, loopt hij als een zonnetje, maar zodra je begint te rijden , beginnen de problemen
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor jullie reacties,
De Honda is van 2009, modeljaar 2008
De eerste 2 maal deden de problemen zich na ongeveer 150 km voor.
Daarna steeds frequenter, en nu bijna continu.
Het is niet zo, dan de motor inhoud of zo, maar hij hapert/stottert gewoon
Ik kan de storing zelfs oproepen, als ik hem op de middenbok zet, en voorzichtig laat lopen.
Je zit bij deze motor al heel snel aan de 3000 toeren.
Maar zodra hij uit de versnelling staan, kun je gas geven zoveel als je wil, zonder problemen
Wat ik in ieder geval zeker weet , is dat de jiffy gecontroleerd is, de bank-angle sensor.
De FI geeft niets aan.
Hij heeft bij de Honda dealer op de rollerbank gestaan, en de meetapparatuur gaf ook geen problemen aan. De parameters en alles schijnen ook goed te zijn.De accu is getest, de dynamo geeft ook de juiste spanning aan, en laad ook meer dan voldoende.
Ik heb wel eens enkele tankbeurten geleden in Duitsland getankt. Kan best E10 zijn geweest.
Er is daarna wel injectiereiniger in de tank gedaan.

Dan gaan we daar eens mee beginnen.
Ik houd jullie op de hoogte
Groeten Ger
 
Laatst bewerkt:
TS is waarschijnlijk een MF eendagsvlieg :r
Jammer om je alleen voor je eigen problemen te registreren.

Forum is bedoeld om elkaar te helpen, of in ieder geval ervaringen uit te wisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan