afbeeldingen te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

muissimone

Die hard MF'er
17 feb 2009
260
0
rotterdam
hey,

probeer al 2 weken een foto op me mf te krijgen en heb me fototoestel al op kleinste afb gezet, maar die blijkt nog te groot.
iemand tips want ik kom er niet meer uit hoor.
ik heb ook 2 balkjes voor afb. trouwens, maar in de bovenste krijg ik geen afb?
weet iemand hoe dat komt..
thanx

groetjes muis
 
Download Picasa, een gratis app om foto's te beheren. Werkt heel simpel.

Selecteer de juiste foto en exporteer die. bij het exporteren kun je gelijk laten resizen, ik neem 800 pixels en dat gaat goed.
 
bedankt voor de reacties, gaat deze computer analfabeet even kijken of t lukt.
Als het niet lukt durf ik denk ik niet nog een keer te reageren want dan LIJK ik wel een erge kneus .
 
_O- _O-

nou dat was niet mijn bedoeling in ieder geval.(om je als kneus over te laten komen.)

maar als je je foto wilt verkleinen op een zo makelijk mogelijke manier is paint een optie,
al zuigt paint wel, dat geef ik toe.

maar er zijn talloze programma's .
het is maar net welke jij makelijk vind werken.
 
Foto verkleinen is niet het enige wat je kan doen, je kan ook de foto die in jpg, png of gif staat wat verder comprimeren zodat ze 'lichter' wordt. De meeste fotoprogjes hebben daar een tooltje voor. Als je een foto 75% comprimeert is de kwaliteit op scherm nog zo goed als origineel, lager gaat de kwaliteit wat achteruit. Experimenteer daarmee.
Picasa hou ik niet van, maar als ik een grote hoop foto's tegelijk wil verkleinen gebruik ik FastStone Photo Resizer. Is een piepklein, maar functioneel progje zonder toeters en bellen, dat heel gemakkelijk is aan te leren.
Foto's bewerken doe ik dan weer in de Gimp. Heel groot programma en gratis. Voor Linux én Windows beschikbaar. Wel moeilijker aan te leren in het begin, maar het is dan ook heel uitgebreid zoals PhotoShop.
 
Paint zuigt helemaal niet. Foto openen met paint, Ctrl-W 50% intikken, klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan