afbraak en wederopstanding xs400

full


lamp(je) is ook binnen *O* 25 cm doorsnede en vlak aan de achterkant
 
Ga je de fitting nog aanpassen voor een duplolamp? Of gewoon met alleen 1 lichtstand rijden? Neem aan dat het een autolamp is,mzzzls,Rob.
 
full


de bobine vastmaakpunten weggeslepen...en de tank kan zakken..maar nu staat ie weer te hoog aan de achterkant...
 
Laatst bewerkt:
full


moet nu dus alleen het frame aanpassen..2 stukken inzagen en naar binnen weer vastzetten(lees lassen)..de tunnel vd tank is net te smal op het laatste punt... -O-
 
full


foto vd onderkant waar ik metalen strippen las om de tank te fixeren..die stalen pen was om ff te kijken hoe het zou staan(deze zit nl door de motorophangpunt heen..)
 
full



ik vind de hoogte vd tank aan de voorkant wel goed smoelen ....wil alleen de bovenste kroonplaat uit een plat stuk alu van 20 mm dik laten maken..de originele heeft mij teveel gaten erinzitten(zitten 5 ronde gaten nu in...2 voor de vorkpoten 1 voor de stuurpen en 2 waar het stuur doorheen zat met risers...)als ik die laat maken gaat de voorkant automatisch 20 mm naar beneden zonder dat de vorkpoten echt door de kroonplaat heensteken...
 
Laatst bewerkt:
full


de laatste voor vandaag....gedeelte wat ik dus ga aanpassen...die 2 buitenste framebuizen doorslijpen...beide kanten 10 mm naar binnen "buigen" en weer fixeren..kan moeilijk in de polyester tank gan slijpen...
 
Volgens mij kun je beter een stukje uit die tank flexen en dat weer dichtsmeren met matjes, hakken aan je frame kan rare gevolgen hebben. ;)

Verder goed bezig, ga zo door! :9
 
Ziet er naar uit dat het alleen het achterste punt van de tank te smal is. Misschien beter ter hoogte daarvan de buizen platmaken :? misschien dmv heetstoken? Of gewoon lomp rammen met grote hamer :X :? . Blijft wel altijd tricky klooien aan een frame, altijd vooraf goed maten opnemen zadat je kan meten of er niks is gaan werken.Maar ziet er erg goed uit man.Probeer deze winter mijn 400je ook weer rijdend te hebben. Is nu nog aansluiten van kabels maar moet ook nog spatbord enz ergens vastmaken..en dan nog zadel. Later een klein tankje enz.
Mzzls,Rob.
 
Ziet er naar uit dat het alleen het achterste punt van de tank te smal is. Misschien beter ter hoogte daarvan de buizen platmaken :? misschien dmv heetstoken? Of gewoon lomp rammen met grote hamer :X :? . Blijft wel altijd tricky klooien aan een frame, altijd vooraf goed maten opnemen zadat je kan meten of er niks is gaan werken.Maar ziet er erg goed uit man.Probeer deze winter mijn 400je ook weer rijdend te hebben. Is nu nog aansluiten van kabels maar moet ook nog spatbord enz ergens vastmaken..en dan nog zadel. Later een klein tankje enz.
Mzzls,Rob.

ok ja mijn bedoeling is die twee frambuizen doorflexen bij het punt wat niet past iets ombuigen en weer vasthechten(doet mijn buurman, is namelijk lasser van beroep)
*O*

Hamer lijkt me dat je het frame krom slaat..
 
@ rogerremschijf...

Rogier, heb jij misschien 2 tankkraantjes?? Ik zag 2 aansluitingen en wil(zeg maar moet) ze dus beide gebruiken...
 
Volgens mij kun je beter een stukje uit die tank flexen en dat weer dichtsmeren met matjes

:^

Makkelijker en sneller... en je frame blijft op zekers recht. In plaats van matjes zou ik dan alleen wel geweven glasdoek nemen. Dat is dunner en dichter qua structuur bij een gelijke sterkte en dus makkelijker om glad en vloeistofdicht te krijgen.
 
zo dus... ff een snelle paint kladder tekening gemaakt..

full


uiteraard alleen een klein stuk je waar het nodig is voor de tank... evt. zou je er dan nog voor kunnen kiezen om een versteviging in het frame te lassen als je dit niet vertrouwd..
 
Ik zou ook niet zomaar iets aan je frame doen.

Kan je niet gewoon het hoekje uit je tank slijpen en daar een recht stukje inplakken? Dat je ipv 1 90 graden hoek tweemaal 45graden krijgt...

Verder's begint het er goed uit te zien! Ben benieuwd naar het einderesultaat.
 
zo dus... ff een snelle paint kladder tekening gemaakt..

(Afbeelding)

uiteraard alleen een klein stuk je waar het nodig is voor de tank... evt. zou je er dan nog voor kunnen kiezen om een versteviging in het frame te lassen als je dit niet vertrouwd..

ja duidelijk, maar nu haal je toch wel bijna 50 procent "vlees"weg..maar dan idd een buisje dwars er weer bij lassen....hmmzzzzz wel het meest simpele idd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan