Afbranden nieuwe leden

En van te voren eerst een cursus Nederlands.......ja, ik maak ook fouten (genoeg), maar "me moter doed ut niet en nouw" is wel heel erg.8)7
Dat is inderdaad erg... maar veel Nederlanders hebben beroepsmatig of hobbymatig taalvaardigheid niet/nauwelijks nodig.
En als ze dan iets lezen/schrijven is dat vaak op sociale media.... waar het taalgebruik niet veel verder komt dan groep 4-5 niveau.
 
het zou nog moterforem geweest zijn
Ik zit hier niet om tokkies op te voeden, je kan in schrijven net zukke goeie manieren hebben als in het dagelijkse leven. Ik loop al maanden te k#%$^^%eren over rookies met 1 post die nooit meer terugkomen. Daar heb ik dit topic al eens over geopend omdat ik ze schijtzat was en nog steeds ben.


Gewoon netjes formuleren, redeneren en reageren. Een verplicht aantal posts is ook geen oplossing, een goedkeuring voor de eerste post(s) zou al een verbetering zijn. Bij PHPBB zat dat al standaard ingebakken.
Maak je een zooitje van je eerste post is het exit, sommigen hebben er 308 posts voor nodig.

Ik was eens bij een klant in amsterdam om wat te programmeren, komt er zo'n snelle carrierestresskip naar me toe, begint te brullen dat die en die werkplekken dat en dat en dat daar zus en zo gedaan moet worden... Ik laat dr uitrazen en steek mijn hand uit en zeg "dag mevrouw, ik ben Rob RD, uw monteur voor vandaag. Vertelt u eens wat er moet gebeuren". Begrijp de metafoor.
 
Aan de andere kant denk ik dat het best lastig is voor mensen die in het dagelijks leven weinig hoeven te schrijven.
Als je voornamelijk communiceert via whatsapp met bekende personen heb je vaak aan een half woord genoeg.


Dan nog: hoeveel moeite wil iemand er voor doen?

Je tekst door een spellingscontrole gooien is een paar minuten werk.

Als die lui ergens gaan solliciteren, schrijven ze dan ook een brief op kleuterklas niveau?

Het is hier geen grammatica wedstrijd he, ik typ ook absoluut niet foutloos.

Maar als je nog niet eens een stukje tekst met leestekens op kunt stellen word je door mij niet serieus genomen, en heb ik ook niet de behoefte om je te helpen.

Brand ik dan iemand af omdat hij slecht is in taal? Nee.

Brand ik iemand af omdat hij niet een paar minuten moeite wilt nemen om z'n tekst door een spellingscontrole te gooien? Ja.


Ik ben slecht in wiskunde, als ik iets moet uitrekenen pak ik ook een rekenmachine. Iemand die niet goed is in taal heeft ook hulpmiddelen. Het is 2021, de computer kan alles voorkauwen.


Moeite willen doen, dat is het hele punt. En daar ontbreekt het vaak aan.
 
In mijn ogen is het zeker vaak zo dat als iemand een, in de ogen van techneuten, domme vraag stelt, het vaak dezelfde personen zijn die de TS af branden, en het topic kapen met allerlei onzin wat vooral over hunzelf gaat.
Dat schrikt ook goedwillende aspirant MF'ers af.

Buiten de ge-ijkte Tokkies zijn er zat mensen met nul verstand van techniek, en die zullen inderdaad vragen, mijn motor start niet, help!

Dan kan je twee dingen doen, jezelf op de voorgrond plaatsen en zo iemand af branden, off doelgericht gaan vragen
 
In mijn ogen is het zeker vaak zo dat als iemand een, in de ogen van techneuten, domme vraag stelt, het vaak dezelfde personen zijn die de TS af branden, en het topic kapen met allerlei onzin wat vooral over hunzelf gaat.
Dat schrikt ook goedwillende aspirant MF'ers af.

Buiten de ge-ijkte Tokkies zijn er zat mensen met nul verstand van techniek, en die zullen inderdaad vragen, mijn motor start niet, help!

Dan kan je twee dingen doen, jezelf op de voorgrond plaatsen en zo iemand af branden, off doelgericht gaan vragen
Maar in dat geval eigenlijk ook de vraag: voor wie is het techniek deel bedoeld? Voor mensen die geen verstand hebben van techniek en de motor (moter :+ ) altijd naar de dealer toe brengen, of voor de mensen die zelf in elk geval de oliewissels doen en nu een iets lastiger probleem hebben waar ze niet uit komen?
 
Doe is een paar voorbeelden dan? :9

Als je aandacht besteedt aan je topic en je geeft de juiste informatie dan is volgens mij iedereen genegen hier om te helpen. Meest recente = Suzuki hayabusa start niet als je zegt dat je een Hayabusa hebt gekocht die 126 km heeft gereden en het niet meer doet wat dat dan kan zijn. Ja alles toch? Wat heb je zelf al gedaan of gezocht? Zelf ideeën over wat het kan zijn en opper je die? Wat heb je gecheckt?
En het leukste was dat de moderator de offtopic reacties verwijderde en niet het topic zelf. @Martell
 
In mijn ogen is het zeker vaak zo dat als iemand een, in de ogen van techneuten, domme vraag stelt, het vaak dezelfde personen zijn die de TS af branden, en het topic kapen met allerlei onzin wat vooral over hunzelf gaat.
Dat schrikt ook goedwillende aspirant MF'ers af.

Buiten de ge-ijkte Tokkies zijn er zat mensen met nul verstand van techniek, en die zullen inderdaad vragen, mijn motor start niet, help!

Dan kan je twee dingen doen, jezelf op de voorgrond plaatsen en zo iemand af branden, off doelgericht gaan vragen
Nou beginnen ze zelf vaak al dat ze een domme vraag stellen en de techneuten reageren dan meestal dat alleen domme antwoorden bestaan. Zoals eerder gezegd: die topics die door MSNners leestekenloos geopend worden worden gekenmerkt diir dat het ern rookie is met 1 post die binnen een half uur verdwijnt om nooit meer terug te komen, die worden niet weggejaagd.
 
Ik ben geen voorstander van strikte regeltjes, afkappen en repressie. Maar in situaties zoals het voorbeeld "hayabusa doet het niet" is het misschien wel slimmer als de mods een standaard antwoord dumpen.

-dit zijn de sticky posts, daar wordt je onderwerp behandeld.
-de vraag is VEEL te algemeen, dus daar kan niemand wat mee
-thread wordt verwijderd.

Zo wijs je de serieuze vragers de goeie kant op en ben je meteen van die rommeltopics af.
Al tig keer besproken , apart topic voor gemaakt toen nog een offtopic topic voor dat topic , meer dan een jaar over een template lopen emmeren die binnen een maand weg was.
Moet ik de steeksleutels nog noemen ?

Verloren moeite.
:W
 
Met een korte appje denken een hoop mensen dat alles voor hun geregeld worden.....en vooral gratis.

Is ook een ziekte van deze tijd, en als het niet goed gaat dan heeft een ander het altijd (verkeerd) gedaan.

En vooral niet bij zichzelf zoeken....
Ze willen ook niet geholpen worden toch?
Ze willen een arm om hun schouder en dan samen kijken hoe die zooi afbrand waarbij je zachtjes fluistert; Laat je tranen de vrije loop, ik weet hoe je je voelt.
 
Al tig keer besproken , apart topic voor gemaakt toen nog een offtopic topic voor dat topic , meer dan een jaar over een template lopen emmeren die binnen een maand weg was.
Moet ik de steeksleutels nog noemen ?

Verloren moeite.
:W
Template was wel een leuk idee.

Ik wil opzich ook wel vrijwilliger zijn om alle nieuwe topics (of in elk geval alle nieuwe topics van leden met minder dan 20 posts ofzo) te checken op missende informatie.
 
Tot nu toe is de conclusie dus: tis niet erg als er zo nu en dan wat afgebrand wordt?
Als ik een parallel mag maken:
Als een onbekende je huis binnen komt, zich onbeschoft gedraagt en overal zijn probleem neer mikt, is het dan erg als je hem er vriendelijk of minder vriendelijk uitwerkt?? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan