Afbranden nieuwe leden

Het valt mij al langere tijd op dat wanneer een nieuw lid een vraag stelt deze vrij direct afgebrand wordt omdat de vraagstelling niet helemaal is wat wij er van verwachten.

Natuurlijk mag iemand daar op gewezen worden, maar ik heb het gevoel dat sommigen er wel heel hard op in gaan. Soms zelfs zo erg dat nog niet de helft van de reacties ontopic zijn.
Resultaat is natuurlijk een nieuw lid dat nooit weer terug komt.... En dat vind ik jammer. Op de brommerfora leefde dit cultuurtje op een gegeven moment ook heel erg en dat stond, samen met andere zaken, wel echt aan de teloorgang van die fora.

Eigenlijk is dit topic dan ook een oproep van mij aan het fatsoen van leden hier om, ook al is de tekst van de TS om te janken, er toch een klein beetje serieus op in te gaan en anders gewoon weg te blijven uit het betreffende topic.

Geplaatst in algemeen omdat ik hoop dat het hier in het zicht staat.
Teloorgang van de fora en fauna door de opwarming van de aarde.
 
Als ik een parallel mag maken:
Als een onbekende je huis binnen komt, zich onbeschoft gedraagt en overal zijn probleem neer mikt, is het dan erg als je hem er vriendelijk of minder vriendelijk uitwerkt?? ;)
Het verschil is dat ook jij hier te gast bent en thuis niet.
Als iemand geen moeite doet om een goed verhaal te formuleren, waarom doen zoveel mensen dan wel moeite om te reageren? Iets met te verwachten resultaat. Iemand die oud genoeg is om legaal motor te rijden ga je heus niet met 1 opmerking heropvoeden. Daarnaast is dat je taak ook helemaal niet. Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind het ook kansloos, maar de betweterige, zeikende handtasjes beginnen mij soms ook aardig de keel uit te hangen. Weinig topics die nog de moeite zijn inmiddels.
De groep motorrijders is niet meer wat het geweest is blijkbaar. Van 2 kanten inderdaad....
 
Tot nu toe is de conclusie dus: tis niet erg als er zo nu en dan wat afgebrand wordt?

Misschien willen de goedwillenden gewoon geholpen worden, en als dat dan eens in app taal is, of misschien een " domme " vraag.

Afbranden is nergens voor nodig, in eerste instantie.

Wat toch best vaak gebeurd.
 
Heel simpel: je kunt ook niet reageren.

Slaat de openingspost echt nergens op, dan zijn daar mods en admins voor.

Ik ben oprichter en jarenlang eigenaar geweest van puchmaxi.nl en het daarbij behorende forum. Daar hadden de mods en admins het druk, hoort erbij.
Van mij mogen de admins en mods op dit forum actiever zijn rondom het onderwerp van dit topic.
We verzaken tegenwoordig in opvoeden...
Niet alleen hier , maar overal..
Ik kan kiezen uit 2 snackbars hier in de buurt, eentje van chinezen, eentje van turken
Chinezen , uiterst correct, altijd klopt de bestelling
Turken staan er achter met een petje achterstevoren, en spreken me aan met maatje, ( snotaap van 16-17 )
Waar denk je dat ik naar toe ga?

Dit zie je terug in allerlei dingen, dus ook hier..
Roepen zonder verder zelf onderzoek te doen, en maar denken dat we dag en nacht zitten te wachten tot we iemand van dienst kunnen zijn, maar zo zit de wereld niet in elkaar, en voor al bij de mensen die kennis hebben en vaak ook nog een eigen bedrijf hebben, zijn hun hele leven al bezig met techniek en verdienen het respect, niet de snotneuzen die denken dat de wereld van hun is...

Op het volvo forum waar ik zit moet je je eerst voorstellen , en een aantal bijdrages hebben geleverd voor je op het hele forum mag bezoeken, daar komen dat soort vragen niet voor.....

Dus zie het als opvoeden, je aan de fatsoensregels houden, en dan SAMEN een probleem proberen op te lossen
 
Het leukste is dat als ze een andere reactie als gewenst krijgen ze meteen vreselijk op hun tenen getrapt zijn
Ik reageer dan vaak: "Niet gelijk boos worden als het antwoord niet voldoet aan de verwachting."
Vaak geeft de vraagsteller zelf wel eens aan hoe de antwoorden moeten zijn.
Niet grappig, alleen serieuze antwoorden etc.
Ook leuke zijn mensen die vragen om een "mannetje" of een monteur die hun oude barrel of erfstuk willen opknappen.
 
Tot nu toe is de conclusie dus: tis niet erg als er zo nu en dan wat afgebrand wordt?
er komt nooit een conclusie omdat iedereen er wel net iets anders over denkt en het merendeel het ook niet (lang genoeg) interesseert.
Zelfde als die topics en de reacties daarop, even je behoefte 💩 doen en weer verder klikken.
 
ik heb nog nooit meegemaakt dat een nieuw lid werd afgebrand in het topic waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen...

Als ze dus 'worden afgebrand' is dat of omdat de vraag té stom is of dat iemand die hier al langer zit kan zien dat het bericht het eerste is wat diegene plaatst.

Ik moet ook denken aan een reactie/verhaal van Mechanism een tijdje terug, dat hij een klant had die altijd 'schreeuwde', alleen omdat hij uit zn omgeving niet anders gewend was dat je niet gehoord werd.
Met dit net zo, soms zijn mensen zo stom anders dan wat je gewend ben dat een fatsoenlijk gesprek haast onmogelijk word.

cba6b100ba26b137542ec0dc2b4cc223.jpg
 
Ach waar ze elkaar al niet mee bestoken in het virus topic, wappie gekkie aluhoed etc en dan gaan we hier weer verontwaardigd doen over hoe "nieuwe" afgebrand worden:?

Zou het de tijdgeest zijn?

Nee, een complot.

En tijdsgeest, generatie verschil.

Mijn dochter gelooft alles wat op FB en insta staat.
Mijn zoon zit gelukkig aan de benzine dampen, maakt zich nergens druk om en denkt vooral voor zichzelf.
 
Nee, een complot.

En tijdsgeest, generatie verschil.

Mijn dochter gelooft alles wat op FB en insta staat.
Mijn zoon zit gelukkig aan de benzine dampen, maakt zich nergens druk om en denkt vooral voor zichzelf.

E10 of E5?
 
Ik ben zelf ook nog niet heel lang lid. Maar ik kwam ook binnen met een vraag omdat ik iets niet wist en toen ik op Google ging zoeken, kwam ik hier uit.

En voor mij was het dan ook mijn eerste motor dus je probeer je vraag dan wel zo goed mogelijk te beschrijven maar je weet zelf ook nog niet echt waar je het over hebt op dat moment.

En nu ook kijk wel elke dag keer op het forum maar echt op technische vragen durf ik nog niet heel snel antwoord te geven ook. Dus denk zelf dat de rookies ook wel op het forum kijken, maar ook niet heel snel gaan antwoorden omdat ze bang zijn dat het antwoord raar is.
Maar dat is mijn gevoelen dan.
Maar de keren dat ik een vraag gesteld heb ben ik goed geholpen dus ik vind het een top forum!
 
En nu ook kijk wel elke dag keer op het forum maar echt op technische vragen durf ik nog niet heel snel antwoord te geven ook. Dus denk zelf dat de rookies ook wel op het forum kijken, maar ook niet heel snel gaan antwoorden omdat ze bang zijn dat het antwoord raar is.
Maar dat is mijn gevoelen dan.
Maar de keren dat ik een vraag gesteld heb ben ik goed geholpen dus ik vind het een top forum!
Dat vinden we niet raar, dat noemen we zelfkennis.
 
Maar de keren dat ik een vraag gesteld heb ben ik goed geholpen dus ik vind het een top forum!
Dat is omdat je waarschijnlijk wel je best hebt gedaan om een fatsoenlijke vraag neer te plempen.
En nu ook kijk wel elke dag keer op het forum maar echt op technische vragen durf ik nog niet heel snel antwoord te geven ook. Dus denk zelf dat de rookies ook wel op het forum kijken, maar ook niet heel snel gaan antwoorden omdat ze bang zijn dat het antwoord raar is.
Maar dat is mijn gevoelen dan.
Zo hoort het. Weet je het niet zeker hou je je mond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan