Afbranden nieuwe leden

@Willem

1620981060803.png

Ja dat deed je zeker, heeft me ook zeker geholpen:} en er doorheen gesleept_O-
 
Hoe lang ben je nieuw lid 🤔
30 minuten.. Er zijn er die zich bij langer dan een half uur al Die Hard wanen. En geef ze eens ongelijk: De éénakter zit zo rond die 30 minuten. 15 minuten inloggen, je 'vraag' stellen of probleem neerplempen en na weer 15 minuten gaat het groene bolletje uit (courtesy @Willem (edited Afbranden nieuwe leden ))
 
Laatst bewerkt:
Zolang je hier nog dingen leert ben je nieuw lid, als je anderen wat akn leren ben je Senior

Ik reken mezelf tot de gelukkige leden...
 
Hij is er, het vrijdag topic van een nieuw lid met 1 post _O- _O- *O**O**O*



Ik wacht even met antwoorden dat hij iig niet links hoeft te zoeken
 
Jongens, ze gaan helemaal los vandaag moet je maar rekenen, het is echt vrijdagh.
Gelukkig is de Visboer open


 
Goh, waar halen sommigen het gore lef vandaan he... Online zoeken naar je probleem, een motor forum vinden, een account aanmaken om daar vervolgens zonder je voor te stellen een vraag te stellen.. de luie brutale vlerken... Ze hebben zich notabene niet eens eerst verdiept in hoe de cultuur op dat forum werkt! Nou zeg, tuig van de richel.

Nee, verwijs ze allemaal maar snel terug naar de bibliotheek, daar waar je onderzoek hoort te doen!



We slaan door, in de eisen die we nieuwe leden hier proberen op te leggen, zeker in voorbeeld hierboven. Keurige post voor iemand die gewoon een vraag heeft en een antwoord zoekt, zonder zich daarbij in te willen kopen in de cultuur die hier heerst. Niet iedereen heeft komt vanuti dezelfde interesse op dit forum.

Ken een hele ervaren F16 monteur, heeft een zeldzame Bimota SB6, een nog zeldzamere db5r en een 100% originele z900, naast zijn dagelijkse super duke. Alle 4 beter onderhouden dan zn eigen zoon. Altijd bereid anderen te helpen, maar als ik hem vraag waarom hij hier geen account aanmaakt, vanwege de verrotte cultuur die hier vaak hangt als je niet in de pas meeloopt... Zo zal hij niet de enige zijn die hier wegblijfr... Ik vind het zonde
 
Als je niet fatsoenlijk een beschrijving neer kunt zetten van je probleem, welk voertuig het betreft en wat je er al gedaan hebt wat verwacht je dan?

Beetje moeite doen is tegenwoordig al teveel.

Dan verdien je het om goed afgebrand te worden en ik zal dat ook vooral blijven doen.
Het is zelfs van therapeutische waarde om iemand voor te bereiden op de echte wereld. Tenzij het betreffende sneeuwvlokje natuurlijk het hele leven in de Amsterdamse grachtengordel blijft wonen. Maar zoiets heeft ook niets op M-F te zoeken.
 
Goh, waar halen sommigen het gore lef vandaan he... Online zoeken naar je probleem, een motor forum vinden, een account aanmaken om daar vervolgens zonder je voor te stellen een vraag te stellen.. de luie brutale vlerken... Ze hebben zich notabene niet eens eerst verdiept in hoe de cultuur op dat forum werkt! Nou zeg, tuig van de richel.

Nee, verwijs ze allemaal maar snel terug naar de bibliotheek, daar waar je onderzoek hoort te doen!



We slaan door, in de eisen die we nieuwe leden hier proberen op te leggen, zeker in voorbeeld hierboven. Keurige post voor iemand die gewoon een vraag heeft en een antwoord zoekt, zonder zich daarbij in te willen kopen in de cultuur die hier heerst. Niet iedereen heeft komt vanuti dezelfde interesse op dit forum.

Ken een hele ervaren F16 monteur, heeft een zeldzame Bimota SB6, een nog zeldzamere db5r en een 100% originele z900, naast zijn dagelijkse super duke. Alle 4 beter onderhouden dan zn eigen zoon. Altijd bereid anderen te helpen, maar als ik hem vraag waarom hij hier geen account aanmaakt, vanwege de verrotte cultuur die hier vaak hangt als je niet in de pas meeloopt... Zo zal hij niet de enige zijn die hier wegblijfr... Ik vind het zonde
Joh moet je eens bij een RT FORUM LID WORDEN. je mag niet kritisch zijn vooral niet op uitingen van een gewaardeerd lid (niet persoonlijk) word je er zo vanaf geflikkerd hahah lachen man.
En maar vreemd vinden dat ze weinig aanwas krijgen de laatste jaren.
 
Over motor-forum,
*Er achter komen dat dit toch een aparte cultuur is met eigen regels en omgang welke mij toch wel heel erg bevalt.
*Blijven hangen en ondervonden dat er enorm veel kennis, advies en humor te vinden is.
*Blij hier te zijn.
Ha-ha, dat komt bekend voor!

Zo ongeveer mijn 1e post werd ik ook helemaal afgebrand.
Precies zoals je zegt moet je bekend zijn met de cultuur en spraak-gebruik op MF.

Dan moet ik wel zeggen dat er soms Newbe's op het forum verschijnen met een verhaal, waar werkelijk helemaal NIETS van te maken is.
Geen melding van welke motor/ bouwjaar/ type ect. Soms moet je zelfs er naar raden over welk onderdeel dat het gaat.
Dan willen ze ook daarover nog advies. Beetje raar dat je dan een bak shit over jezelf afroept?

Dan heb je nog de categorie die (hierboven al gemeld) om 02.00h 's nachts een bericht over de schutting gooit en dan de honden er een tijdje mee laten vechten. TS laat zich nooit meer zien en is wrs zijn post al lang weer vergeten.....? Ook rijp voor een bak shit?

Maar het ergsten zijn de gasten die een post plaatsen met 500 woorden achter elkaar, waarvan de helft met spelfouten. Hoofdletters, komma's en andere leestekens worden voor het gemak maar vergeten. Op deze manier krijg je een woordenbrij, die de WEL geïnteresseerde lezer eerst maar eens moet proberen te ontwarren om er iets van te kunnen begrijpen. Deze mogen ook een bak shit?
 
Joh moet je eens bij een RT FORUM LID WORDEN. je mag niet kritisch zijn vooral niet op uitingen van een gewaardeerd lid (niet persoonlijk) word je er zo vanaf geflikkerd hahah lachen man.
En maar vreemd vinden dat ze weinig aanwas krijgen de laatste jaren.
Of een Mercedes-Benz forum...... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan