Afbranden nieuwe leden

Klant doet pizzabestelling. Bezorger ziet op bon staan:
'Betaald met 20,- euro'

Bezorger levert pizza af, rijdt terug naar pizzabedrijf
Baas vraagt, waar is het geld.

'Hoezo, er is toch betaald met 20,- euro?'
'Nee, er stond toch de opmerking op de bon 'klant betaalt met 20,-'


snappie hem?

Ach, onlangs een bezorger geholpen die op zoek was naar Zijlstraat 1B.

Bleek dat ie op nr 18 moest zijn.
 
Apart "visitekaartje" voor het forum de reacties van een aantal wel zeer aanwezige oudgedienden hier. Wat een geouweneel van dit stel kakelende bejaarden. Echt ongelooflijk. Je vermeende "status" in stand houden door te zeiken en te muggenziften op anderen. Pffff.... Mannetjes met een miezerig bestaan die er alles aan proberen te doen om altijd bovenop te liggen in "discussies", denkend dat hun mening ook maar voor iemand enige waarde heeft. Man man man, de "smaakmakers" met de grootste meningen over nieuwelingen in deze discussie: voor mij (ook knetter nieuw hier) een optocht van sneue gevallen met een onbehandeld minderwaardigheidskomplex.

Kunnen deze mannetjes weer lekker oneindig lang zeveren of je komplex met een "c" of een "k" moet schrijven. Of zich afvragen hoe een newbie het zich in z'n hoofd haalt om deze bijdrage in te zenden.

Yeahhhh @sammie is back en heeft met goed gevolg een assertiviteitstraining gevolgd.
 
goed ding: @LePensZeur @Spits en @Han S lijden aan afstervend hersenweefsel en zijn homofiel, vind ik toch aardig persoonlijk naar 3 pax, stel nou dat die 3 pax in een groep benoemd worden: De ouderen enz... ben je toch persoonlijk

Koffie is klaar ik ga weer aan het werk :P
ga alsjeblieft zuipen want nuchter kan ik helemaal niet wijs worden uit je woorden (jaja wijs word ik toch niet) .

ik wou nog zeggen wat is een pax, van ikea ofzo, maar dus idd het eerste wat google aangeeft.
 
Haags is leuk, voor vijf minuten.
Dan heb ik persoonlijk al zoiets, kan je je kop niet houden.
Sorry.

Heb overigens hetzelfde met plat Rotterdams en plat Amsterdams.
Ik denk dat men in die steden voor de Corona weer meer moeite had met ongearticuleerde klanken van dronken droppies uit de provincie.
 
Was mn laatste jaar op de middelbare school, was net 18. Zat al een poosje (paar jaartjes) stiekem tijdens de 2e fase studieplein uren op dit forum te lezen. De stoute schoenen aangetrokken en een account aangemaakt op dit mannenmotorrijd forum. Mede omdat ik (was dus net 18) was begonnen met mijn motorrijbewijs, tegen alle advies van die zeikerds om me heen dat ik beter eerst een autorijbewijs kon halen. Ammehoela, keek hier al naar uit sinds ik de eerste keer bij papa achterop mee mocht naar de TT.

Mn Suzuki TSX schakelbrommer had al plaatsgemaakt voor een verrotte Honda scoopy, omdat ik het geld nodig had voor het rijbewijs en natuurlijk een motor: een oude kuiploze FZR600, 25 kw op kenteken, nooit een begrenzer gezien.
In maart begonnen, in mei geslaagd 8-) Mijn halve eindexamen verkloot (had alleen voor Nederlands een voldoende!) omdat ik dubbele lessen per week nam. Mijn rijbewijs met spoed aangevraagd, die paar dagen extra wachten kon echt niet meer. Laat het nou net zo zijn dat ik mijn rijbewijs smiddags kon ophalen op de dag dat ik savonds mijn diploma uitreiking had.. Ik was natuurlijk voor de meeste klasgenoten altijd al die motormuis die veel te veel over motoren lulde en ouwehoerde, daar waar zij druk bezig waren met hoe goed hun haar in de gel zat.

'S avonds kijk ik mijn vader aan: 'pa, mag ik zometeen op jouw motor mijn diploma ophalen?' Natuurlijk mocht dat, zla ik mn moeder maar niet bang maakte! Ouders en zusje in de auto achter me aan.
Daar reed ik, 18 jaar en 2 uur in bezit van een motorrijbewijs, op een GPZ 1000 RX, met uitlaten zelf gelast door pa (dus met 0,0 demping) naar mijn middelbare school om mijn diploma op te halen. Daar hadden die fagboys niet van terug.

Heb waardig afscheid genomen van die school. Tijdens het naar voren roepen van wat andere klassen was ik samen met mijn brommervrienden weggeslopen naar de brommerstalling, waar die avond 1 dikke 1000cc motor tussen stond. Ik heb de motor met de kont naar achter in de ingang van de school gezet, gestart, en ik kwam er die avond achter dat een 1000RX geen toerenbegrenzer had. Start je motor zonder uitlaten in je huiskamer en draai het gas open. Ooooo wat waren wij met zn allen groot, oooo wat moesten wij vluchten...
Oooo, wat waren ze pissig, heb ik me laten vertellen.
Honda scoopy +1
 
Nou nou, stel jij nou dat alle Rotterdammers en Amsterdammers plat praten?
Dat weten ze zelf niet. M'n zwager, geboren Scheveninger met heerlijke haagse tongval, stond in Rotjeknor in de RET tram, zegt hij tegen de conducteur, wijzend op diens muntenwisselaar (1959) "Wat een mooi dingetje heb je op je buik" Zegt de RET-man: "Dat hebben jullie bij de haagse trum nie hè" Zegt m'n zwager, zwaar beledigd: "Hoe ken je nah an mèn heure dat ik uit Den Haag komp?"
 
D-t-dt is niet boeiend en belangrijk?
Maar waarom moet ik elke zin met een hoofdletter beginnen?
Je snapt na een punt toch zelf wel dat er een nieuwe zin begint?



Begrijp je dat wat voor jou boeiend is, voor een ander dat niet is, omdat hij het nut er niet van in ziet.
Daarom hebben we voor iedereen dezelfde regels.

Een zin begint met een hoofdletter omdat het woord met de punt erachter dan geen afk. is. Begrijp je?
 
Kan gebeuren, me maat kreeg een hartinfarct en vertelde me dat de volgende ochtend... Kan me voorstellen dat MF niet prio één heeft


Je gaat me niet voor leugenaar uitmaken toch?


En dat ging wel?

Maakt me allemaal niet uit verder, je denkt toch niet dat ik zo'n ding inelkaar ga lopen te zetten om in de prullenbak te flikkeren met draad in de juiste kleuren, foto's in het topic van de productie. Ik ben daar gewoon 2,5 uur mee bezig...
Maar natuurlijk geloof ik wel dat je het opgestuurd hebt, alleen heb ik het nooit ontvangen, anders was ik tijdens mijn ziekte wel even online gekomen om je te bedanken, vind het nog steeds top dat je het gedaan hebt!
 
Maar ik snap je hoor, was ook meer richting han s opmerking over d-t- is niet boeiend, hoofdletters daarentegen wel.
Er worden heel veel fouten gemaakt met de persoonsvorm, maar dat vind ik niet boeiend omdat ik heel goed begrijp wat er wordt bedoeld.

Ik vind het veel belangrijker dat een posting goed leesbaar is, kort en to the point, met alle leestekens, alinea, hoofdletters. Dus geen lang lulverhaal in platte tekst waar je niks mee kunt.

De aanleiding was die noob met de tweetakt die olie zoop en idd was daar geen soep van te maken. We hebben hem ook niet meer teruggezien trouwens.
 
Beetje kromme spelling links of rechts.. och .. zie het meer als luiheid, want verbazend dat ik zelfs redelijk
leesbaar kan schrijven door maar die rode lijntjes weg te klikken met de rechter muisknop.

Maar dat kost wel wat moeite natuurlijk.

D'r zijn er hier echt een paar die daar gewoonweg te lui voor zijn, die sms-bagger taal ziet d'r uit alsof je
met een half slappe lul op een toetsenbord hebt geslagen tot d'r genoeg letters op t scherm stonden.
 
Er worden heel veel fouten gemaakt met de persoonsvorm, maar dat vind ik niet boeiend omdat ik heel goed begrijp wat er wordt bedoeld.

Ik vind het veel belangrijker dat een posting goed leesbaar is, kort en to the point, met alle leestekens, alinea, hoofdletters. Dus geen lang lulverhaal in platte tekst waar je niks mee kunt.

De aanleiding was die noob met de tweetakt die olie zoop en idd was daar geen soep van te maken. We hebben hem ook niet meer teruggezien trouwens.
Tuurlijk Han, meestal wordt een tekst niet minder leesbaar of begrijpelijk bij verkeerd gebruik van werkwoordspelling, maar ik gaf in post #556 dus al een voorbeeld dat het wel zo kan zijn en dan kan het zelfs heel bepalend zijn.

Een komma te veel of te weinig, een hoofdletter vergeten aan het begin van een zin (digitaal komt dit vaker voor dan met de pen) maakt een tekst ook niet direct onleesbaar of onbegrijpelijk, toch hecht je daar persoonlijk meer waarde aan. Niks mis mee.

Ik zeg alleen maar wat voor iemand niet interessant is qua spelling/grammatica, niet per se onbelangrijk is. Al die regels hebben een reden en hun nut. Meestal boeit het geen flikker (ook een mooie: is die flikker hier een persoon wie het allemaal niet boeit, of slechts een bijwoord; vervangbaar door 'niets'? Nu heb ik geen flikker als persoon in mijn verhaal gebruikt, dus de context maakt hier e.e.a. duidelijk. Maar wedden dat er sneeuwvlokjes zijn die zich hierdoor al beledigd kunnen voelen, doordat zij wel die persoon in mijn zin lezen.. Shit...ik mag trouwens een zin ook niet met 'maar' beginnen...)

Miscommunicatie komt zo snel voor.. meestal zijn twee partijen zich van geen 'dubbelzinnigheid' bewust.




Volgens mij begin ik aardig af te dwalen. Nieuwe leden afbranden was het toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan