Afdingen bij een dealer!

Ik heb mijn zx6 ook bij motoport gekocht. Idd duurder dan partikulier maar het was m'n eerste dus wilde enige zekerheid in de vorm van garanties.
Wel heb ik gewacht met kleding kopen zodat ik deze gelijk met mijn zx6 kon aanschaffen en daar heb ik vooral mijn voordeel gehaald. Ook heb ik 50% geregeld op de afleverkosten. Ze vroegen hiervoor geloof ik 225 euro en toen schoot ik in de lach en dat werkte :)
 
Vriendelijk, en of schaamte: niets mee te maken....uiteindelijk zijn het jouw centen zo simpel is dat.

Zoals eerder gezegd, begin met: doe me een leuke prijs en hij is verkocht. En probeer jouw prijs zolang mogelijk voor jezelf te houden mocht je heel graag die motor willen kopen. En ook niet laten merken dat je hem zoooo..... graag wil kopen.

Tis en blijft een "leuke" spel.

Oh ja, lul die afleveringskosten eraf als die er zijn dan, want dat heb ik altijd de reinste flauwekul gevonden.

Voorbeeld: Een collega van mij heeft voor een paar weken geleden een nieuw Transalp gekocht, heeft 1250 Euro van de nieuwprijs (ik meende 8990 Euro) eraf gekregen. Had ook geen inruil dus.
 
Laatst bewerkt:
Financieren of contant maakt de dealer weinig uit. Als hij de financiering regelt verdient ie er zelfs meer op, dus zal ie nog wat happiger zijn....

Het verhaal is simpel: als die dealer "honger" heeft zal ie meer willen doen aan de prijs. Anders niet of weinig. Je merkt het vanzelf aan z'n eerste tegenbod..... Gaat ie nauwelijks lager dan weet je het al.

Kijk eerst eens wat het verschil qua prijs is, eerst met vergelijkbare fietsen bij andere dealers en dan de particuliere prijzen. Als je ruwweg 500 Euro optelt bij de particuliere prijs zit je aardig aan de bodemprijs voor de dealer. Laat dat je startbedrag zijn. Kom je daar binnen een tweehonderd Euro op uit, dan heb je denk ik een leuke prijs....

En inderdaad, ik kocht een nieuwe Fazer 1000 en kreeg daar zo'n 1400 Euro af.
 
ik zou eerst eens op dat ding gaan rijden, voor hetzelfde geld is het een hok.

banden en slijtage delen zijn zaken die voor de koper en de verkoper gunstig zijn om over te onderhandelen of probeer die bij de afleverkosten te schuiven
 
mijn tip:
laat je vrouw thuis als je gaat afdingen, ze schaamt zich zelf dan dood

pas als de dealer niet meer wilt verlagen, gaan praten over dingetjes erbij.

--> dikke bandjes (geen aggenebbes merk), "grote" beurt, misschien een beschadigd onderdeel laten vervangen door een betere, nieuwe remblokjes, ketting, tandwielen etc.

heb je dan eenmaal alles wat je wilt dan vragen of je met een klein beetje bij betalen nog beter materiaal kan krijgen.

afdingen is leuk, vooral als je daardoor een dikke fiets hebt

ik zou beginnen met 4000

succes
 
Zou gewoon naar die dealer gaan en zeggen wat vraag je voor die motor zonder inruil?
Als hij dan een prijs zegt dan zeg jij ook een prijs.
Is die prijs veel te laag dan zal een verkoper vaak met zijn meerdere gaan overleggen en met een tegenbod komen of akkoord gaan als ze echt van de bike afwillen.

Heb hetzelfde destijds bij mijn auto gedaan, wel met inruil.
Hij bood wilde 1000 euro meer vangen als ik wilde betalen.
Verkoper van....we moeten allebei water bij de wijn doen.
Dus ik van...volgens mij wil je enkel maar mij water bij de wijn laten doen.
Toen kwam nogmaals de vraag wat hij moest doen om een deal te maken.
Gewoon gezegd dat ik bij mijn eigen bod bleef, en als hij daar niet mee akkord zou gaan ik wel ergens anders ging shoppen.

Verkoper 10 minuten in overleg en de auto voor mijn prijs gekregen.
Lukt trouwens zowel bij tweedehands als bij nieuw.
 
mijn tip:
laat je vrouw thuis als je gaat afdingen, ze schaamt zich zelf dan dood

Mijn tip (uit eigen ervaring O-) ): Laat je vrouw alleen gaan, werkt veel beter in die mannenwereld :P

Ik zou proberen 4100 maar afhankelijk van hoe graag je deze motor wil kopen, maximaal 4250 incl garantie en de volle tank.
 
Hallo iedereen,

Na alle reakties te hebben gelezen en veel te hebben gelachen moet ik toch het volgende even kwijt:
Motor vraagprijs €4790,-, je wilt hem uiteindelijk kopen voor €4000,-, dat is een korting van 16,5%. dit is in mijn ogen niet meer reëel, maar mocht jou dit lukken dan graag de volgende keer met mij mee naar de dealer.
Heb onlangs een nieuwe rsv mille gekocht en een korting gekregen van 9% oftewel nw.prijs incl. afleveringskosten €16200, het uiteindelijke aankoopbedrag is €14750,- geworden (zonder inruil).
Mocht je toch de illusie hebben en een korting kunnen bedingen van 15% dan zou dat ook terug te vertalen zijn naar de mille en uitkomen op een bedrag van €13770,-. Hier is geen dealer in Nederland die op deze manier zaken met jou wil doen.
Conclusie wees redelijk en bedenk dat een korting van plusminus €500,-heel redelijk is op een dergelijke motor en bouwjaar.
Tot slot nog een tip: waarom direkt een motor van dit kaliber, begin met een motor van ongeveer 500cc en zorg dat je deze onder alle omstandigheden de baas ben, pas dan stap je over op een zwaardere die meer pk's heeft.Doe ook regelmatig een VRO cursus en zie dan wat je allemaal NIET kan, je zal er versteld van staan, laat je verstand in dit geval zegevieren en na een aantal jaren je hart laten spreken.
Ik spreek uit ervaring en rijdt al meer dan 23 jaar en heb dergelijke jongere mensen ongelukken zien veroorzaken die voorkomen hadden kunnen worden als men meer ervaring had gehad.
Mocht je ondanks dit toch besluiten om deze aankoop door te zetten en denkt deze motor de baas te zijn dan nodig ik je graag uit voor een ritje op een middag en tevens een dagje op het circuit (Assen, Zolder, Zantvoort)ik denk dat je dan een kloppend hart in de keel zal hebben van dingen die je nog of helemaal niet onder controle hebt (oftewel doodnormale zaken zonder roekeloos te rijden).
In ieder geval succes met de aankoop van een motor die bij jou past kwa ervaring.
 
Hallo iedereen,

Na alle reakties te hebben gelezen en veel te hebben gelachen moet ik toch het volgende even kwijt:
Motor vraagprijs €4790,-, je wilt hem uiteindelijk kopen voor €4000,-, dat is een korting van 16,5%. dit is in mijn ogen niet meer reëel, maar mocht jou dit lukken dan graag de volgende keer met mij mee naar de dealer.
Heb onlangs een nieuwe rsv mille gekocht en een korting gekregen van 9% oftewel nw.prijs incl. afleveringskosten €16200, het uiteindelijke aankoopbedrag is €14750,- geworden (zonder inruil).
Mocht je toch de illusie hebben en een korting kunnen bedingen van 15% dan zou dat ook terug te vertalen zijn naar de mille en uitkomen op een bedrag van €13770,-. Hier is geen dealer in Nederland die op deze manier zaken met jou wil doen.
Conclusie wees redelijk en bedenk dat een korting van plusminus €500,-heel redelijk is op een dergelijke motor en bouwjaar.
Tot slot nog een tip: waarom direkt een motor van dit kaliber, begin met een motor van ongeveer 500cc en zorg dat je deze onder alle omstandigheden de baas ben, pas dan stap je over op een zwaardere die meer pk's heeft.Doe ook regelmatig een VRO cursus en zie dan wat je allemaal NIET kan, je zal er versteld van staan, laat je verstand in dit geval zegevieren en na een aantal jaren je hart laten spreken.
Ik spreek uit ervaring en rijdt al meer dan 23 jaar en heb dergelijke jongere mensen ongelukken zien veroorzaken die voorkomen hadden kunnen worden als men meer ervaring had gehad.
Mocht je ondanks dit toch besluiten om deze aankoop door te zetten en denkt deze motor de baas te zijn dan nodig ik je graag uit voor een ritje op een middag en tevens een dagje op het circuit (Assen, Zolder, Zantvoort)ik denk dat je dan een kloppend hart in de keel zal hebben van dingen die je nog of helemaal niet onder controle hebt (oftewel doodnormale zaken zonder roekeloos te rijden).
In ieder geval succes met de aankoop van een motor die bij jou past kwa ervaring.

Ik vind jouw reaktie in het begin heel goed en reeël over die korting, het is erg moeilijk om op dat bedrag een korting te krijgen van zo'n 15 procent.
Het is daarintegen absoluut niet onmogelijk.
Als hij de hele dag of langer nog niks verkocht heeft en de motor staat er al een hele lange tijd zal hij mischien wel toehappen.
Heeft hij die dag al 5 fietsen verkocht waar hij veel op verdient heeft of de fiets staat er net een week dan zal hij zoiets hebben, laat maar staan.

Dan het 2e deel van je reaktie, deze is wel heel erg offtopic.
Als hij graag een mooie snelle motor wil hebben laat hem dan lekker.
Moet hij eerst een fiets kopen die hem absoluut niet naar zijn zin is, hier 2 jaar met tegenzin op rijden want hij had namelijk ook een mooie fiets kunnen kopen.
Dan gaat hij deze inruilen verliest er veel geld op om alsnog dezelfde zxr te kopen.
Zo is het bij mij ook gegaan, ben op advie begonnen op een 250cc motor om deze na een maand in te ruilen op een zx6r, wat dus ongelooflijk veel geld heeft gekost.

Maar weer lekker ontopic en gewoon proberen voor die 4100/4200 te gaan.
Lukt het de eerst keer niet ga je na een week nog eens terug om het nog een keer te proberen.
Lukt het dan weer niet dan weet je dat hij niet lager wil gaan zitten.
Ik werk zelf ook in een winkel dus maak dit bijna dagelijks mee.
Succes(wat een lang verhaal trouwens)
 
Moet hij eerst een fiets kopen die hem absoluut niet naar zijn zin is, hier 2 jaar met tegenzin op rijden want hij had namelijk ook een mooie fiets kunnen kopen.
Dan gaat hij deze inruilen verliest er veel geld op om alsnog dezelfde zxr te kopen.
Zo is het bij mij ook gegaan, ben op advie begonnen op een 250cc motor om deze na een maand in te ruilen op een zx6r, wat dus ongelooflijk veel geld heeft gekost

Offtopic olé oléééééé :}

Nee wat hij doen moet...is een moto kopen waar hij het eerste jaar niet fatsoenlijk mee kan rijden
Dat inruilen hangt gewoon af van je koopskillz
Jij hebt het dan over een zx6r...dat valt nog mee natuurlijk. Op een 250 beginnen is natuurlijk het andere uiterste van de Hayabusa Turbo.
 
Offtopic olé oléééééé :}

Nee wat hij doen moet...is een moto kopen waar hij het eerste jaar niet fatsoenlijk mee kan rijden
Dat inruilen hangt gewoon af van je koopskillz
Jij hebt het dan over een zx6r...dat valt nog mee natuurlijk. Op een 250 beginnen is natuurlijk het andere uiterste van de Hayabusa Turbo.
Ik heb begrepen dat een zxr750 erg snel is(zelf nooit op gereden dus dat weet ik niet).

Wat ik wil zeggen is dat als je een motor koopt die je niet aanstaat je veel spijt gaat krijgen.
En je dan waarschijnlijk binnen korte tijd weer voor de zxr gaat kijken maar het je dan genoeg extra geld gaat kosten
 
Die afleverkosten voor tweedehands motoren vind ik altijd zo raar.

Nieuwe motoren, ok. Die worden in een krat afgeleverd, moeten helemaal in elkaar gesleuteld worden, vloeistoffen erin, afstellen, blahblah.

Maar een tweedehands? Is al gemonteerd, zit al vloeistoffen in. Kwestie van accu opladen, olie en filter vervangen, volle tank, misschien nieuwe bandjes. Dat kost toch geen 225 euro?
Bedenk wel, als ie is ingekocht met versleten banden en remblokken, dan brengt een beetje zaak dat ter mindering van de inruiler/verkoper, dus de helft is al betaald door de vorige eigenaar. Daarnaast dient een zaak een motor natuurlijk wel af te leveren met (bijna) nieuwe banden, (bijna) nieuwe remblokken, verse olie en filter... Als je binnen twee maanden op de stoep moet staan voor een kleine beurt is ie niet goed afgeleverd. En een grote beurt hoort ie al gehad te hebben...

Wat afdingen betreft:
-contant betalen is geen kortingsbeding, tenzij het 'zwart' gaat,
-geen inruil is een kortingsbeding
-zoek eerst even op marktplaats wat je bij een particulier voor een soortgelijke motor kwijt bent

Een ZX-6R is geen unieke motor, dus als deze niet lukt, gewoon verder kijken.
 
Was afleverkosten niet gewoon een door de staat vastgestelde verkapte belasting?


Nee joh, da's een truc van de handel om de prijzen net wat lager te doen lijken. In de afleverkosten zitten (vaak) kosten voor poetsen, op kenteken laten zetten, invullen van papieren etc.
 
Wat zou ik kunnen afdingen bij een motor met de volgende gegevens:

Kawasaki ZXR 750
Bouwjaar 1995
Kilometerstand 25850
Laser Pro'Dor demper

Vraagprijs: € 4790,=

Heb geen inruil en betaal de motor in een keer. Dus geen afbetaling of iets dergelijks...

Foto: http://www.bikenet.nl/BikeFotos/000389AA425C4E766D67.jpg


We zijn alweer een paar dagen verder ;-) Ahum,ws heb je alleen afgelopen zaterdag gehad om een poging te doen.
Ik WIL weten hoe dit loopt en afloopt. Pls houd ons op de hoogte .....

En uh, als ik mijn inruil ga doen volgend jaar weet ik wie ik meevraag! Als ze zulke enorme kortingen kunnen realiseren is mij dat een vette bonus waard :-) Misschien een idee om MF-inkoopbegeleiders te benoemen?
 
Volgens mij schatten de meesten hier de handel in gebruikte motoren iets te lukratief in hoor, veel gebruikte motoren worden verkocht gelijk aan of zelfs onder de inruilprijs.(waarom zou niets inruilen anders een reden voor korting zijn?)
De winst wordt gemaakt in de werkplaats en niet in de showroom.
Die ZXR staat te koop voor € 4790 + € 225 afleveringskosten maakt € 5015, dan denk ik dat het eerste bod van de verkoper is € 4650 inclusief garantie.
Als je geluk hebt zakt hij tot € 4500 maar dan is het denk ik echt op.
Kontant betalen is weer geen reden voor korting, omdat degene die je de motor gaat verkopen bonussen kan verdienen bij de financieringsmaatschappij.
Ik ben benieuwd wat je van de prijs afkrijgt!
 
Buiten een hogere prijs voor mijn inruilmotor hebbik nieuwe banden (op termijn) en een paddock stand (bij afname) met 50% korting bedongen. Kan je dus ook doen voor kleding etc.
Krijg je uiteindelijk niet wat je wilt dan gewoon niet kopen d'r zijn nog meer mooie fietsen elders te koop.
Suxes :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan