Afdingen op kleding

  • Onderwerp starter IK WIL VERWIJDERD WORDEN
  • Startdatum
I

IK WIL VERWIJDERD WORDEN

Guest
Hoi allemaal!
ik sta op het punt om mijn outfit te gaan kopen bij een winkel en ik ben benieuwd in hoeverre winkels als motozoom hierbij een leuke prijs kunnen aanbieden. Ik kom zelf uit op zo'n €900,- voor jas, broek, helm en nog wat klein spul. Wat zijn de ervaringen met het afdingen op kleding als hierbij geen motor betrokken is?

Een vriend van me zit in dezelfde situatie, samen komen we ruim boven de € 2000,- aan gewenste kleding uit. Ik zou zeggen dat er dan toch wel iets te regelen valt, of zijn de marges op helmen en kleding zo laag?
 
Wie niet waagt, die niet wint. Gewoon proberen. Zelf nooit gedaan, behalve dan als ik er een motor bij kocht korting op kleding. Maar losse kleding? Nooit gevraagd dus...
 
ik zou gewoon vragen of je dan bv de broek er zo bij mag hebben, of iets anders.
ze geven liever accessoires weg dan korting.

2000,- euro is natuurlijk een hoop geld, maar ik zie ook dat je daar veel artikelen voor krijgt. Op 1 product van x euro kun je vaak meer korting krijgen dan op 4 producten die samen x euro zijn.
 
Hoi allemaal!
ik sta op het punt om mijn outfit te gaan kopen bij een winkel en ik ben benieuwd in hoeverre winkels als motozoom hierbij een leuke prijs kunnen aanbieden. Ik kom zelf uit op zo'n €900,- voor jas, broek, helm en nog wat klein spul. Wat zijn de ervaringen met het afdingen op kleding als hierbij geen motor betrokken is?

Een vriend van me zit in dezelfde situatie, samen komen we ruim boven de € 2000,- aan gewenste kleding uit. Ik zou zeggen dat er dan toch wel iets te regelen valt, of zijn de marges op helmen en kleding zo laag?
Voor mijzelf niet van toepassing.

Maar vaak kun je wel iets "gratis" krijgen, bijvoorbeeld een kol of handschoenen (afhankelijk hoe duur het uitgekozen product is natuurlijk).
 
Is altijd te regelen, winkels hebben een aardige marge.
Als je een dot geld in een keer uitgeeft kunnen ze altijd wat doen met de prijs.
Heb zelf als shopmanager gewerkt, dan zie je ook de inkoop bedragen :)
 
Is altijd te regelen, winkels hebben een aardige marge.
Als je een dot geld in een keer uitgeeft kunnen ze altijd wat doen met de prijs.
Heb zelf als shopmanager gewerkt, dan zie je ook de inkoop bedragen :)
als je zelf shopmanager geweest bent dan weet je dat dit onzin is wat je zegt.
Niet alle producten hebben namelijk dezelfde marge.
Het ene merk verdien je als winkel meer mee dan het andere merk.
Heb zelf 7 jaar in een winkel gewerkt waarvan de laatste 2.5 jaar als bedrijfsleider dus weet ook aardig hoe het werkt.
 
Ah joh, voor die paar tientjes :z
Als je het niet kan/wil betalen moet je gewoon wat goedkopers uitkiezen.
 
Als je geen korting afdingt ben je een dief van je eigen portomonnee. Ik heb tot nu toe altijd korting gekregen. Bij mijn leren pak kreeg ik geen korting maar de handschoenen twv. 100 euro gratis en nog wat klein spul, zoals leather spray, kolletje etc.

Zo zou ik het doen, of 10% korting of iets twv die prijs gratis erbij. Ik weet trouwens niet of motozoom dat doet, die zijn al vrij goedkoop en hebben lage marges maar als je 900 euro uitgeeft bij een dealer vind ik korting vanzelfsprekend.
 
dank voor alle reacties! ik ga in eerste instantie gewoon proberen om iets van de totaal prijs af te praten, hoe ze die marges dan verdelen over de verschillende producten maakt mij niets uit. Als dat niet lukt kunnen ze misschien iets aan artikelen erbij doen.

Ik vind inderdaad dat je bij dergelijke uitgaven het best vanzelfsprekend mag vinden dat er een leuk pakketje van gemaakt wordt! :)
 
niet geschoten altijd mis.
Maar is niet vanzelfsprekend dat je korting krijgt, ik zal meerdere bedrijven een offerte vragen dan ben je mss zelfs goedkoper uit dan een korting.
Elk bedrijf heeft zijn eigen marge die ze gewoon moeten hebben.
 
ff naar termaat rijden in nijmegen krijg je altijd mooie kortingen maar als je samen koopt is er nog ietsje meer te regelen! Hangt ook erg af van wat je koopt. Ook mooie en voordelige helmen hebben ze ook!
 
Korting is leuk en altijd mogelijk! Ondanks sommige andere meningen ben ik ervan overtuigd dat je dief bent van eigen portomonnaie als je het niet doet. En geen enkele winkel verkoopt iets met korting als dat niet in de marge past, dus geen medelijden met de winkeleigenaars.
Wat overigens idd beter werkt is vragen om extra's. Dat is voor jou de winkelprijs waard, maar kost de winkeleigenaar slechts de inkoopprijs. Zo ben je beiden beter af. Ik zou nagaan wat in je totale uitrusting van 900 Euro die je wilt aanschaffen bijv. rond de 100 Euro kost en dit gratis vragen. grote kans dat dat lukt.
 
Als je in 1x een hele outfit wil kopen, dan kun je altijd* (minimaal) 10% korting krijgen. Bij sommige winkels moet je erom vragen, sommige geven het je 'cadeau'.

* altijd is wel erg vaak, dus ik bedoel bijna altijd.
 
ik zou op markplaats MF gaan kijken voor 2e hands
Heb ik ook gedaan :P

En dan wil het echt niet zeggen dat het afgeragd is, pak was maar 1x gedragen rest ook weinig. Alles zag er als nieuw uit!

c11184375830ba0433b3a2fdd8126f3f


(alleen de helm is nieuw)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het te ver gaan om het vanzelfsprekend te noemen dat je korting krijgt.
Het is inderdaad waar dat de meeste zaken je momenteel vrij makkelijk korting geven omdat de economy nog steeds erg slecht is.
En de meeste winkeliers zijn bang dat als je het niet bij hun koopt dat je via internet verder gaat kijken en het ergens anders koopt.
Wat altijd goed helpt is dezelfde producten die je wilt hebben al op internet zoeken waar ze het goedkoper aanbieden. Dit uitprinten en meenemen naar de winkel, en dan aangeven dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben omdat je het liever via hun koopt.
 
@rubbere ronnie, wat zijn dat voor praktijken??? da's een soort chantage, het meenemen van een webpagina mee. het is eerder gezegd: kan je het niet betalen of wil je het niet betalen, koop je het online of koop je iets wat wel binnen je budget valt.

begrijp me niet verkeerd, niks mis met korting vragen, maar niet zo dat je iets van het internet afplukt en dat je daarme de prijzen bepaald. als ik een motorzaak zou hebben, zou ik zulke klanten niet willen!

ik denk dat je meer bereikt als je eerst een offerte vraagt en dan over 1 dag terugkomt met een voorstel van:

luister joh, ik wil ze best wel hier halen maar bij die zaak kan het net iets goedkoper. kunnen jullie iets voor mij betekenen?
 
Laatst bewerkt:
ik vind het te ver gaan om het vanzelfsprekend te noemen dat je korting krijgt.
Het is inderdaad waar dat de meeste zaken je momenteel vrij makkelijk korting geven omdat de economy nog steeds erg slecht is.
En de meeste winkeliers zijn bang dat als je het niet bij hun koopt dat je via internet verder gaat kijken en het ergens anders koopt.
Wat altijd goed helpt is dezelfde producten die je wilt hebben al op internet zoeken waar ze het goedkoper aanbieden. Dit uitprinten en meenemen naar de winkel, en dan aangeven dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben omdat je het liever via hun koopt.

Dat laatste vind ik dan nog veel belachelijker dan korting vanzelfsprekend vinden. Dat lijkt meer op chantage :P In een winkel krijg je service, je wordt geholpen. Als je via internet besteld moet je maar hopen dat het past dus daarom wil ik best meer betalen in de winkel maar op een aankoop van 900 euro is korting zeker wel vanzelfsprekend, sterker nog het zou me niets verbazen als die korting al bij de prijs inzit en als de klant geen korting vraagt is dat weer mooi meegenomen.

En ik vraag idd altijd en overal korting, zelfs op een MP3-speler van 100 euro en ik heb het zelden niet gekregen.
 
als je zelf shopmanager geweest bent dan weet je dat dit onzin is wat je zegt.
Niet alle producten hebben namelijk dezelfde marge.
Het ene merk verdien je als winkel meer mee dan het andere merk.
Heb zelf 7 jaar in een winkel gewerkt waarvan de laatste 2.5 jaar als bedrijfsleider dus weet ook aardig hoe het werkt.

Zeg ook niet dat alles dezelfde marge heeft, maar er is geen winkel die zn spul verkoopt voor inkoop.
 
Wat altijd goed helpt is dezelfde producten die je wilt hebben al op internet zoeken waar ze het goedkoper aanbieden. Dit uitprinten en meenemen naar de winkel, en dan aangeven dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben omdat je het liever via hun koopt.

Iemand die dit bij mij doet kan direct rekenen op een reactie als .
- Waarom heb je het niet direct besteld dan?
- Direct daar kopen! Maar niet hier komen zeuren als er iets niet goed is he!
- Pas je de kleding ook even bij hun.
- De koffie is dan € 2,50

Zo'n "klant" ben ik liever kwijt dan rijk!
 
Ik heb een paar maanden geleden zelf aardig wat leuk spul gekocht bij kalsbeek motoreren in zwolle.

Een helm, laarzen, handschoenen, en nog wat klein spul.
Er kon zeker wel wat aan de prijs gedaan worden toen.
Dacht dat ik op totaal bijna €500 zat en kon het meenemen voor €425

En idd wat er al gezegt is vraag je niet om korting ben je dief van je eigen beurs!
 
ik vind het te ver gaan om het vanzelfsprekend te noemen dat je korting krijgt.
Het is inderdaad waar dat de meeste zaken je momenteel vrij makkelijk korting geven omdat de economy nog steeds erg slecht is.
En de meeste winkeliers zijn bang dat als je het niet bij hun koopt dat je via internet verder gaat kijken en het ergens anders koopt.
Wat altijd goed helpt is dezelfde producten die je wilt hebben al op internet zoeken waar ze het goedkoper aanbieden. Dit uitprinten en meenemen naar de winkel, en dan aangeven dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben omdat je het liever via hun koopt.

Dus een dozenschuiver mag net zoveel vragen als iemand die je assisteert bij het uitzoeken. :X Het is helemaal niet verkeerd de online prijzen in de gaten te houden en de marge moet natuurlijk niet heel groot zijn, maar iets in de winkel bekijken, passen en met eventuele problemen geholpen worden moet gewoon voor gerekend worden.
Anders hebben we totaal geen winkels meer en wordt het een dozeneconomie, werken we allemaal thuis, behalve de postbode. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan