Afgebroken bout nokkenaslager Honda cb 750 k bij 80

Piotr1956

Rookie
3 jun 2021
14
9
Wie heeft voor mij goede raad? Bij het vervangen van de nokkenas ketting en het demonteren van de nokkenas lagers brak een bout af ! De monteur geeft mij 50 procent kans dat die uit te boren is wat een financieel behoorlijk risico met zich meebrengt! Lukt het niet ben ik het bedrag kwijt en moet alsnog aan een volledig ander blok of het geheel reviseren! Kosten 3000 euro! Wat de motor niet meer waard is! Is er iemand die mij aan een goedlopend motorblok kan helpen? Uiteraard zonder versleten nokkenas ketting en spanners? Ik hoor het graag! Mvr Gr Piotr
 
Blijft apart dat een monteur iets afbreekt, wat hij redelijker wijs zelf snel op kan (moet) lossen, om dan vervolgens de eigenaar met het probleem op te zadelen..........lekker makkelijk ook|(
Helemaal mee eens! Maar er is geen enkele keus! Afgebroken bout zit precies onder het frame wat inhoud dat het blok er onder uit moet om een poging te ondernemen, wat wederom veel uren kost die dan weer betaald moet worden! Had beter met een rammelende nokkenas ketting en versleten spanners door kunnen blijven rijden!
 
Helemaal mee eens! Maar er is geen enkele keus! Afgebroken bout zit precies onder het frame wat inhoud dat het blok er onder uit moet om een poging te ondernemen, wat wederom veel uren kost die dan weer betaald moet worden! Had beter met een rammelende nokkenas ketting en versleten spanners door kunnen blijven rijden!
Ik ben het er helemaal niet mee eens. iedereen die wel eens sleutelt weet dat zoiets kan gebeuren. Moet die monteur nou maar gratis het blok er uit gaan halen om de bout uit te boren en weer terug hangen voor nop omdat hij de pech heeft dat die bout afbreekt die misschien wel door de vorige sleutelaar gemold is?
 
Voor je met een linkse tap begint, als het restant zit vast gerot in het gat, dan GEEN linkse tap gebruiken, want als die afbreekt heb je pas echt een probleem. Die dingen breken sneller dan je wilt..
Voordat je aan een linkse tap gaat denken moet je eerst even met een hamer op je linker hand slaan. Mochten die gedachten weer terug komen pak je de hamer weer en slaat zo hard mogelijk op je rechter hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan