afgebroken bouten verwijderen

Zwever

MF'er
13 feb 2003
80
0
Rotterdam
Goed, ik heb een aardig probleempje opgelopen.

Ben ik fijn mijn koelvloeistof aan het vervangen geweest, breekt de afdichtbout van het drainage gat af. Heeft iemand enig idee hoe ik deze zou kunnen verwijderen, want nu lekt er dus koelvloeistof.

Dit is de situatie:
misc
 
Goed, ik heb een aardig probleempje opgelopen.

Ben ik fijn mijn koelvloeistof aan het vervangen geweest, breekt de afdichtbout van het drainage gat af. Heeft iemand enig idee hoe ik deze zou kunnen verwijderen, want nu lekt er dus koelvloeistof.

Dit is de situatie:

je bedoelt de bout in je blok? Uitboren en helicoil erin?

ps. volgende keer geen preview doen als je een plaatje wil attachen: hoe post ik een plaatje :)
 
OK, ik dacht dat ik wel een preview moest doen voor dat plaatje en ik vond het al vreemd dat ik niks zag, maar ja....

De oplossing voor mij is wegbrengen geworden. Ik bleek nog niet in het bezit van het juiste gereedschap en het plaatselijkverhitten van alles eromheen gaf ook niet het gewenste resultaat.

Ik hoop alleen wel dat ze er een beetje vaart achter zetten, want met de auto naar het werk is geen pretje.
 
Probeer eerst eens een klein gat te boren in de bout en nadat je de boel even hebt laten weken in WD40 met een conische linkse tap de bout eruit te draaien. Als dit niet lukt zit er niks anders op dan zoals hierboven is beschreven de hele boel it te boren en nieuw draad te tappen voor een grotere bout. Sterkte in ieder geval!
 
het geeft ook speciale setjes met boortje en centreer dopjes boor je eerste een gaatje je slaat er er een pen in daar past weet een dopje op zodat je er een sleutel op kunt zetten beetje het idee van een linkse tap alleen beter.
 
Ik denk inderdaad dat ik maar een keer zo'n uitboor setje ga aanschaffen om in de toekomst dit soort fijne dingen zelf op te kunnen lossen.

Gelukkig wordt het vandaag voor me gedaan en kan ik (als het goed is) volgende week weer gewoon tussen de file door i.p.v. achteraan aansluiten zoals al die andere stress-figuren.

Bedankt voor de tips mensen
 
Terug
Bovenaan Onderaan