Afgebroken/rondgedraaide bout

Joshua3

Rookie
7 nov 2003
20
0
Hoofddorp
Hoi!

Ben met een nieuw (tevens 1e) project begonnen. Het uitlaatsysteem is nogal rot van mijn Magna. Die ligt er bijna af. Er zijn drie bouten die mij dwars liggen. 1 is rondgedraaid en 2 zijn er zo verroest dat je er nauwelijks een sleutel op kan zetten (van de 2 achterste uitlaatspruitstukken). Hoe kan ik deze op een 'nette' manier verwijderen?
Voorin zijn trouwens 2 bouten afgebroken. Wat moet ik hiermee? Doorboren?

Mijn dank zal groot zijn voor jullie inbreng :}

PS Wie heeft er trouwens toevallig :) een compleet uitlaatsysteem voor een V30 Magna uit 1984? :P

Jos
 
Heb je al kruipolie op de vastzitters gedaan?

Doe eens een plaatje / plaatjes erbij, dat spreekt even meer, zodat je wellicht DE tip krijgt.
 
Idd beetje kruipolie of roestoplosser kan al wonderen doen. Als het dan nog niet wil ga dan ff naar een gereedschapswinkel/ijzerboer en haal een setje tapeinduitdraaiers(leuk scrabblewoord) in de volksmond ook wel moordenaartjes genoemd.(kosten ongeveer 6 euro)Het lijken precies van die dingen om schroefdraad te tappen(ben ff de naam kwijt) alleen lopen deze konisch. Wat je nu moet doen is een gaatje in de bout boren, hier draai je dan het moordenaartje in tegen de richting van de klok in( dus de richting dat de bout losdraait), het schroefdraad van zo'n moordenaartje is precies tegenovergesteld aan dat van een gewoon schroefdraad, dus op een gegeven moment zal het moordenaartje vastdraaien in je bout(vandaar de konische vorm)en kan je 'm zonder moeite losdraaien. Ik heb het zelf ook eens moeten gebruiken toen ik een schroef had vernaggeld. Het werkt perfect! succes ermee!
 
De bouten die vast zitten of rond zijn gedraaid, roodheet stoken met brander en gelijk een griptang erop zetten. Heb nog nooit een bout gehad die niet los kwam. suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan