Afgebroken uitlaatbout Amstelveen

patsv650

MF'er
25 jul 2017
66
18
Amsterdam
Beste mede forumleden,

Ik heb sinds vandaag een Tenere uit 91 staan. De uitlaat is zeer roestig dus die wilde ik demonteren. Van de 4 uitlaatbouten zijn er 3 keurig los gekomen. Van 1 bout is de kop afgebroken.

Is er hier op het forum iemand die in de buurt van Amstelveen woont en een moertje op mijn bout wil lassen? Ik heb een trailer dus ik kan langs rijden.
 

Bijlagen

  • IMG-20201128-WA0024.jpeg
    IMG-20201128-WA0024.jpeg
    133,8 KB · Weergaven: 24
Als je nog niemand gevonden hebt kan ik je misschien wel helpen.
Beste Boutje,

Ik heb nog niemand gevonden, dus alle hulp is welkom. De hele uitlaat is verroest. Mijn plan van aanpak is nu, de uitlaat demonteren en onroesten. Daarna overal nieuwe pakkingen tussen om daarna naar iemand bijvoorbeeld naar jou toe te rijden met 3 vd 4 bouten vast.
 
Beste Boutje,

Ik heb nog niemand gevonden, dus alle hulp is welkom. De hele uitlaat is verroest. Mijn plan van aanpak is nu, de uitlaat demonteren en onroesten. Daarna overal nieuwe pakkingen tussen om daarna naar iemand bijvoorbeeld naar jou toe te rijden met 3 vd 4 bouten vast.

Voor degene die het herstellen gaat proberen lijkt het mij het prettigste als er zo min mogelijk delen omheen gemonteerd zitten, ik zou zo veel mogelijk omliggende delen weghalen en de motor op een aanhanger vervoeren..
 
Nou hierbij een updatje, er zitten wat gaatjes in de uitlaat..


Aan de cilinderkant bij de voorbocht;
20201201_150218.jpg

En op het laagste punt van de demper door het regelmatig starten en slechts 5 min laten lopen:

20201201_150523.jpg

Dat worden waarschijnlijk twee bezoeken aan boutje... eerst om de uitlaat te laten repareren om daarna met uitlaat gemonteerd met drie bouten naar boutje te rijden voor de afgebroken bout.
 
Ik ben benieuwd of die uitlaat reparatie toelaat. Maw heeft vlgs mij erg veel te dunne plekken.
Draadeind moet je er volgens mij zelf uit kunnen krijgen elke dag wat kruipolie evt reactor en heetstoken. Dan met griptang of 2 kantjes afslijpen/vijlen en losdraaien met bahco.
 
welke sukkel laat zn tenere dan ook zolang buiten staan,
bolski heeft er zeer waarschijnlijk wel een voorpijp voor,

maar ik weet niet wat je ermee van plan bent,
opknappen, restaureren of als pekelfiets gebruiken..

boutje weet er wel raad mee,
maar ik denk dat je 3x wordt aangehouden voor je in spaarndam bent..
😂 😂
3AJ?

dan is het helemaal zonde van zon goede brommer,
3090x2225_8246-IMG_4674.JPG

kwijl, maar deze is ongeveer €1000.- te duur...
 
welke sukkel laat zn tenere dan ook zolang buiten staan,
bolski heeft er zeer waarschijnlijk wel een voorpijp voor,

maar ik weet niet wat je ermee van plan bent,
opknappen, restaureren of als pekelfiets gebruiken..

boutje weet er wel raad mee,
maar ik denk dat je 3x wordt aangehouden voor je in spaarndam bent..
😂 😂
3AJ?

dan is het helemaal zonde van zon goede brommer,
3090x2225_8246-IMG_4674.JPG

kwijl, maar deze is ongeveer €1000.- te duur...
Ja zonde he, maar het komt goed. Ik ben hem aan het opknappen dus het wordt geen pekelfiets. Het gaat om een 3yf uit 91. Ik wil er uiteindelijk de tet mee doen en mee op vakantie zodra het weer een beetje relaxt kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan