Afgesneden, crash, dader spoorloos

BaasBMW

Rookie
27 mei 2019
29
29
Tweede Update:

Zondag middag lekker in de hitte mijn pak aangetrokken om op het bureau aangifte te doen van het doorrijden na een aanrijding. De agente die mijn daar ontving vertelde mij direct dat de kans erg klein was dat ze de automobilist konden vinden, aangezien ik geen nummerbord had. De camera's die daar voor en in de bocht staan filmen niks maar geven alleen inzicht in eventuele files. Dus ik kan schudden naar de beelden.

De aangifte is dus voor niks afgekeurd online en dit heeft mij dus weer 2 uur!!! op het bureau gekost voor iets dat ik zelf al lang helemaal juist had beschreven. Maar mevrouw deed haar werk, dus ik heb haar achteraf hartelijk bedankt voor haar tijd en de moeite.
Dit gesprek heeft mij wel iets positiefs gebracht aangezien ze contact opgenomen heeft met de vrouw die gestopt was en haar vroeg mij terug te bellen.

Daarnaast is mijn aangifte nu officieel gedaan en kan ik het waarborgfonds aanschrijven.

Voordat ik dit doe ga ik nog heel even afwachten wat de rechtsbijstandsverzekering gaat doen.

Zoals het nu lijkt wordt het helaas een waarborgfonds.

• Like
Waarderingen: Rob RD en Ride Dirty

BaasBMW

Rookie
27 mei 2019
29
29
Laatste Update:

Beste allemaal,

Het is nu een tijd geleden en het waarborgfonds heeft mijn claim afgewezen vanwege een gebrek aan bewijs.
Ik herinnerde mij dat ik bij de aanschaf van mijn motor een bijrijdersverzekering genomen had. In de polis van deze verzekering stond dat de kleding en helm van zowel de bijrijder als de bestuurder meeverzekerd waren. Na contact opgenomen te hebben met mijn verzekering heb ik nu een aantal weken geleden zowel mijn pak als mijn helm en laarzen vergoed gekregen.

Gelukkig kan ik hiermee op een fijne manier afscheid nemen van al dit gedonder en jullie allemaal nog een keer heel hartelijk bedanken voor de steun en het meedenken!

Tot de volgende (hopelijk leukere) ontmoeting!

Met vriendelijke groeten,
Bas

Motor-Timothy

MF veteraan
3 sep 2016
1.317
172
Nou ik vind het een redelijk zure uitkomst. Ik kan iedereen aanraden met een camera rond te rijden om dit soort problemen te verminderen.

• Like
Waarderingen: BaasBMW

M14

MF veteraan
30 okt 2010
1.107
36
Laatste Update:

Beste allemaal,

Het is nu een tijd geleden en het waarborgfonds heeft mijn claim afgewezen vanwege een gebrek aan bewijs.
Ik herinnerde mij dat ik bij de aanschaf van mijn motor een bijrijdersverzekering genomen had. In de polis van deze verzekering stond dat de kleding en helm van zowel de bijrijder als de bestuurder meeverzekerd waren. Na contact opgenomen te hebben met mijn verzekering heb ik nu een aantal weken geleden zowel mijn pak als mijn helm en laarzen vergoed gekregen.

Gelukkig kan ik hiermee op een fijne manier afscheid nemen van al dit gedonder en jullie allemaal nog een keer heel hartelijk bedanken voor de steun en het meedenken!

Bas
Jammer, al was het enigszins te verwachten. Vergeten en kilometers gaan maken :).

Nog even een praktische vraag: Kost het claimen van kleding op de bijrijdersverzekering schadevrije jaren?

• Like

Wrakhout

Nieuwe
Donateur
9 jun 2019
1.537
2.509
Dordrecht
www.brazzers.com
Nou ik vind het een redelijk zure uitkomst. Ik kan iedereen aanraden met een camera rond te rijden om dit soort problemen te verminderen.
Die dingen zijn hun geld absoluut waard. Met m’n bus rij ik het meest en heb hem aan het tussenschot hangen. Hij kijkt dan beperkt vooruit, maar ziet wel de spiegels en of ik zat te bellen etc mocht er wat gebeuren. Toen een pannekoek achteruit tegen me aan reed bleef hij ontkennen en ik kreeg nog een grote muil ook. Hij heeft alles betaald. Zelfs m’n tijd die ik kwijt was voor de fix

• Like

BaasBMW

Rookie
27 mei 2019
29
29
Die dingen zijn hun geld absoluut waard. Met m’n bus rij ik het meest en heb hem aan het tussenschot hangen. Hij kijkt dan beperkt vooruit, maar ziet wel de spiegels en of ik zat te bellen etc mocht er wat gebeuren. Toen een pannekoek achteruit tegen me aan reed bleef hij ontkennen en ik kreeg nog een grote muil ook. Hij heeft alles betaald. Zelfs m’n tijd die ik kwijt was voor de fix
Oh dit lijkt mij zo goud om te kunnen doen! Karma is a biatch

Okami_Xci

MF veteraan
24 dec 2016
1.194
175
34
Eindhoven
Laatste Update:

Beste allemaal,

Bas
Heb jij zelf het waarborgfonds aangeschreven?
Ik heb namelijk mijn verzekering (en daarmee rechts bijstand) het werk laten doen....

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
Zoals ik op pagina 1 al schreef, erg zuur allemaal... Camera is idd geen gek idee maar hoe groot is de kans bij de km’s die de meeste van ons rijden? Rij je woonwerk of sowieso veel km’s is het wellicht een ander verhaal.

Brengt me bij het volgende:

Stel je ziet dit gebeuren... ga je naar de motorrijder of achter de auto aan?
Het verschilt natuurlijk per situatie maar komt de motorrijder zelf van de rijbaan/staat hij op? Gas erop, volg de auto en bel de politie!

Wrakhout

Nieuwe
Donateur
9 jun 2019
1.537
2.509
Dordrecht
www.brazzers.com
Ik heb niet snel medelijden, maar kan niet tegen onrecht. Ik zal achter die flapdrol aan gaan

Aantekening:
Toen een naaste van me ooit afgetuigd was ging m’n zorg eigenlijk volledig automatisch uit naar die persoon. Het opknappen van die jongen was van latere zorg. Verjaren doet het toch niet

• Like
Waarderingen: Roy "R"acing