Afgesneden, met schade blijven staan

daNpy

MF veteraan
1 nov 2007
1.846
0
Eindhoven
Zojuist ben ik bij het station in Eindhoven afgesneden door iemand die door rood reed en met schade samen met iemand anders blijven staan.
Het is een moeilijk kruispunt als je van het station afkomt, maar als je de borden bekijkt, oplet en niet door rood rijdt(!) is er niets aan de hand.

Plaatje van het gebeuren:
ongeluk_20080327.jpg


We staan bij het stoplicht om de Kennedylaan op te draaien. Deze heeft 3 rijbanen.
Links is voor rechtdoor (terug naar het station) of de tweede baan de Kennedylaan op.
De middelste baan lijdt naar de rechtsebaan op de Kennedylaan.
De rechterbaan, tevens met apart stoplicht, draait 180 graden richting de Berenkuil.

Ik sta op de middelste baan, omdat ik rechtdoor moet.
Slachtoffer 2 staat naast me en wil ook rechtdoor.
Voor me staat iemand die rechtdoor wil, terwijl deze op de middelste baan staat en de bocht moet maken.

Rechts beginnen 3 auto's te rijden terwijl het rood is voor rechtsaf. De achterste auto is een
Alfa Romeo 156 sedan, met een aparte spoiler op de kofferklep waardoor je het 3e remlicht achter de raam niet meer ziet en een Unigar sticker achterop.
Het kenteken begint met 88-* of 58-*

Er zitten 3 (jonge) knullen in.
Ik probeerde mijn baan te volgen, maar werd afgesneden door de rode Alfa. Hierdoor schampte ik slachtoffer 2 met mijn linkervoorkant en begin flink te toeteren. (rode kruis)
De jongens in de Alfa kijken om maar rijden lekker door, slachtoffer 2 en ik draaien even verder om terug te rijden en op een veilige plek uit te stappen.Op het moment dat ik omdraai bedenk ik me dat ook zij niet fout is maar die kerels in de Alfa en ik kan er niet meer achteraan.

Dus direct de politie gebeld (112) maar die hebben de Alfa niet meer gevonden.
Volgens mij is doorrijden na een ongeval nog steeds een misdrijf, dus ik hoop dat mensen uit kunnen kijken voor deze opvallende rode Alfa 156.
 
Zojuist ben ik bij het station in Eindhoven afgesneden door iemand die door rood reed en met schade samen met iemand anders blijven staan.
Het is een moeilijk kruispunt als je van het station afkomt, maar als je de borden bekijkt, oplet en niet door rood rijdt(!) is er niets aan de hand.

Plaatje van het gebeuren:
[http://danpy.autofans.nl/images/ongeluk_20080327.jpg (afbeelding)]

We staan bij het stoplicht om de Kennedylaan op te draaien. Deze heeft 3 rijbanen.
Links is voor rechtdoor (terug naar het station) of de tweede baan de Kennedylaan op.
De middelste baan lijdt naar de rechtsebaan op de Kennedylaan.
De rechterbaan, tevens met apart stoplicht, draait 180 graden richting de Berenkuil.

Ik sta op de middelste baan, omdat ik rechtdoor moet.
Slachtoffer 2 staat naast me en wil ook rechtdoor.
Voor me staat iemand die rechtdoor wil, terwijl deze op de middelste baan staat en de bocht moet maken.

Rechts beginnen 3 auto's te rijden terwijl het rood is voor rechtsaf. De achterste auto is een
Alfa Romeo 156 sedan, met een aparte spoiler op de kofferklep waardoor je het 3e remlicht achter de raam niet meer ziet en een Unigar sticker achterop.
Het kenteken begint met 88-* of 58-*

Er zitten 3 (jonge) knullen in.
Ik probeerde mijn baan te volgen, maar werd afgesneden door de rode Alfa. Hierdoor schampte ik slachtoffer 2 met mijn linkervoorkant en begin flink te toeteren. (rode kruis)
De jongens in de Alfa kijken om maar rijden lekker door, slachtoffer 2 en ik draaien even verder om terug te rijden en op een veilige plek uit te stappen.Op het moment dat ik omdraai bedenk ik me dat ook zij niet fout is maar die kerels in de Alfa en ik kan er niet meer achteraan.

Dus direct de politie gebeld (112) maar die hebben de Alfa niet meer gevonden.
Volgens mij is doorrijden na een ongeval nog steeds een misdrijf, dus ik hoop dat mensen uit kunnen kijken voor deze opvallende rode Alfa 156.


Je zou toch op de linkse baan moeten staan om rechtoor te kunnen? Of bedoelde je te zeggen dat je op de middelste baan stond om de linkerbaan van de kennedylaan op te rijden?

En hingen er kamera's waarmee evt. het kenteken kan worden achterhaald?

Succes met de afhandeling!
 
Ik sta op de middelste baan, omdat ik inderdaad de rechterbaan van de Kennedylaan moet hebben.
Er zit zeg maar een 'S' in de weg waarbij in het midden de stoplichten staan.
Rechtdoor is dus richting Kennedylaan, rechtsaf richting Berenkuil en dat je rechtdoor naar het station kon wist ik hiervoor niet eens, je rijdt dan namelijk een rondje langs parkeergarage en station en komt op hetzelfde punt uit.

Het stoplicht voor rechtsaf stond op rood en de mensen daar begonnen tóch te rijden.
 
Dat is erg kut voor je!

Verwacht niet teveel van de camerabeelden die stellen meestal niet zoveel voor!

Het is erg jammer dat je geen kenteken van die Alfa hebt, daar had je veel aan gehad maar ik begrijp dat zoiets je overvalt!

TIP: Kijk eens op het Alfa 165 forum ofzo, daar het jonge gasten waren met een vette spoiler, is de kans groot dat ze op 1 of andere site staan, dan ben je alweer een stapje dichterbij!

Daarnaast zou je moeten kijken of je 2 onafhankelijke getuigen kunt krijgen ivm schadeverhalen bij het schadefonds! Waarschijnlijk telt die dame al mee als 1!

Hoop dat je er iets mee kan en dat je die idioot kunt vinden!!

Grtz MEllow!!
 
Mjah schade valt mee en dat wordt wel gefixt. Alleen is het natuurlijk weer op 2 aparte delen (scherm en bumper) terwijl 2 jaar geleden de hele voorkant al opnieuw gespoten is.
Ik heb liever dat ze een dikke boete krijgen voor door rood rijden, afsnijden en doorrijden na een ongeval.
 
Het is erg rot voor je. Dat op de eerste plaats. Maar wat heeft het met motoren te maken? Ik zie het verband niet echt.
 
Sorry, is inderdaad met de auto. Maar hier zal ook niet iedereen alleen maar motor rijden ;)
Ook wil je hem niet als motorrijdeer tegenkomen onderweg, want hij rijdt gewoon door als ie je aanrijdt.
 
dat is mooi k#t voor je man

ik heb een alfa 156 gehad was ook aardig aangepast zat hier door bij een alfa club ....

mischien kan je iets op het forum vinden ( mischien is ie zo dom om iets te posten of je ziet de auto op dat forum www.alfaromeo156club.nl

mayby you never no .......
 
ga ff weg man met je kar,

iemand heeft een kras op mijn schutting gemaakt. Kan iedereen er ff naar de daders uit kijken. Volgens mij zijn het kinderen van een jaar of 5.

Er zullen wel meer mensen met een schutting zijn.
 
ga ff weg man met je kar,

iemand heeft een kras op mijn schutting gemaakt. Kan iedereen er ff naar de daders uit kijken. Volgens mij zijn het kinderen van een jaar of 5.

Er zullen wel meer mensen met een schutting zijn.

droeftoeter :N :r
 
Dat is toch bij de uitrit van de parkeergarage onder de kennedytoren?
Veel kans dat ze daar uit kwamen, dan zullen er misschien wel camerabeelden van die alfa zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp niet veel van je verhaal. Bij paars staat dader2 en terwijl deze rechts af moet naar de kennedylaan, staat er ook een lijn naar het station...
Als jij achter dat paarse vlakje stond, heb jij naar links uit moeten wijken en zo een auto geraakt?
 
Als je nooit op die plaats bent geweest is het erg moeilijk voorstellen wat de situatie is. Aangezien ik iedere zondag mijn broer afzet op het station kan ik je uit ervaring zeggen dat daar nogal wat wordt afgesneden aangezien het erg onoverzichtelijk is.
 
ik begrijp niet veel van je verhaal. Bij paars staat dader2 en terwijl deze rechts af moet naar de kennedylaan, staat er ook een lijn naar het station...
Als jij achter dat paarse vlakje stond, heb jij naar links uit moeten wijken en zo een auto geraakt?

Ik moest naar links uitwijken omdat de rode Alfa en de blauwe 'slachtoffer 2' allebei de 2 banen de Kennedylaan op rijden en ik daar tussen zit. Daar het rood was voor de Alfa en deze op de verkeerde baan stond, had deze nooit aan mogen rijden. Deze kwam dus mijn baan op ipv rechtsaf te slaan, richting Berenkuil.

Hoe slachtoffer 2 precies uit moest wijken weet ik niet, maar zij kwam ook wat naar rechts om die andere te ontwijken vertelde ze. Bij het kruis raakten we elkaar dus.

Op het Google Earth plaatje komen wij van rechtsonder en volgen de zwarte ruitjes, om uiteindelijk richting linksboven te rijden.
 
Laatst bewerkt:
kan de politie niet zoeken op rode alfa romeo's 156 uit de buurt met dezelfde beginnende kentekens?

lijkt me dat zo'n auto specifiek genoeg is om te kunnen vinden.
 
Nee denk ik niet. Zullen wel meer rode Alfa's 156 (vooral in de lease) zijn en de spoiler staat natuurlijk niet in de database ;)
Bovendien hoeft hij niet uit de buurt te komen, via de Kennedylaan kan hij in heel Noord Eindhoven of de A50 opgereden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan