Afgevoerd met officieel kitje, hoe op papier 25kW?

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik heb het officiele 25kW-kitje in mijn CBR600F2 gebouwd met het plan met uitdraai te gaan rijden. Aangezien ik 2e hands aan een bijna nieuw setje kon komen en ik niet bereid ben deze door een dealer voor 150euro in te laten bouwen heb ik dit zelf gedaan (half dagje werk in het zonnetje en tegelijkertijd veel over de motor zelf leren, heerlijk gewoon).

Mijn plan was om alleen met uitdraai te gaan rijden maar als hij officieel op 25kW kan zou dit natuurlijk mooier zijn.

Nu de vraag: HOE??


Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt en hoeveel geld dit zal kosten?
Helaar werkt 'fftjes met het RDW bellen' niet aangezien je bijna een uur verder bent voordat je uberhaupt iemand aan de lijn hebt.

Mocht de oplossing te omslachtig en te duur zijn dan ga ik voor enkel de uitdraai.

(verhalen over dat het dan toch niet officieel is en wat bij een ongeluk etc. hoef je hier niet te posten, die ken ik inmiddels allemaal wel)
 
je gaat honda dealers belen met de vraag of ze dat willen doen voor je voor een kleine vergoeding, het moet namelijk via een officiële dealer...
zo heeft een vriend van mij het ook gedaan met zijn kawa
 
joh nou mij heb ik laten vertellen dat het echt via een dealer ingebouwd moest worden, omdat er dan namelijk ook een werkplaats goedkeuring bij zit. Omdat jij namelijk net zo goed die 25kw er niet goed ingebouwd hebt, ja tis krom hor, wantja op een testbank komt er toch weer 25 kw uit.....meer = niet goed, minder...............ook niet:D maareh jaah ik zou het niet weten, probeer het gewoon wat al gezegd is, via een honda dealer.

:W
 
joh nou mij heb ik laten vertellen dat het echt via een dealer ingebouwd moest worden, omdat er dan namelijk ook een werkplaats goedkeuring bij zit. Omdat jij namelijk net zo goed die 25kw er niet goed ingebouwd hebt, ja tis krom hor, wantja op een testbank komt er toch weer 25 kw uit.....meer = niet goed, minder...............ook niet:D maareh jaah ik zou het niet weten, probeer het gewoon wat al gezegd is, via een honda dealer.

:W
moet ook eigenlijk, maar als jij een dealer zo gek kan krijgen... O-)
zij maken eigenlijk verder geen kosten, maar verdienen er wel op... dus tis het proberen waard toch?
 
Een dealer moet een verklaring halen bij de importeur. Die verklaring krijgen ze bij een 25kw set. Die gaat weer ondertekend(dat de motor dus die set heeft) etc naar de rdw icm het kenteken. En het nieuwe kenteken krijg je dan automatisch thuis na een week of 2-3.

Officieel kan het dus niet met een 2e hands set... idd dus een dealer vinden.
 
maar hoeveel kost het nou ongeveer? want ik had met een dealer gesproken.. en die zij dat al met al, je moet rekenen op min 300 e. en kan alleen hoger worden, verschilt per merk
 
Die prijs klopt wel ongeveer. Ik rijd nu lekker met uitdraai, scheelt ook weer gedoe over 2 jaartjes wanneer ik zwaar mag.
Met de verzekering is het iig geregeld en mocht er gezeik van komen na een aanrijding kan ik aantonen dat het officiele setje erin zit.
 
maar er staat niet op je kentekenbewijs dat het een lichte motorfiets betreft, dus ben je niet volledig legaal, dus hoeft de verzekering niet uit te keren als ze het strikt nemen....

ik haat het zo he die regelgeving
 
Terug
Bovenaan Onderaan