Afgiftedatum kenteken

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Ik heb een tijdje geleden ergens een site gezien waar je de afgiftedatum van je kenteken op kon vragen, maar ik ben het adres vergeten.... |( |( |(
Iemand hier een idee??
 
Staat op kentekenbewijs deel I: (b) afgegeven de

En anders zal het RDW dat wel voor je na kunnen gaan.
 
Ja op deel 1 staat het toch :?

Klopt, maar volgens die site was mijn kenteken in november 1979 afgegeven en op mijn kentekenpapieren staat januari 1981 :? .
Scheelt weer 2 jaar i.v.m. oldtimer-toestanden (geen belasting e.d.) :} . Vandaar dus.
 
misschien is\'ie ingevoerd dan staat er een latere datum op.

bij mij ook

staat als datum geloof **-**-2001

een fiets uit \'97
 
Uhh, oldtimer is ie toch bij 20 jaar al. of heb ik het nu verkeerd?

Bij ingevoerde motoren (en waarschijnlijk auto\'s ook) moet er nog een datum op het kentekenbewijs staan volgens mij.
 
Uhh, oldtimer is ie toch bij 20 jaar al. of heb ik het nu verkeerd?

Bij ingevoerde motoren (en waarschijnlijk auto\'s ook) moet er nog een datum op het kentekenbewijs staan volgens mij.


Oldtimer geldt vanaf 25 jaartjes. Effe geduld nog dus..
 
Bij mij ook, fiets uit \'76 kenteken \'80...vraag ik me toch af wat er in die 4 jaar is gebeurd :?

Waarschijnlijk een import-fiets.
Mijn kenteken is van 2001, mijn auto is van 1993.
Motorkenteken van m\'n motor is wel van 1987 :)

Wat betreft die pagina, misschien op http://auto.telegraaf.nl ? Daar kan je een kenteken invoeren en zien in welke maand dat kenteken is uitgegeven.

edit : Ik kon het zo gauw niet vinden op de telegraaf site. maar hier een tabel :

http://www.hektra.nl/info/kenteken.html
 
Laatst bewerkt:
misschien dat jan beck in olst een lijst heeft met motor nummers,die moet je dan kunnen zeggen hoe oud de motor is.
 
Bij mij ook, fiets uit \'76 kenteken \'80...vraag ik me toch af wat er in die 4 jaar is gebeurd :?
Deel 3 verloren en nieuw kenteken aangevraagd bij verkoop?

Import?

Zielige poging de motor nieuwer te laten lijken dan \'ie is?

Dealer failliet en tijdje zonder kenteken opgeslagen?

Verbouwing & nieuw kenteken?

Of de ergste:
Zwaar schadefietsje & na opknappen nieuw kenteken aangevraagd?

Je ziet: diverse mogelijkheden...
 
Alles is mogelijk natuurlijk...
Btw, als je je motor oldtimer wilt verzekeren gaan de maatschappijen uit van de afgiftedatum vh kenteken of bouwjaar??
 
Terug
Bovenaan Onderaan