afhandeling schade met dealer

peter_75

Rookie
24 apr 2004
4
0
Oss
Heb 3 weken geleden een schuivertje gemaakt met motor. Deze ivm kapot carterdeksel etc toch maar naar dealer gebracht en schade aan verzekering opgegeven. Eerder wel eens zelf schade gerepareerd.
Gisteren motor weer opgehaald en ik wilde de oude kapotte onderdelen weer meenemen. Zijkuip en bovenkuip met krassen, voetsteuntjes etc koplamppartij.

Dit werd mij gewijgerd en gezegd dat het spul niet de gangbare zaak was dat ik die spullen meekreeg. Ik dacht dat mijn klomp brak.

De onderdelen zijn toch gewoon van mij, of heb ik het nou mis?
 
ik ben maar een leek, maar gezien de leuke handel hierin, kan het zijn dat de verzekering deze kapotte delen meeneemt in de schadeafhandeling met de dealer, oftewel de verzekering hoeft minder te betalen als de dealer de kapotte delen mag houden (zodat deze ze kan restaureren en gebruiken bij je volgende schuiver :X )

dit kan de dealer uiteraard ook doen zonder tussenkomst van de verzekering, zodat hij er beter van wordt. Kan ook zijn dat hij de kapotte delen al weggegooid heeft en probeert er zich zo uit te l*llen.

Als het geen verzekeringsgeval was geweest zou hij ze zeker mee moeten geven, tenzij de dealer er een soort inruilwaarde voor geeft ...
 
even de verzekering bellen zou ik zeggen. Als die geen afspraak hebben met die dealer over de onderdelen zijn ze gewoon voor jou.
 
ik denk dat deze onderdelen niet meer van jou zijn aangezien de verzekering heeft betaald zodat jouw motor werd gemaakt. Normaal gesproken mag je volgens mij je kleding ook niet houden als dit vergoed wordt. Kan me vergissen....
 
ik denk dat deze onderdelen niet meer van jou zijn aangezien de verzekering heeft betaald zodat jouw motor werd gemaakt. Normaal gesproken mag je volgens mij je kleding ook niet houden als dit vergoed wordt. Kan me vergissen....