afhandeling schade met dealer

peter_75

Rookie
24 apr 2004
4
0
Oss
Heb 3 weken geleden een schuivertje gemaakt met motor. Deze ivm kapot carterdeksel etc toch maar naar dealer gebracht en schade aan verzekering opgegeven. Eerder wel eens zelf schade gerepareerd.
Gisteren motor weer opgehaald en ik wilde de oude kapotte onderdelen weer meenemen. Zijkuip en bovenkuip met krassen, voetsteuntjes etc koplamppartij.

Dit werd mij gewijgerd en gezegd dat het spul niet de gangbare zaak was dat ik die spullen meekreeg. Ik dacht dat mijn klomp brak.

De onderdelen zijn toch gewoon van mij, of heb ik het nou mis?
 
ik ben maar een leek, maar gezien de leuke handel hierin, kan het zijn dat de verzekering deze kapotte delen meeneemt in de schadeafhandeling met de dealer, oftewel de verzekering hoeft minder te betalen als de dealer de kapotte delen mag houden (zodat deze ze kan restaureren en gebruiken bij je volgende schuiver :X )

dit kan de dealer uiteraard ook doen zonder tussenkomst van de verzekering, zodat hij er beter van wordt. Kan ook zijn dat hij de kapotte delen al weggegooid heeft en probeert er zich zo uit te l*llen.

Als het geen verzekeringsgeval was geweest zou hij ze zeker mee moeten geven, tenzij de dealer er een soort inruilwaarde voor geeft ...
 
even de verzekering bellen zou ik zeggen. Als die geen afspraak hebben met die dealer over de onderdelen zijn ze gewoon voor jou.
 
ik denk dat deze onderdelen niet meer van jou zijn aangezien de verzekering heeft betaald zodat jouw motor werd gemaakt. Normaal gesproken mag je volgens mij je kleding ook niet houden als dit vergoed wordt. Kan me vergissen....
 
ik denk dat deze onderdelen niet meer van jou zijn aangezien de verzekering heeft betaald zodat jouw motor werd gemaakt. Normaal gesproken mag je volgens mij je kleding ook niet houden als dit vergoed wordt. Kan me vergissen....

Heb voor m'n motorpak al 2x wat geld gevangen van de verzekering. Ik rijd er nog steeds mee. Ziet er weliswaar niet helemaal nieuw meer uit, maar wel stoer....
 
Ik heb ook wel eens nadat ik een schuiver had gemaakt mijn motor door een dealer(den biggelaar) laten herstellen
Kreeg alle beschadigde onderdelen meenaar huis
Het is volgens mij onzin dat de dealer eigenaar word van die onderdelen hij rekend toch ook de volle mep voor de nieuwe
Wel zijn mijn helm en handschoenen door de taxateur meegenomen
 
ik denk dat deze onderdelen niet meer van jou zijn aangezien de verzekering heeft betaald zodat jouw motor werd gemaakt. Normaal gesproken mag je volgens mij je kleding ook niet houden als dit vergoed wordt. Kan me vergissen....
De verzekering betaalt voor de reparatie en de nieuwe onderdelen van je motor.... daarvoor ben je verzekerd. De motor is van jou en blijft van jou, dus ook de onderdelen die ze eraf halen.... tenzij de verzekering de onderdelen wil hebben voor onderzoek of een andere reden, maar de dealer zelf heeft er geen recht op....
 
Je hebt dus gewoon RECHT op die spullen. De verzekering kán ze inderdaad opeisen, maar doet dat in de praktijk niet. Dat weet die dealer ook.
Die dealer pakt er gewoon nog wat winst mee.....De spullen worden opgelapt en voor een "zacht" prijsje doorverkocht aan iemand die niet verzekerd is...
In feite schandalig, want dealers berekenen so wie so "aangepaste" prijzen voor verzekeringswerk en verdienen er dus genoeg aan. Waarom denk je dat de eerste vraag van de dealer bij een taxatie meestal is: is het verzekeringswerk????
Drie keer raden wie de hogere prijs van de dealer betaalt......Wij dus, via de premies....
 
Dank heren was zelf ook van mening ja dat die onderdelen van mij waren. Ik had er verzekeringswerk van gemaakt omdat ik op dit moment geen tijd had om het zelf snel op te knappen en ik wilde snel weer rijden. Plus is er van mijn motor weinig 2e hands te krijgen op de sloop.

Ga dinsdag die spullen ophalen en anders mag hij er een bod opdoen. Heb de rekening toch nog niet betaald dus heb wat achter de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan