Afknijpen Honda XR 600R

ik heb ook nog een paar maanden de tijd..ik vind al dat bureaucratische gedoe alleen zon fucking onzin...
 
Nee, had nog een brief naar de importeur gestuurd en die zegt dus dat je er gewoon op mag rijden zolang de restrictorplaat er zit.

Ben van plan om een keer bij de RDW langs te gaan, kijken of ik dan een normaal antwoord krijg...geen tijd gehad ivm toetsweken de laatste tijd. Het zou ook wel leuk zijn als mn motor eens normaal wilde starten, is dus niet het geval, ook na lang kicken gebeurt er zo goed als niks :r Mn pa krijgt hem wel zo af en toe gestart, maar dit is niet echt normaal lijkt me
 
FF offtopic aan Martijn:Heb je nog steeds geen olietemperatuurmeter?
Je schreeuwt er namelijk al een hele tijd om.. :)
 
ja
en zolang het mensen irriteert blijft het staan....letten ze tenminste goed op als ze er eentje tegenkomen :)

en nee..kheb nog geen meter dus.. :)
 
Nee, moet nog steeds een datum prikken om te gaan met mn pa. Goed dat je me er aan herinnnert :} vanavond ga ik het erover hebben :o
Heb nu eindelijk een goede manier gevonden om te starten, was de laatste tijd vooral een ding dat me bezig hield.
 
Ik heb honda nederland hier eens over gebeld. Hun weten ook niet helemaal precies hoe het zit. Morgen gaan ze met behulp van mijn kentekenbewijs en framenummer kijken of er iets bekend is over het geregistreerde vermogen van mijn xr en of hier eventueel een lichte fiets van te maken is.
Ze vinden het alleen vreemd dat de RDW van hun een conformiteitsverklaring wil hebben, als de motor al bij de RDW als <25 kW geregistreerd staat, maar ik zei dat dit de gebruikelijke procedure was :)
Morgen weet ik dus meer 8-)
 
Vandaag weer even gebeld,
wat bleek, mijn xr staat dus gewoon als 33 kW bij de RDW geregistreerd, is ook door de RDW in een mailtje bevestigd.
Maar ze hadden bij honda nederland nu wel een discussie. Ze wisten namelijk niet zeker of die dingen begrensd zijn ingevoerd ofniet, en waarom dit anders niet bij de RDW bekend is.
Ik vertelde dus dat ik iig wel eens een plaatje had gezien van zo'n begrenzer, zo'n plaatje tussen carb en inlaatspruitstuk met kleinere doorlaat.
Hun zouden dus uit gaan zoeken wat ervan bekend was en of er eventueel zo'n plaatje te regelen valt die gehomologeerd(ofzoiets) is, zodat er met de RDW wat te regelen valt.

Nog steeds afwachten dus....

In ieder geval wat mensen wakker gemaakt geloof ik, want ik vertelde dat hier al langer een discussie over bestond, en bij Honda nederland verschilden ze ook van mening vertelde hij.
Hij zou in ieder geval bellen als ze weer meer wisten.
 
als door jouw toedoen XR legaal op 25kw kan ben jij de hondagod voor mij :)

en idd..homologeren heet dat... (..als je vroeger bij je vriendjes ging slapen...heet dat dan ook homo-logeren? :? )...

Hoop dat ze bij de RDW niet van die luie stinkhonden zijn die zeggen dat ze wat doen en alles weer aan de kant flikkeren dat er nog geen hol gebeurt...
 
Ik ga morgen langs bij de RDW, kijken wat zij te zeggen hebben. Misschien krijg ik dan eens een echt antwoord op mn vragen.
Hoe lang moet jij trouwens nog wachten voor je je rijbewijs kan halen Martijn?
 
juist :( ...

hoewel dat niet écht een probleem wordt...heb het hier eigenlijk al liggen...maar heb met mn stomme kop iets teveel besteld aan onderdelen, maargoed..zolang paul nog in het ziekenhuis ligt worden die nog niet betaald :)

Zal tegen februari worden dat ik de weg op wil met dat ding (zodra het weer weer goed is gaat mn beessie de frisse lucht in)....
als ik dan nog leef tenminste..want ik heb een of andere rare tumor ofzo op mn rug...morgen even langs de dokter :+
 
8-)
Voor wat het waard is, Honda heeft alleen motoren "geknepen"in de landen waar dat toen zin had, bv duitsland. In Nederland was er in die tijd nog geen sprake van,sterker nog iedere PK die meer uit een motor kwam was winst om de concurentie af te troeven ,bv de XT van Yamaha.De enige XR's 600 die onder de 25 kw leveren moeten wel uit Duitsland, Oostenrijk of italie komen.Het zal dan zo zijn dat een importeur zijn klanten tegemoet komt om hem te "knijpen", de onderdelen zijn er wel voor, maar zijn hier nooit op een XR600 bij aflevering gebruikt.
Grappig is wel dat het Duitse XR600 Forum vol staat met vragen, wat te doen om van een "geknepen" Duitse versie ,een open motor van te makenmet 40PK of meer.
mvg Hans
 
aangezien ze nu toch lopen te kloten met europese richtlijnen enzo vind ik dat ze wel duitse kitjes mogen goedkeuren hier..

maar ik wacht af :) vol spanning
 
Dat die Duitse kitjes hier in Nederland niet toegelaten worden snap ik ook niet, ze hebben in Duitsland (iig op het gebied van auto's) veel strengere keuringseisen :?

In dit topic is een nummer te vinden van zo'n spruitstuk voor een XL600RM, dat overigens niet meer leverbaar is via een officiële Honda dealer. Dat spruitstuk lijkt me wel geschikt voor een XR, maar zal waarschijnlijk niet erkend worden door de RDW.

Ik ben natuurlijk ook héél benieuwd of het via legale weg kan
 
Nog steeds niks gehoord van Honda nederland.....
denk dat ik er zelf maar weer achteraan moet B|
Als ik weer nieuws heb zal ik het wel weer posten
 
Goed nieuws *D
Ik citeer:
Honda Nederland B.V. voert een discussie met het RDW over het aantal kW op de typegoedkeuring van de Honda XR 600 R.

Zodra wij informatie beschikbaar hebben van het RDW zullen wij u direct informeren. Uiteraard hopen wij dat dat niet al te lang meer hoeft te duren.


Met vriendelijke groet,

HONDA NEDERLAND B.V.

Nog even wachten dus maar.
 
Als het van de RDW gaat afhangen geef ik jullie weinig kans. Als het niet in hun boekjes staat is de discussie gesloten, ze hebben mij een keer naar huis gestuurd omdat ik geen reflector achterop me motor had zitten :(
 
EINDELIJK VICTORIE!!! :P
(waarschijnlijk :X )

Wat zag ik vanmiddag ik mijn mailboxje staan:

Op basis van de meest recente gegevens die wij vanmiddag hebben gekregen, blijken er onjuiste gegevens te staan op de typegoedkeuring bij het RDW.

De RDW informeerde ons erover dat zij de juiste gegevens (6,6 kW) op korte termijn zullen verwerken in de desbetreffende typegoedkeuring. Echter, volgens de RDW zal er enige tijd gemoeid zijn om de desbetreffende aanpassing door te voeren.

Wij adviseren u om eind volgende week of in de week tussen kerst en oud en nieuw wederom met het RDW contact op te nemen. Op uw verzoek zullen zij u informeren over de doorgevoerde wijziging.

Een verklaring van Honda Nederland B.V. is uiteraard niet nodig. Immers, zodra de gegevens zijn aangepast, zal er sprake zijn van een typegoedkeuring die voldoet aan de 25 kW norm.

De Honda organisatie kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden met betrekking tot aanpassingen (zoals een verwijderde restrictor) die zijn doorgevoerd nadat het voertuig de Honda fabriek heeft verlaten. Op uw verzoek zal de Honda dealer in uw regio controleren over de restrictor nog aanwezig is op uw Honda XR 600 R.

Wij hopen u door middel van onze bemiddeling van dienst te zijn geweest.

Goed weekend!


Met vriendelijke groet,

HONDA NEDERLAND B.V.


De aanhouder wint zullen we maar zeggen :}
 
damnit, iemand mij even helpen dan?

Dit geval in België, is wss ook een XR600 op komst naar mij, dit ga ik zondag gan uitvissen.

Deze zou ook moeten dienen als 1e lichte motor. Op de papieren staan geen aantal Kw ingevuld. en nu???
 
moet juist wel op kenteken staat dat hij goedkeuring heeft als 25kw motor volgens mij.
Je kan laten begrenzen en dan door rdw laten keuren, of begrenzer en met die uitdraai rondrijden.
 
op alle kntekenbewijzen die ik heb liggne staat nergens het vermogen...

btw...

als dit lukt....ben ik zooooo freaking blij..
maar is het dan ook zo dat je dan dus écht moet laten zien met restrictie?

wordt dus even aan elkaar uitlenen ...als dat goed is .... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan