Afknijpen Honda XR 600R

Dat zou idd echt mooi zijn als het doorgevoerd wordt :9

Alleen één klein dingetje: het aantal carburateurs is toch veranderd in de loop der tijd? Op die van mij zitten er twee, de recentere bouwjaren hebben er toch maar één?
Als de aansluiting op de kop hetzelfde is geeft het geen problemen, maar is dit ook zo...zit er op die van jou, Martijn, een twee inlaatpoorten (lijkt me wel logisch bij RFVC)? Die is toch van '91?
 
Dat zou idd echt mooi zijn als het doorgevoerd wordt :9

Alleen één klein dingetje: het aantal carburateurs is toch veranderd in de loop der tijd? Op die van mij zitten er twee, de recentere bouwjaren hebben er toch maar één?
Als de aansluiting op de kop hetzelfde is geeft het geen problemen, maar is dit ook zo...zit er op die van jou, Martijn, een twee inlaatpoorten (lijkt me wel logisch bij RFVC)? Die is toch van '91?

mijnes is van 92...
heeft 2 inlaatkleppen idd...en die komen in de kop samen in 1 kanaal waar de carb op komt.
 
Die van mij ('85) heeft twee inlaatpoorten op het spruitstuk zitten, dus kan dat wel problemen op gaan leveren B| Er zitten ook twee carbs op...

Naja, maar kijken wat het wordt...
 
Omdat die restrictor (denk ik) op de wat nieuwere modellen geleverd zijn. Deze restrictor is niet universeel iig; het verschil van het aantal inlaatpoorten.

Misschien geeft het geen problemen hoor, kan ook goed. Voor de XL is er een geknepen inlaatspruitstuk die ook wel voor de XR zal voldoen denk ik. Het probleem is alleen dat die niet meer te koop is via de Honda dealer :+
 
Mijne heeft een carburatuer.
Probleem is echter volgens mij dat mijne oorspronkelijk een blok met dubbele carb. had, alleen zit er nu een nieuwer blok onder. Het frame is namelijk van '86 maar het blok als ik me niet vergis van(af) '91.
Maar het is denk ik zowiezo de vraag of je het echt moet laten controleren of niet.
Honda zegt alleen dat ze geen aansprakelijkheid nemen indien bijvoorbeeld de begrenzer is verwijderd.
De vraag is ook maar of dit gecontroleerd zal worden in geval vcan bijvoorbeeld een ongeval O-)

Volgende week eerst nog maar even een belletje naar de RDW doen denk ik :)
 
maar moet je nu het specifieke model op <25kw laten zetten? of gaat dit opgaan voor álle xr'retjes...
 
Alleen als ze ook daadwerkelijk die restrictie hebben toch...lijkt me iig wel logisch. Ze zijn afgeleverd met restrictor dus zal die er op moeten zitten.

Of ben ik nu heel naief O-)

Ik weet wel dat wanneer er van een oudere motorfiets geen officiële gegevens bestaan, dat de gegevens van een nieuwer model overgenomen worden. Een XR uit '85 zal denk ik niet onder zo'n regeling vallen: is relatief nieuw als je het vergelijkt met de oudere motorfietsen die rondrijden.
 
Wat ik uit dat mailtje van Honda nederland begrijp is dat de RDW het zowiezo bij de typegoedkeuring gaat aanpassen. Het na laten kijken van die restrictor is dan vrijblijvend.
Het zou alleen wel mooi zijn als ik ook een 25KW aantekening op mijn kentekenbewijsje kan krijgen :9

Maar eens zien of daarvoor iets te regelen valt bij de RDW, als we dan toch bezig zijn.... })
 
Wat ik uit dat mailtje van Honda nederland begrijp is dat de RDW het zowiezo bij de typegoedkeuring gaat aanpassen. Het na laten kijken van die restrictor is dan vrijblijvend.
Het zou alleen wel mooi zijn als ik ook een 25KW aantekening op mijn kentekenbewijsje kan krijgen :9

Maar eens zien of daarvoor iets te regelen valt bij de RDW, als we dan toch bezig zijn.... })

nou, naar mijn weten, als je aangehouden wordt...en er staat niets op het kenteken neemt de politie contact op met de database van de RDW...en komt dus bij de 6,6 kw uit
anders vragen of je een nieuw kentekenbewijs mag laten drukken ofzo, dat je de oude inlevert (kan dat?) omdat deze 'oud' is...en verrot begint te gaan ofzo.

maar weet niet zeker of dit zo is hoor :)
 
Het lijkt mij ook dat, wanneer je aangehouden wordt, je geen gezeik kunt krijgen omdat de typegoedkeuring zegt dat de motorfiets 6,6 kW heeft.

Een ander verhaal is het als je betrokken ben bij een ongeval waarbij doden gevallen zijn: dan controleren ze je motorfiets of 'ie wel echt 6,6 kW is. Dan zul je dus de restrictor echt op z'n plek hebben moeten zitten.

Zelf dacht ik eraan om hem dan met een vermogensuitdraai te verzekeren: dan heb je geen gezeik bij een ongeluk (vermogensuitdraai), en ook niet als je aangehouden wordt omdat de typegoedkeuring 6,6 kW aangeeft.
 
Het lijkt mij ook dat, wanneer je aangehouden wordt, je geen gezeik kunt krijgen omdat de typegoedkeuring zegt dat de motorfiets 6,6 kW heeft.

Een ander verhaal is het als je betrokken ben bij een ongeval waarbij doden gevallen zijn: dan controleren ze je motorfiets of 'ie wel echt 6,6 kW is. Dan zul je dus de restrictor echt op z'n plek hebben moeten zitten.

Zelf dacht ik eraan om hem dan met een vermogensuitdraai te verzekeren: dan heb je geen gezeik bij een ongeluk (vermogensuitdraai), en ook niet als je aangehouden wordt omdat de typegoedkeuring 6,6 kW aangeeft.

smart thinking.

maar als álle types op 6,6 kw komen, zoals bij sommige KTM motoren, dan zou elke eigenaar hem moeten gaan begrenzen omdat de RDW het vermogen aangepast heeft?
....kan nooit.

En bij die ktmmetjes is het zo dat ze op belachelijk weinig vermogen staan op kenteken, en fabrieks af geleverd worden met fullpower.
 
Dat is toch aardig om te lezen wat een problemen m.b.t 25 kw kenteken bewijs moeten jullie nu eens kijken, ze doen inderdaad maar wat bij RDW!
full



Groeten!
 
smart thinking.

maar als álle types op 6,6 kw komen, zoals bij sommige KTM motoren, dan zou elke eigenaar hem moeten gaan begrenzen omdat de RDW het vermogen aangepast heeft?
....kan nooit.

En bij die ktmmetjes is het zo dat ze op belachelijk weinig vermogen staan op kenteken, en fabrieks af geleverd worden met fullpower.

Nee, maar dat wordt dan niet gedaan omdat diegenen geen licht rijbewijs meer hebben...het gaat er mij ook alleen maar om dat ik zekerheid heb.

Ik heb er geen zin in om m'n hele leven te dokken na één of ander ongeluk, zou toch heel erg zonde zijn. Dan maar het zekere voor het onzekere nemen, toch?

Het is ook echte onzin hè, die RDW :z Een XR650 met 10 kW :]
 
Nee, maar dat wordt dan niet gedaan omdat diegenen geen licht rijbewijs meer hebben...het gaat er mij ook alleen maar om dat ik zekerheid heb.

Ik heb er geen zin in om m'n hele leven te dokken na één of ander ongeluk, zou toch heel erg zonde zijn. Dan maar het zekere voor het onzekere nemen, toch?

Het is ook echte onzin hè, die RDW :z Een XR650 met 10 kW :]
Ja grappig he en de "beginners" maar op kosten jagen.
Enige tijd geleden hebben we ook al op het Forum gesproken over datgeen er aan kw op het kenteken bewijs vermeld werd bij een aantal 650 rijders en daar kwamen toen ook al verschillende vermogens afgiften op voor ,vreemd maar het zit mij wel goed zo!


Groetjes.
 
Als je dat topic wilt zien moet je even naar 8 oktober gaan "XR650R 10 kw" daar gaat het over die 10 kw!
 
als ik nou een nieuw kentekenpapiertje aanvraag (Dus geen nieuw kenteken, maar nieuwe papiertjes, net als dat jij je oude plaat inlevert omdat je een mooie nieuwe wilt) zette ze dat er dan ook op ? op die nieuwe?
 
als ik nou een nieuw kentekenpapiertje aanvraag (Dus geen nieuw kenteken, maar nieuwe papiertjes, net als dat jij je oude plaat inlevert omdat je een mooie nieuwe wilt) zette ze dat er dan ook op ? op die nieuwe?

Dat zou opzich wel het mooiste en makkelijkste zijn :)
Ik denk dat ik binnenkort maar contact opneem met de RDW om te zien wat er te regelen valt.

By the way, is er al iemand op het forum hier die nog zo'n restrictor heeft voor enkele carburateur?? :]
 
ik heb een homemade begrenzer van jordi liggen, die gaf op een originele XR precies 24,9 kw ofzo..

maar zal wel een officieel restrictortje moeten hebben ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan