Afknijpen Honda XR 600R

Idd, rond de 19kW moet je zitten als je er vanuit gaat dat een XR 124 kg weegt. Verschilt een paar kilootjes per bouwjaar, het gewicht.
 
ja klopt ...daarom moet ik ook een nieuwe uitdraai laten maken eigenlijk.
Mocht ik aangehouden worden met deze dan weet de ignorante agent nog niets omdat er geen gewicht op het kenteken staat
 
Ik heb gelukkig al een vermogensuitdraai dankzij SpeedYves :}
Maar als ik nou gewoon een 25KW aantekening op mn kentekenbewijs krijg heb ik zowiezo geen problemen als ik word aangehouden.
Bij een vermogensuitdraai kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen (zie topic van Base maar)
 
juist...daarom :) hoe meer proof dat ie < 25kw is hoe beter imho.

dus én op kenteken én op vermogensuitdraai enz
 
Vuile hypocryten (ofzoietsdergerlijkstoch?)
alles doen om het legaal te hebben....





en toch vol vermogen rijden O-)
 
Dat zou opzich wel het mooiste en makkelijkste zijn :)
Ik denk dat ik binnenkort maar contact opneem met de RDW om te zien wat er te regelen valt.

By the way, is er al iemand op het forum hier die nog zo'n restrictor heeft voor enkele carburateur?? :]

Ik heb eeb heel ander probleem, ik kocht deze week een NX650 Dominator die volgens
het kenteken 33kW zou zijn maar er staat op het inlaatspruitstuk duidelijk HM25KW.
Dat lijk me duidelijk een spruitstuk met restrictie, ik heb het spruitstuk nog
niet gedemonteerd maar ga dat wel doen. Ik zoek dus (waarschijnlijk) een 32kW
inlaatspruitstuk. (Motor met één carburateur en één inlaat)
Moet de naald/sproeier in de carburateur daarvoor ook aangepast worden?
 
Ik heb eeb heel ander probleem, ik kocht deze week een NX650 Dominator die volgens
het kenteken 33kW zou zijn maar er staat op het inlaatspruitstuk duidelijk HM25KW.
Dat lijk me duidelijk een spruitstuk met restrictie, ik heb het spruitstuk nog
niet gedemonteerd maar ga dat wel doen. Ik zoek dus (waarschijnlijk) een 32kW
inlaatspruitstuk. (Motor met één carburateur en één inlaat)
Moet de naald/sproeier in de carburateur daarvoor ook aangepast worden?

Ik denk dat hij wel een grotere sproeier nodig zal hebben aangezien hij dan meer lucht krijgt. Check anders nu iig het bougiekleurtje. Alstie redelijk zwart is zou het kunnen dat de sproeier nog gewoon origineel is.


Denk je trouwens dat die restrictor ook op het enkel carburateurs model past van de XR.
Post er anders even een piccie van als je wilt :)
 
Die spruitstukken zijn imho het zelfde oa omdat ik een tijdje met een dommi carb gereden heb.
 
klopt, klaas had ook een domi carb op zn apparaat destijds.

maar restrictie bestaat vlgs mij ook uit een snorkel in je luchtfilterbox..
 
Waarom andere sproeiers? Het is idd wel zo dat ie meer lucht krijgt, maar dat is niet vóór de carburateur maar erna. Zodra je open luchtfilters erop zet ok, dan moet je grotere sproeiers hebben. Maar hetgeen wat de motor aanzuigt is gewoon minder dan wanneer hij een 33kW spruitstuk heeft. Dit zal weinig te maken hebben met de sproeierbezetting lijkt mij, omdat je ná de carb zit. De hoeveelheid brandstof per hoeveelheid lucht zal hierdoor niet veranderen...lijkt mij hoor...als het anders is moet je het zeggen.

Hmmm...valt wel wat voor te zeggen eigenlijk...kleinere sproeiers, omdat bij volgas de motor minder lucht aanzuigt, maar toch meer benzine krijgt.

--> Bij afknijpen dus he

Leuk als je je eigen theorie onderuit haalt *D :X

Gewoon maar naar bougiekleur kijken dus...
 
Laatst bewerkt:
Ok ok, morgen toch vrij om van al die adv- en vrije dagen af te komen dus meteen
even lekker schroeven aan mijn fiets. Bougiekleur bekijken, en eventueel meteen
nagaan of de restrictie al is opgeboord. Bij het lage vermogen zijn die paar Kw'tjes
toch erg welkom. Ben benieuw.
Je hebt trouwens gelijk over de sproeierbezetting, het gaat om het aanzuigen vanuit
de motor. De motor bouwt een bepaalde onderdruk op, als het luchtfilter verstopt zou
zijn dan wordt er meer benzine aangezogen. Als je een meer open filter plaatst dan
wordt er meer lucht aangezogen. (weg van de minste weerstand) Het gaat om de verhouding.
Maarrrrrrrrr, als degene ergens hierboven gelijk heeft dan zit er misschien
ook een "snorkel" in het luchtfilterhuis en dan wordt het een ander verhaal.
Dan wordt het een andere naald en evt ook een sproeier.

[Offtopic]
Dit jaar ook mijn koekblikje opgevoerd, K&N zat er al lang op en nu ook een spaghetti
uitlaatspruitstuk (Maniflow LCB) en een absorbtieuitlaat met perfecte flow (RC40)
geplaatst, daarna andere naald erin en mengsel afgesteld. Loopt nu erg lekker...
[/Offtopic]
 
Laatst bewerkt:
zeg..hoe zit het nou...nieuwjaar is geweest :)

Ik ben nog steeds heen en weer aan het mailen met de RDW. Al dat trage administratiegedoe wat langs elkaar heen werkt en niks wil toegeven :r

Maar zodra ik weer belangrijk nieuws heb komt het hier te staan.

Enne.....iedereen nog gelukkig nieuwjaar enzo :]
 
insgelijks :) een van de eerste keren dat ik het meen..want ik wil echt zoooooo graag die xr op 25 kw krijgen.
:z
 
Ik heb ook nog geen nieuws, maar wil mijn Dominator zooo graag op 32kW krijgen ;(
Moet snel eens gaan schroeven, misschien kunnen we inlaatspruitstukken ruilen of zo.

Verder iedereen de beste wensen, een goede gezondheid en niet te veel schade...
 
ik ga denk ik de xr met vermogensuitdraai verzekeren.
zorg gewoon dat ik op de weg rustig rij en aan de verkeersregels hou en me vreselijk ga misdragen in het veld. denk dat ik ook zorg dat mijn toekomstige xr helemaal aan de verkeersvoertuigeisen voldoet (behave geluid).

met m'n scooter ben ik in 4 jaar tijd 1x aangehouden. met de motor word je veel minder aangehouden. dus denk dat het niet veel scheelt.
en rustig rijden op straat en goed de verkeersituatie overzien kan je genoeg ongelukken voorkomen. en lichte ongevallen worden toch verzekerd.
 
ik ga denk ik de xr met vermogensuitdraai verzekeren.
zorg gewoon dat ik op de weg rustig rij en aan de verkeersregels hou en me vreselijk ga misdragen in het veld. denk dat ik ook zorg dat mijn toekomstige xr helemaal aan de verkeersvoertuigeisen voldoet (behave geluid).

met m'n scooter ben ik in 4 jaar tijd 1x aangehouden. met de motor word je veel minder aangehouden. dus denk dat het niet veel scheelt.
en rustig rijden op straat en goed de verkeersituatie overzien kan je genoeg ongelukken voorkomen. en lichte ongevallen worden toch verzekerd.

Idd, als je je gedraagt heb je op de motor 10x minder kans om aangehouden te worden als op de brommer. ik ben in ruim een jaar dat ik rij een keertje aangehouden. Had een beetje haast om op tijd op mn werk te komen en ik kwam twee motorwouten tegenmoet rijden. Ik ff op de spiegels letten en ja hoor, ze zaten achter mij even later. Aan de kant gezet, shit papieren zitten in de andere jas. Hun de boel opvragen, vraagt die ene ondertussen of ik op een 600 rij, staat met DIKKE letters 250 op het zadel maarja. Ik ff kletsen over hun motor :) Hadden ze de boel opgevraagd, volgens de administratie had ik al zwaar rijbewijs, toch knap op mn 19e }) . Alleen een waarschuwinkje gelukkig.

Maar ik denk dat als het meezit je niet eens een vermogensuitdraai nodig zal gaan hebben, nog ff kijken hoe de zaken gaan lopen, maar volgende week heb ik waarschijnlijk wel weer meer nieuws. :9
 
hier leeft geen politie, nou ja denk ik toch, als ik vroeger op me jankend 125cc MT5je door een straat ging aan 80 waar auto's 70 mogen kwamen ze me nog niet achteraan al passeerde ik ze.

nouja

Iemand ervaring met XR600 en licht rijbewijs in BELGIE?!?
 
Nee...wat wil je weten?

Op www.belgium.be zijn wel dingen te vinden over het rijbewijs. ( Home > Burgers > Zich verplaatsen > Eigen vervoer )

Je hebt een XR600 SM? Piccie?
 
full


:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan