Me
Die hard MF'er
Een tijdje geleden heb ik een Honda XR 600R uit '85 gekocht. Omdat ik nog niet met het volle vermogen mag gaan rijden als ik eenmaal m'n rijbewijs gehaald heb (duurt nog even, ben pas 16 ) ben ik op zoek naar een goede, legale manier om m'n motor op 20 kW te krijgen (motor weegt rond de 130 kg, dus zit je al gauw aan het limiet van 0,16 kW/kg).
Op de site www.xl600.de heb ik een inlaatspruitstuk gezien die hiervoor zorgt, maar voor de XR 600 kan ik een dergelijk spruitstuk nergens vinden. Weet iemand of en evt. waar zo'n spruitstuk te koop is voor de XR? Het lijkt me namelijk de beste manier om hem zo af te knijpen omdat je hem dan kunt laten keuren bij de RDW, en dus op het kentekenbewijs staat dat het een 'lichte' motor is (een agent zal geen boodschap hebben aan een vermogensuitdraai lijkt me).
Of zit ik nu helemaal fout, en kan je ook je motor laten keuren bij de RDW als je zelf op de één of andere manier de motor hebt geknepen (dus zelf het inlaatspruitstuk veranderen oid)?
Alvast bedankt
Op de site www.xl600.de heb ik een inlaatspruitstuk gezien die hiervoor zorgt, maar voor de XR 600 kan ik een dergelijk spruitstuk nergens vinden. Weet iemand of en evt. waar zo'n spruitstuk te koop is voor de XR? Het lijkt me namelijk de beste manier om hem zo af te knijpen omdat je hem dan kunt laten keuren bij de RDW, en dus op het kentekenbewijs staat dat het een 'lichte' motor is (een agent zal geen boodschap hebben aan een vermogensuitdraai lijkt me).
Of zit ik nu helemaal fout, en kan je ook je motor laten keuren bij de RDW als je zelf op de één of andere manier de motor hebt geknepen (dus zelf het inlaatspruitstuk veranderen oid)?
Alvast bedankt