Afkortingen Typeaanduidingen

Tja, da's ook grappig... CB1: 4 in lijn, 400cc. CB400SF (X4): 4 in lijn, 1300cc.
NC: naked commuter? New Concept dacht ik. X voor Cross(over).
The development theme for the NC700S was ‘New Concept Fun Naked’ ( Honda NC 700S / DCT )

En de F6C (Valkyrie)?

En de NBX (Rune)?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een honda nh125 gehad, waat staat NH dan voor?
mijn vriendin een cb1 maar waar staat de 1 voor?
Non Hormone
Je kunt je alleen op zo'n ding rijden met een extreem lage testosteron spiegel.

F6C Flat6 Custom
 
Laatst bewerkt:
De F bij Honda stond ooit voor 'Four'. Als in de CB400F = viercilinder. Zoals de T voor 'Twin' stond. CB400T = tweecilinder.

Veelal is het gewoon zoeken naar een toffe naam die aanslaat. Japanners zijn daar erg goed in. Schijnbaar wilde Baba de Honda Fireblade eigenlijk Honda 'Lightning' noemen, maar is het bliksemgedeelte iets te letterlijk vertaald :')

Oh en de Hayabusa leent zijn naam van de slechtvalk, de natuurlijke vijand van de merel (blijkbaar) en dus de Honda CBR 1100 XX Blackbird. Zo van; hoi Honda, hier is ons antwoord op jullie fietsje! :W

Japanners... :')
 
XJ600 = Cross Junction, vandaar ook achtervoegsel wegomlegging (Diversion) :]

FART betekent: Fresh Air Ram Tract
 
De F bij Honda stond ooit voor 'Four'. Als in de CB400F = viercilinder. Zoals de T voor 'Twin' stond. CB400T = tweecilinder.

Veelal is het gewoon zoeken naar een toffe naam die aanslaat. Japanners zijn daar erg goed in. Schijnbaar wilde Baba de Honda Fireblade eigenlijk Honda 'Lightning' noemen, maar is het bliksemgedeelte iets te letterlijk vertaald :')

Oh en de Hayabusa leent zijn naam van de slechtvalk, de natuurlijke vijand van de merel (blijkbaar) en dus de Honda CBR 1100 XX Blackbird. Zo van; hoi Honda, hier is ons antwoord op jullie fietsje! :W

Japanners... :')

:o

Looks like he's cute and has some brains too!!

Veel mensen vergeten inderdaad dat niet alle aanduidingen serieus zijn.
En ook nog wel eens uitdagend naar andere fabrikanten. :)
 
Grappig... even denken. We hebben KLX650C, KLX650R. C is de elektrische start, R kickstarter.
Dat is het verschil.. maar waar de C of R voor staan? En KLX?

Verder heb ik nog een NTV. Naked Twin in V ? Gokje?

CBR1100XX ( City Bike Racer dus... maar XX? )

Hoe kan je je nou Meangreengirl noemen :)

En (ook) een Honda NTV bezitten :?

Dan wordt het dus: Meangreenredgirl O-)

Wel ff wakker blijven hè en je naam aanpassen :9~

Het is maar weer goed dat ik zo goed oplet :+
 
GSX betekend bij Suzuki dat het motorblok dubbele bovenliggende nokkenas heeft.
Toevallig wist ik deze nog wel :Y

Komt in de buurt, maar niet helemaal ;) Heeft niet zozeer met de dubbele bovenliggende nokkenassen te maken, hebben alle (of in ieder geval het overgrote deel van de) X-modellen toevallig ook, maar de X-types hebben vier kleppen per cilinder :Y

GS modellen hadden er allemaal twee per cilinder. Toen de vierkleppers kwamen werden dat de GSX'en bijvoorbeeld :)
 
Toevallig wist ik deze nog wel :Y

Komt in de buurt, maar niet helemaal ;) Heeft niet zozeer met de dubbele bovenliggende nokkenassen te maken, hebben alle (of in ieder geval het overgrote deel van de) X-modellen toevallig ook, maar de X-types hebben vier kleppen per cilinder :Y

GS modellen hadden er allemaal twee per cilinder. Toen de vierkleppers kwamen werden dat de GSX'en bijvoorbeeld :)

de GSR heeft toch ook 4 kleppen per cilinder ?
 
Oh en de Hayabusa leent zijn naam van de slechtvalk, de natuurlijke vijand van de merel (blijkbaar) en dus de Honda CBR 1100 XX Blackbird. Zo van; hoi Honda, hier is ons antwoord op jullie fietsje! :W

Japanners... :')

Ja dat is een hardnekkig terugkerend verhaaltje. Het klopt alleen niet. De honda is genaamd 'super' blackbird, en is niet vernoemd naar een vogeltje maar naar een bloedsnel vliegtuig. (lockheed sr71).

Met wat googelen kun je wel een reclamefoto vinden van de honda met het vliegtuig op de achtergrond. Blijkbaar hebben de suzuki boys dat niet zo begrepen of lijmsnuiven op het werk is in Japan wel gewoon legaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan