Afkortingen Typeaanduidingen

Harley Fat Boy
IMG_0032.jpg


Fatboy, samentrekking van de namen Fat Man en Little Boy; de namen van de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. De kleuren grijs en de 7 oranje strepen, alsmede de air force gelijkende symbolen verwijzen hier ook naar.

Gerucht of waarheid, geen idee.
Maar Schwarzenegger rijdt er een in Terminator 2:
(alleen dan een zwarte)
 
Ja dat is een hardnekkig terugkerend verhaaltje. Het klopt alleen niet. De honda is genaamd 'super' blackbird, en is niet vernoemd naar een vogeltje maar naar een bloedsnel vliegtuig. (lockheed sr71).

Met wat googelen kun je wel een reclamefoto vinden van de honda met het vliegtuig op de achtergrond. Blijkbaar hebben de suzuki boys dat niet zo begrepen of lijmsnuiven op het werk is in Japan wel gewoon legaal.

full


het een blackbird noemen, maar lang niet de snelheid halen en dan ook nog eens in andere kleuren leveren........... ja in één woord : triest -O-


:+
 
hayabusa is idd slechtvalk, naam is ontleend omdat deze in duikvlucht 300kmh kunnen halen

Ik meen toch echt dat ze hem zo genoemd hebben als directe concurrentie van de blackbird van Honda.
Aangezien een slechtvalt op een merel jaagt in de natuur. :)
 
Hayabusa (隼?) is Japanese for "peregrine falcon", a bird that often serves as a metaphor for speed due to its vertical hunting dive, or stoop, speed of 180 to 202 miles per hour (290 to 325 km/h), the fastest of any bird.[6][7] In particular, the choice of name was made because the peregrine falcon preys on blackbirds,[8] which reflected the intent of the original Hayabusa to unseat the Honda CBR1100XX Super Blackbird as the world's fastest production motorcycle.[9][10][11] Eventually, the Hayabusa managed to surpass the Super Blackbird by at least a full 10 miles per hour (16 km/h).[4][12]

Suzuki Hayabusa - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Beter ga je dan direct van internet af als je bang bent om mogelijk foutieve informatie te vinden.

het gaat er niet om dat er foutieve info staat, maar om er een urban legend van te maken en dat dan maar meteen te geloven is wel de andere kant van het verhaal



Feeding


An immature Peregrine eating its prey on the deck of a ship
The Peregrine Falcon feeds almost exclusively on medium-sized birds such as pigeons and doves, waterfowl, songbirds, and waders.[17] Worldwide, it is estimated that between 1,500 and 2,000 bird species (up to roughly a fifth of the world's bird species) are predated somewhere by these falcons. In North America, prey has varied in size from 3-g hummingbirds to a 3.1-kg Sandhill Crane (killed by a peregrine in a swoop).[57] Smaller raptors are regularly predated, including smaller falcons such as the American Kestrel.[58] In urban areas, the main component of the Peregrine's diet is the Rock or Feral Pigeon, which comprise 80% or more of the dietary intake for peregrines in some cities. Other common city birds are also taken regularly, including Mourning Doves, Common Wood Pigeons, Common Swifts, Northern Flickers, Common Starlings, American Robins, Common Blackbirds, and corvids (such as magpies or Carrion, House, and American Crows).[59] Other than bats taken at night,[59] the Peregrine rarely hunts mammals, but will on occasion take small species such as rats, voles, hares, shrews, mice and squirrels. Coastal populations of the large subspecies pealei feed almost exclusively on seabirds.[16] In the Brazilian mangrove swamp of Cubatão, a wintering falcon of the subspecies tundrius was observed while successfully hunting a juvenile Scarlet Ibis.[60] Insects and reptiles make up a small proportion of the diet, which varies greatly depending on what prey is available.[17]

vooral in de cities Steden dus, is het leefgebied van de merel.

En dat is de plek waar een Hayabusa niet eens kwam.... en een Suzuki Hayabusa hoort meer thuis op de snelweg, dan in de stad of op landweggetjes :+

BlackBirdDistrib.svg


Zo te zien leven de blackbirds niet eens in Japan. :P


Ja, ook wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze verklaring veel leuker en neem dit gewoon aan voor waar. *D

En het staat allebei op internet. :P

Ik heb het destijds een keer gehoord in een docu op discovery.
Het klinkt aannemelijk, maar of het waar is? Het klinkt in ieder geval leuk :)

Volgens mij was voor de hyabusa de blackbird ook de snelste straatfiets.
 
GSX-R: Gran Sport eXperimental Racing

GS = Gran Sport
X = Inline 4 with 4 valves per cylinder
R = Racing
F = Faired
V = V configuration of motor
 
Laatst bewerkt:
Hallo , ik ben nieuw hier en kwam op deze site vanwege dit onderwerp...

Is er nog belangstelling voor dit onderwerp ? ik in ieder geval wel ....

Met vriendelijke groet , Jan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan