Afleverbeurt dealer

Toen ik gisteren nogmaals een aantal columns van Erik van Lent doorlas, zag ik dat hij vindt dat de goede handelaren zich van de slechte onderscheiden door een motor waar van alles mee mis is wel terug te nemen.
Met die actie ben ik het helemaal eens. Maar dat staat los van de rechten van de koper, het terug nemen is dan (wettelijk) vaak gewoon coulance, dus de verkoper "moet" niets. Je kan daar beter rekening mee houden als je verhaal gaat halen, dan dat je opgehitst dingen gaat eisen waar je geen recht op hebt. Ik denk dat dat laatste zelfs tegen je werkt, omdat de verkoper wel degelijk weet hoe de rechten / plichten liggen.
 
om maar iets te zeggen : bewijs nu nog maar eens dat die banden er onder zaten bij verkoop... genoeg volk dat zou durven er oude rommel onder te steken en dan gaan klagen.
 
Tsja, in mijn ogen is een afleverbeurt ook niks. Ze kijken of dat ding nog rijdt en dat is het (beetje gechargeerd). Het is ook allemaal op kosten van de dealer, dus ze hebben totaal geen incentive om veel tijd en materiaalkosten in te gaan steken. De motor is immers al verkocht.

Een aantal hier hebben het al aangehaald, maar jullie hebben zelf in de haast de motor gekocht. Daar is het fout gegaan. Dat kun je niet op de dealer afschuiven. Zuur is het wel en ook wel wat onverstandig van de dealer (vind ik), maar dat doet er feitelijk niet toe.

Zie het als een wijze les voor de volgende keer; alles 3x controleren voordat dat je tot koop over gaat en alles wat je niet bevalt meenemen in de onderhandeling. Ook tot zover dat je uiteindelijk niet tot koop overgaat.

En dat de inruilmotor nu voor veel geld te koop staat; dat is handel. En er is een markt voor overpriced occasions bij dealers. Ik zie geregeld bepaalde motoren eerst particulier op Marktplaats staan voor een prima prijs maar niet verkocht worden, om daarna bij een dealer te staan voor veel meer (vorige eigenaar probeerde waarschijnlijk eerst de motor gunstig particulier te verkopen alvorens deze tegen een veel lagere vergoeding in te ruilen) waarop veel hoger geboden wordt dan waarvoor deze eerder particulier te koop stond.
 
Tsja, in mijn ogen is een afleverbeurt ook niks. Ze kijken of dat ding nog rijdt en dat is het (beetje gechargeerd). Het is ook allemaal op kosten van de dealer, dus ze hebben totaal geen incentive om veel tijd en materiaalkosten in te gaan steken. De motor is immers al verkocht.

Een aantal hier hebben het al aangehaald, maar jullie hebben zelf in de haast de motor gekocht. Daar is het fout gegaan. Dat kun je niet op de dealer afschuiven. Zuur is het wel en ook wel wat onverstandig van de dealer (vind ik), maar dat doet er feitelijk niet toe.

Zie het als een wijze les voor de volgende keer; alles 3x controleren voordat dat je tot koop over gaat en alles wat je niet bevalt meenemen in de onderhandeling. Ook tot zover dat je uiteindelijk niet tot koop overgaat.

En dat de inruilmotor nu voor veel geld te koop staat; dat is handel. En er is een markt voor overpriced occasions bij dealers. Ik zie geregeld bepaalde motoren eerst particulier op Marktplaats staan voor een prima prijs maar niet verkocht worden, om daarna bij een dealer te staan voor veel meer (vorige eigenaar probeerde waarschijnlijk eerst de motor gunstig particulier te verkopen alvorens deze tegen een veel lagere vergoeding in te ruilen) waarop veel hoger geboden wordt dan waarvoor deze eerder particulier te koop stond.
En daar komt bij dat als je een motor koopt bij een écht goede motor handel (die dan per definitie als "te duur" gezien wordt ;) ), de motor al lang nagelopen / onderhouden is voor je de proefrit maakt.
 
Ik mag aannemen dat deze keten bij de bovag aangesloten is . pols deze organisatie eens over de gang van zaken.
Wat zijn de rechten hier in en wat kunnen zij betekenen.
Hoe heb je de motor gekocht met of zonder garantie.

Iedereen kan hier wat vinden maar niemand lost hier dingen voor je op dat zal de dealer al dan niet doen , al dan niet aangespoord door de bovag of een andere organisatie.

Ik zou zeggen succes
De BOVAG is de BOnd Van Automobielhandelaren en Garagehouders. Die is er niet primair voor de consument. Oftewel; daar heb je in zo'n geval heel weinig aan.

Kijk, slim is het allemaal niet van Motoport Wateringen, maar ik vind dat er ook wel sprake is van krokodillentranen.

Met betrekking tot de kappen; waren deze wel in de originele kleurstelling van dat bouwjaar?
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot de kappen; waren deze wel in de originele kleurstelling van dat bouwjaar?
Wat maakt dat nou uit. Afgezien van het feit dat het hier om een schademotor gaat, moet je om de waarde van de motor te bepalen het verschil in prijs van de originele kuipdelen en de imitatie van de aankoopprijs aftrekken.
 
Wat maakt dat nou uit. Afgezien van het feit dat het hier om een schademotor gaat, moet je om de waarde van de motor te bepalen het verschil in prijs van de originele kuipdelen en de imitatie van de aankoopprijs aftrekken.
Dat vind jij als koper. Ik kijk daar zelf wat anders naar. Bij aanpassingen in kuipwerk - welke vorm dan ook - moet je heel scherp zijn. En kuipwerk dat qua kleurstelling of bestickering afwijkt van het origineel is een heel makkelijk te spotten signaal dat je daar extra aandacht aan moet besteden.

En de waarde van de motor, die bepaalt iedereen zelf. De koper vond het bedrag dat ervoor betaalt is blijkbaar de juiste waarde. Op dat moment. Had hij daar meer tijd in gestoken, dan was hij - achteraf gezien - tot een hele andere conclusie gekomen.
 
Kleur van de kappen is lastig, de officiële kleur is "ebony". Er zat wel kleurverschil tussen het plastic in de benzinetank, maar dat is bij mijn eigen (schadevrije) motor ook zo.

We gaan binnen de garantieperiode van 3 maanden (die geen reet voor stelt bij de heer Frans van der Heijden) Erik van Lent op deze motor loslaten, kijken of er nog meer mis mee is. Niet dat we bij oplichter Frans van der Heijden iets los zullen krijgen, maar ook een stukje gevoel mochten er verder geen gebreken zijn,.
 
We gaan binnen de garantieperiode van 3 maanden (die geen reet voor stelt bij de heer Frans van der Heijden) Erik van Lent op deze motor loslaten, kijken of er nog meer mis mee is. Niet dat we bij oplichter Frans van der Heijden iets los zullen krijgen, maar ook een stukje gevoel mochten er verder geen gebreken zijn,.

wil je het zo spelen ?

ik denk dat de heer Frans van der Heyden een goede verkoper is die direct wist wat voor vlees hij in de kuip had : een paar onnozelaars waar hij gemakkelijk aan kon verdienen.
 
wil je het zo spelen ?

ik denk dat de heer Frans van der Heyden een goede verkoper is die direct wist wat voor vlees hij in de kuip had : een paar onnozelaars waar hij gemakkelijk aan kon verdienen.
In Nederland is dat "not done". Dat soort praktijken zijn ingehaald door de tijd.
 
Kleur van de kappen is lastig, de officiële kleur is "ebony". Er zat wel kleurverschil tussen het plastic in de benzinetank, maar dat is bij mijn eigen (schadevrije) motor ook zo.

We gaan binnen de garantieperiode van 3 maanden (die geen reet voor stelt bij de heer Frans van der Heijden) Erik van Lent op deze motor loslaten, kijken of er nog meer mis mee is. Niet dat we bij oplichter Frans van der Heijden iets los zullen krijgen, maar ook een stukje gevoel mochten er verder geen gebreken zijn,.

Ik raad je aan om een andere toon aan te slaan, ook op een openbaar forum. Dit helpt je niet.

Het idee van de keuring is leuk, maar vergeet niet dat je de motor al in bezit hebt. Bij alles zul je aan moeten tonen dat jij als huidige eigenaar daar geen verantwoordelijkheid voor kunt dragen. Van enige coulance vanuit Motorport gaat geen sprake meer zijn, dat lijkt mij duidelijk.
 
In Nederland is dat "not done". Dat soort praktijken zijn ingehaald door de tijd.

Ik gok op een sarcastische reactie en dat hij deze verkoper kent.

@TS: eenzijdig verhaal dit, er zijn een aantal zaken die je gewoon van meet af aan zelf had kunnen beoordelen. Je had ook nog een aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Dat jullie ontevreden zijn over de afleverbeurt heeft alles te maken met verwachtingen. Schijnbaar vonden jullie de prijs goed voor de motor in de staat zoals die er stond. Wat heb je qua afspraken gemaakt over die afleverbeurt? Ik ben ook een leek, maar ik weet ook dat banden e.d. daar niet standaard bij horen. Kwestie van onderhandelen c.q. afspreken. Ga een constructief gesprek aan en kijk of je er uit kan komen, zo niet als je rechtsbijstand hebt informeer daar eens. Zo niet neem je verlies en zie het als een leer voor de volgende keer. Zijn belangrijkere dingen in het leven en soms moet je even slikken.
 
Mensen zoals ik en mijn broertje die niet goed hebben opgelet noem ik dombo's.
Iemand die in je bek liegt noem ik een oplichter, logisch toch?

We hebben een motor bij motoport gekocht niet bij HP motoren voor een bodemprijsje.
 
Mensen zoals ik en mijn broertje die niet goed hebben opgelet noem ik dombo's.
Iemand die in je bek liegt noem ik een oplichter, logisch toch?

We hebben een motor bij motoport gekocht niet bij HP motoren voor een bodemprijsje.

Motoport is een franchiseformule, niet meer en niet minder. Daar zitten de betere bij maar ook de mindere. Mijn ervaring is dat je vaak bij de kleinere zaken beter af bent dan bij de grotere, maar dat is puur persoonlijk :) Ook ik heb een mindere ervaring bij een grote franchise zaak die landelijk actief is, daar dacht ik ook van te voren alles goed afgesproken te hebben. Tot er een klein meningsverschil ontstond en de verkoper destijds niet meer werkzaam was voor de betrokken zaak. Ontwerp die door hun gemaakt was kon in de praktijk niet op die wijze gerealiseerd worden. Eigenaar wilde niet meewerken, rechtsbijstand heeft daarna nog iets kunnen betekenen. Daarna was het afsluiten en weer door, wijze les voor de volgende keer. Alles in de offerte / factuur laten opnemen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
 
Motoport naam is geen enkele garantie dat het een goede zaak is,en ik kan het weten heb daar jarenlang gewerkt.
Bij HP waar zo vaak voor gewaarschuwd word staan ook prima motoren tussen,maar net zoals je bij HP op moet letten
wat je koopt is het bij Motoport en andere handelaren niet anders.Zie het als lesgeld.
Imitatie kappen bijvoorbeeld is geen reden om over te gaan klagen,het is niet origineel maar hoeft niet slecht te zijn.
Wel kan je je afvragen wat de reden is geweest van die ombouw naar andere kappen,maar ook een schade motor
verleden hoeft niet te betekenen dat de motor zelf slecht is.Die banden kunnen echt niet door de beugel,dat de verkoper
ook nog beweerd dat die goed zijn is helemaal belachelijk,ik wil die expert van hem wel eens spreken als die ook beweerd dat
die banden goed zijn.Kleurverschil zegt hooguit dat je alert moet zijn,als er ooit eens een nieuw deel of overgespoten deel
is geplaatst heb je al kleurverschil ,dat maakt de motor niet slecht.Verder is ook zaken van te voren afspreken wat er vervangen moet worden ook
geen garantie dat het daadwerkelijk gebeurd,je zal dat zelf ook moeten controleren of het ook gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Een jaar of wat geleden wast er via een een TV-programma als de Rijdende Rechter o.i.d. een stel die zonder garantie een oude auto hadden gekocht. (lees oude bak)
De motor van dat ding ging kapot en ondanks "oud ding" en "was goedkoop" werd de verkopende garage dus wel aansprakelijk gesteld door de rechter.
Persoonlijk vond ik die uitspraak onredelijk omdat het gewoon om een oude auto ging en de kopers bewust van de garantie afzagen (scheelde in de prijs).

M.b.t. die banden, een motorzaak die zichzelf serieus neemt en kennis van zaken heeft hoort zoiets niet te verkopen aan een particulier, of erbij vertellen dat er oude banden onder zitten die vervangen moeten worden.

Plaatwerk, als het netjes en goed is, wat is dan het probleem? (tenzij je natuurlijk de hoofdprijs voor die motor hebt betaald , dan moet de waar ook naar dat geld zijn)
 
Mensen zoals ik en mijn broertje die niet goed hebben opgelet noem ik dombo's.
Iemand die in je bek liegt noem ik een oplichter, logisch toch?

We hebben een motor bij motoport gekocht niet bij HP motoren voor een bodemprijsje.

Grappig, ik ben één van die mensen die een top motor heeft gekocht bij HP. Echt een pracht ding. Nog steeds spijt dat ik die een paar jaar geleden verkocht heb.

Dit is overigen weer een aanname van jullie kant waaruit blijkt dat jullie zelf je huiswerk niet helemaal gedaan hebben. Op basis van welke veronderstelling ga je er vanuit dat een motor er bij Motorport beter bij staat dan bij HP? Ja, ik snap je wel, maar dat is puur subjectief. Het laat onverlet dat je bij iedere motor super scherp moet zijn.

Ik ben zelf echt niet heilig en maak dagelijks zat fouten, maar bij mijn laatste motoraankoop (toevallig een paar weken geleden) ben ik heel ver gegaan om alle informatie boven water te halen. Twee keer een bezoek gebracht aan de verkoper en met kunst en vliegwerk zelfs nog telefonisch contact met de eerste eigenaar weten te krijgen. Een andere motor heb ik juist laten staan omdat daar niet de originele wielen onder zaten. Iets wat een leek niet zou zien, maar ieder die zich een beetje verdiept in het model wel.

Neem nou gewoon je verlies, zonder met modder te gaan gooien. Al helemaal niet met teksten als oplichter/bedrieger/weet-ik-veel-wat in combinatie met tien uitroeptekens. Je bereikt er weinig mee. Waar je wel wat mee bereikt is dit als bagage mee te nemen bij de volgende motor die jullie gaan kopen.
 
Ben ik nu de enige die niets vreemds aan die banden zie?
Behalve een paar schaamranden zo breed als de A1 bij Diemen.
Profiel over het hele oppervlak zowel voor als achter is ruim voldoende. Zie geen droogte scheurtjes.
Het enige wat ik zie is iets dat lijkt op een lekke band reparatie met een vetertje. Maar om daar nu zo'n ophef over te maken?
 
Ben ik nu de enige die niets vreemds aan die banden zie?
Behalve een paar schaamranden zo breed als de A1 bij Diemen.
Profiel over het hele oppervlak zowel voor als achter is ruim voldoende. Zie geen droogte scheurtjes.
Het enige wat ik zie is iets dat lijkt op een lekke band reparatie met een vetertje. Maar om daar nu zo'n ophef over te maken?
Nou dan ben je aan een brilletje toe,zie je die droogte scheuren niet in het diepe gedeelte van het profiel.?
UshV5ZF.jpg
 
Had ts al de dotcode van de band opgezocht?
Want het is wel gek dat het maar in 1 profiel ril zit.
Ik zou er niet van in paniek raken.
 
Ja gedaan en helaas te laat (toen me broertje thuis kwam na aflevering). xx10 op de achterband en xx11 op de voorband.
 
Ja gedaan en helaas te laat (toen me broertje thuis kwam na aflevering). xx10 op de achterband en xx11 op de voorband.
9jaar oude banden zouden sowieso vervangen moeten worden,je neemt als motorzaak een flink risico iemand zo weg te sturen.
Het kan best zijn dat die banden er nog prima uitzagen in de showroom,want het is blijkbaar een motor die
meer stil gestaan dan gereden heeft,ik heb dat ook meegemaakt met 10 jaar oude banden,zagen er nog prima uit totdat ik er
mee ging rijden na een paar ritjes zaten de banden vol droogte scheuren.
 
Wat maakt dat nou uit. Afgezien van het feit dat het hier om een schademotor gaat, moet je om de waarde van de motor te bepalen het verschil in prijs van de originele kuipdelen en de imitatie van de aankoopprijs aftrekken.

Daar ben ik het niet mee eens.

De prijs word bepaald in de winkel , op het moment van afrekenen, of de koper "het er voor over heeft" .
Zeker als het gaat om gebruikte goederen.
We hebben het hier niet op een nieuwe, bij het lossen van de laadklep afgepleurde motor, die opgekalfatert is, en als nieuw is verkocht.
T is een 2e hands fiets . Verkocht zonder garantie ( aan hun website te zien, is dat optioneel en kan je dat bijkopen )
- persoonlijk... zou ik hier al niet eens boodschappen gaan doen -

Persoonlijk heb ik liever een paar goeie ebay kuipen, als bij elkaar geplamuurde originele.
( en bij een beetje plamuurbeun, zie je het verschil niet aan de buitenkant )

Als je het zo leest, heeft koper toch echt verzaakt goed te kijken wat ie koopt.
Als je het zo leest, heeft koper ( broer ) spijt.

Persoonlijk, zou ik zonder grote waffel, en niet op hoge poten , een praatje gaan maken om de deal ongedaan te maken.
Als die toko een beetje doorloop heeft, heeft ie helemaal geen zin in gezeur zo aan het begin van het seizoen ( druk zat ) ,
en met een beetje mazzel denkt ie .. "doe maar.. ben ik van die zeikerd af".

( of het gezeik nu terecht is of niet is op dit moment niet echt relevant )
 
Terug
Bovenaan Onderaan