Aflevering niet volgens afspraak?

Hoe lang duurt het aanvragen van een kenteken? Ik ben nu ook op een nieuwe motor aan het wachten. Vroeg me af hoe lang het duurt voordat de dealers de kentekens binnen hebben na aanvraag...

Volgens mij kan het zelfs met spoed, ik heb 1x een motor bij het RDW ingevoerd en die stuurt de aanvraag weer door, volgens mij had ik na 6-7 dagen de papieren en kon ik een plaat aanvragen.
 
Volgens mij kan het zelfs met spoed, ik heb 1x een motor bij het RDW ingevoerd en die stuurt de aanvraag weer door, volgens mij had ik na 6-7 dagen de papieren en kon ik een plaat aanvragen.

Het kenteken is volgens mij de volgende dag al bekend. De grotere importeurs hebben een online verbinding met de computer van het RDW en kunnen met een druk op de knop een kenteken aanvragen. Dat was in ieder geval 20 jaar geleden al zo toen ik nog bij een importeur werkte. :+ Hoe snel vervolgens de tenaamstelling geregeld kan worden met die nieuwe kentekenpasjes weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen als dat op de dag dat het kenteken bekend is ook nog geregeld kan worden.
 
Hallo mede motor rijders,

Zit met het volgende probleem..

Ik heb een koopcontract getekend en een aanbetaling gedaan bij een ducati dealer voor de aankoop van een nieuwe motor.

Bij de aankoop is er afgesproken dat de aflevering zou plaatsvinden nadat ik me rijbewijs heb gehaald.

+-2maanden later...

Op maandag 4 mei heb ik met de desbetreffende dealer gebeld dat ik geslaagd ben en dat ik me motor wil ophalen.. Deze vertelde mij dat de kentekens aangevraagd moeten worden en hierdoor de motor op woensdag 13mei opgehaald kan worden en zo dus afgesproken..

Gisteren op dinsdag 12 mei gebeld om te vragen of ze de kenteken/meldcode aan mij kunnen geven zodat ik de verzekering alvast kan regelen.. De dame vertelde mij dat de verkoper in gesprek was met klanten maar ze zou het navragen en me vandaag nog terugbellen.. om 17:45 nog niks gehoord en heb dus maar zelf teruggebeld..

Hierop kreeg ik het antwoord dat er een andere medewerker de kentekens is vergeten aan te vragen, maar dat deze alsnog met spoed is aangevraagd.. Ik schrok hiervan want heb er al die tijd naar uitgekeken!! Heb toch maar even gevraagd of de kentekens morgen wel binnen zijn en de aflevering doorgaat? Kreeg een antwoord dat ze dat niet zeker wist, maar dat ze morgen ochtend zeker gaan bellen voor de stand van zaken... Je raadt het al ik heb nog niks gehoord... :?

Wat ik heel erg betreur is het volgende :

Waarom is er niet met mij gecommuniceerd dat de kentekens te laat zijn aangevraagd?
Voor het zelfde geld had ik voor niks +-140km gereden..

Tot 2x toe is me beloofd dat ze me terug bellen en dit is niet gebeurt.. ;(

Ik heb het gevoel dat ze mij als klant niet serieus nemen en aan het lijntje houden..

Deze gebeurtenis heeft de hele "sfeer" rondom het kopen van een nieuwe motor verpest..

Wat ik nu wil weten van de "expersts" is wat kan ik het beste doen of eisen?

Eigenlijk zou ik het liefst de koopovereenkomst ontbinden omdat ik geen vertrouwen meer heb in deze dealer... Maar kan dit wel en hoe zit het met mn aanbetaling?

Ach wat had ik nu graag op mn motor willen rijden met dit mooie weer -O-

Ik hoop dat jullie met goeie tips komen :)


Wat ik niet snap van dit verhaal. Op 12 Mei bel je nog met de dealer en 13 Mei bel je er zelf niet meer achteraan maar neemt wel de moeite om je beklag gelijk op het MF te gooien. Kleine moeite om dan zelf even te bellen met de dealer, ook al is dat niet zoals het hoort of afgesproken is. Maakt het wel een stuk duidelijker allemaal. Misschien heb je dit wel gedaan maar staat niet meer in je OP.

Ondanks dat het niet netjes is van de dealer en ook slordig. Had je makkelijk even kunnen bellen in de ochtend om te zeggen dat je van plan bent de motor op te halen en of alles goed is gekomen. Daarnaast had je dan gelijk ook aan kunnen geven dat je de gehele afhandeling niet netjes op je over komt. Stel de dealer had gezegd dat de motor klaar had gestaan en jij was deze op gaan halen, had je ook persoonlijk nog aan kunnen geven dat je alles niet netjes vindt.

Maar iedereen is nu benieuwd of bijna een week later die motor nu thuis staat of niet?
 
Gewoon een foutje, kan gebeuren. Het lijkt allemaal heel erg, maar dat komt eigenlijk omdat je heel erg jong bent, en waarschijnlijk nog te weinig ervaringen hebt om te relativeren. Komt allemaal in orde, laat je plezier van je nieuwe motor niet hierdoor verpesten.
 
Gewoon een foutje, kan gebeuren. Het lijkt allemaal heel erg, maar dat komt eigenlijk omdat je heel erg jong bent, en waarschijnlijk nog te weinig ervaringen hebt om te relativeren. Komt allemaal in orde, laat je plezier van je nieuwe motor niet hierdoor verpesten.
:^
Had ik ook, met mijn eerste step.
 
Terug
Bovenaan Onderaan