aflezing hardheid van de band !

koen-R1

MF'er
20 mei 2004
58
0
etten leur
ik heb mijn honda sinds kort en was benieuwd hoe dat nou precies zit met de hardheid van de banden.

de band wordt ook niet echt warm en af en toe lijkt het wel of de motor een beetje met zun kont schuift.

de band is : AVON AZARO AV50-SP 190/50 ZR17 m/c (73W) (SPORT)

Wie kan mij vertellen welk getal de hardheid van de band aangeeft want ze moeten natuurlijk wel lekker plakken in de bocht eej !!!


mazelllllssssssss
 
Laatst bewerkt:
Mijn achterband zit op 2.9 en voor op 2.5 en de boel word echt HEET na een tijdje gassen. Hmm vraagje, je bedoeld denk ik de compound? Als je banden inderdaad niet warm genoeg worden moet je eens kijken naar Pilot Powers Of Diablo Corsa's. Mijn BT020 voor en BT014 achter worden wel warm genoeg, maar kom net iets grip te kort om het gas vol open te gooien uit een bocht.

Maar goed, mijn bandenspanning ga ik nu niet verlagen, want de banden zelf worden gewoon te warm, dan worden ze echt te heet en word het nog meer glijden. Dus ik stap over op andere banden. :P
 
Mjah, compound is ook niet meteen hardheid natuurlijk, compound is slechts het gifmengsel in de band zelf. De samenstelling.

Een snotterbel plakt heerlijk natuurlijk maar heeft te weinig weerstand op asfalt.

Uhm, mjah we hebben wel hardheidsmetertjes voor rubber. Die prik je op de band en je kan aflezen of het zacht of hard rubber is. nm/mm enzo naja.

Geen idee of je er wat aan hebt, want er zijn maar weinig dezelfde banden met een andere compound. Voor zover ik weer kan je alleen pirelli dragon supercorsa pro sc's in sc1 2 en 3 krijgen. De rest van alle andere banden hebben maar een afzonderlijke compound en daar moet je het mee doen dacht ik.
 
De hardheid wordt voor rubber aangegeven in de term Shore.
Deze getallen staan niet op de band vermeld.
Michelin pilot power heeft een hardheid van 55 graden shore.( geloof ik )

Naarmate de band warmer wordt, zal het rubber zachter worden, is het kouder dan is het rubber harder.
Neem gewoon een band die bekend staat om goede rijeigenschappen en vergeet de hardheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan