afmetingen aanhangwagen 2 motoren

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
Ik wil een aanhangwagen kopen om twee motoren op te zetten. Welke binnen-afmetingen kan ik dan best nemen? (ik wil een model met bak, dus dat ik ook nog andere zaken kan vervoeren met de remorque).

Het gaat om een CB600F en een Thundercat.

Alvast bedankt!
 
De breedste delen van de motoren optellen (meestal het stuur of de voetsteuntjes) De ruimte hebt je niet helemaal nodig (omdat een stuur over de wagen kan steken, het gaat om waar de wielen staan). Houd er wel rekening mee dat als je ze erop moet duwen, als er al 1 staat, dat je zelf ook nog op de wagen komt. een 2 a 2,5 meter moet normaal wel genoeg zijn. Breder en/of 2 assis is altijd beter, die klapperen minder achter de auto.

Let ook ff op met of je rijbewijs E bij B hebt of niet. Zo niet, mag je wel met aanhanger rijden:

- Mits Max laadgewicht kleiner is dan max trekgewicht van de auto.
- Ongeremd tot 750 Kilogram, gewicht auto niet relevant (gezamelijk onder 3500)
- Geremd mag boven de 750, mits auto leeggewicht zwaarder is, en onder de 3500.

Houd wel rekening mee dat het gaat om leeggewicht auto, en Max Laadgewicht aanhanger. Een aanhanger met 200 kilo lading erin kan misschien 500 wegen, achter een auto van 1400, en is het goed denk je. Maar als zo'n pak een bak een max laadvermogen van 2000 heeft, geld dus dat 2000 groter is dan 1400, en dus E bij B nodig, ookal is de aanhanger leeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan