Afmetingen radiale rempomp

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Wat betekenen de afmetingen die vermeld staan bij een radiale rempomp? Bijvoorbeeld 16x19 of 20x16?

En hoe weet je welke je nodig hebt? Zijn daar standaarden voor? Bijboorbeeld voor in totaal 8 zuigers (2 vierzuiger remklauwen) heb je een 16x19 pomp nodig? Of je hebt in totaal 4 zuigers (2 dubbelzuiger remklauwen) heb je dan weer een andere maat nodig?

Even voor de leek:

De normale rempomp:
51-06.jpg


En de radiale rempomp:
51-15.jpg


Ennuh, als iemand nog een radiale pomp heeft voor een 2002 R6 O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor jouw motor heb je een PR 19x20 of 19x18 nodig.
Remt als een duivel. Heb zelf een radiale koppelingspomp en rempomp, maar dan de gefreesde uitvoeringen. Errug :9~ al zeg ik het zelf...


PS : >> Techniek?!?
 
Laatst bewerkt:
Weer wat geleerd :)

Maar waar staan de afmetingen precies voor? ik neem aan 1 voor de diameter (boring) en 1 voor de hoogte van de remcilinder?

En wat zou dan het verschil zijn tussen een 19x20 en een 19x18?
 
Weer wat geleerd :)

Maar waar staan de afmetingen precies voor? ik neem aan 1 voor de diameter (boring) en 1 voor de hoogte van de remcilinder?

En wat zou dan het verschil zijn tussen een 19x20 en een 19x18?

Slag keer boorring. 19 x 20 zou zijn: slag 19mm, boorring 20.
 
hou je er ook rekening mee dat dit race-pompen zijn...en dat er geen aansluiting op zit voor je achterremlicht e.d.

als je een pomp koopt die bijv. op de nieuwe R1 zit...die kan je ook op een r6 monteren..want het is allemaal universeel, dan zit er een aansluiting op...

hou daar ff rekening mee..voor de rest..koop een 19mm pomp en wat voor merk en type ...t maakt niet zo heel veel uit...brembo is beste en het duurste...die van suzuki zijn goedkoper.... :) volgens mij past dat ook nog... :)
 
hou je er ook rekening mee dat dit race-pompen zijn...en dat er geen aansluiting op zit voor je achterremlicht e.d.

Voor een Brembo radiale pomp zijn wel degelijk remlichtschakelaars te koop. Deze worden simpelweg in de pomp geschroefd. Ik vind ze alleen spuuglelijk en lomp.
Met een beetje goede wil is de standaard remlichtschakelaar echter wel pas te maken. Heb ik op mijn Duc, toen deze nog voorzien was van een gegoten radiale pomp, ook gedaan. Inmiddels deze pomp weggedaan en vervangen door een gefreesde pomp. Hier moet ik de schakelaar nog op monteren.
 
De eerste is de diameter van de zuiger, de tweede is de afstand van het draaipunt tot het aangrijpingspunt van de zuigerstang op de handle...
 
als je een pomp koopt die bijv. op de nieuwe R1 zit...die kan je ook op een r6 monteren..want het is allemaal universeel, dan zit er een aansluiting op...
Zijn alle rempompen die 2 vierzuiger remklauwen moeten aansturen universeel? Zou die van bijvoorbeeld een GSX-R750 ook op een r6 kunnen? Of als 'ie op een GSX-R1000 werkt, gaat dat dan ook goed op bv. een R6?
 
En ineens zit je hendel tegen je stuur en nog geen remkracht omdat je pomp te weinig levert ;)

Ik neem toch aan dat de radiale pomp van een suzuki of zo'n brembo genoeg olie verplaatst om belachelijk veel remdruk te leveren op een setje 4 zuiger klauwen?

misschien te weinig voor die monster-stoppers van jou :? :P
 
Ik neem toch aan dat de radiale pomp van een suzuki of zo'n brembo genoeg olie verplaatst om belachelijk veel remdruk te leveren op een setje 4 zuiger klauwen?

misschien te weinig voor die monster-stoppers van jou :? :P
Elke klauw heeft zn nodige hoeveelheid free play erin zitten.
Die moet je wel eerst wegpompen tot je blokken echt tegen de schijf staan.
Net als ze op de Vmax R1 klauwen zetten, die werken net iets anders en de slag word groter dan de gewone klauwen.

Ik heb GSXR1000 klauwen er nu op van tokico 6 zuigers.
Daar pakt ie heel direct aan en zelfs mn hendel staat verder weg dan anders met het aangrijppunt ( hoef niet ver te knijpen voor ie echt pakt )
 
Elke klauw heeft zn nodige hoeveelheid free play erin zitten.
Die moet je wel eerst wegpompen tot je blokken echt tegen de schijf staan.
Net als ze op de Vmax R1 klauwen zetten, die werken net iets anders en de slag word groter dan de gewone klauwen.

Ik heb GSXR1000 klauwen er nu op van tokico 6 zuigers.
Daar pakt ie heel direct aan en zelfs mn hendel staat verder weg dan anders met het aangrijppunt ( hoef niet ver te knijpen voor ie echt pakt )

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je in een R1 klauw meer olie moet pompen om hem te laten aangrijpen dan bijvoorbeeld in die tokico 6 potters? vreemd. je zou denken dat het andersom is. (vooral als je het formaat van die klauwen ziet)

ik ben benieuwd of zo'n brembo op mijn R6 (zelfde klauwen als die R1) goed zou werken of dat ik inderdaad ver moet knijpen voordat ie (abrupt) aangrijpt. de prijzen vallen mij redelijk mee. (ik wilde toch al graag zwarte rem/koppelings hendels. goed excuus om gelijk een radiale pomp erbij te doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan