Africa Twin 1995 reviseren

Heeft er iemand ervaring met het rijden zonder de stofkappen op de voorwielnaaf?
Ze lijken mij niet vel nut te hebben, omdat er zo veel ruimte tussen zit.
Heb ze wel in de kleur mee gespoten, maar vind de open naaf met de RVS spaken veel mooier.

full
 
Motorrijders doodzonde begaan. Geen bandenspanning gecontroleerd :$

full
 
Het is en rot breuk, onderste kootje van mijn duim is schuin afgebroken, maar zo te zien is het blijven staan, moest vandaag voor controle.

Was gelukkig niet mijn motor, maar een leen motor, van daar dat ik het een motorrijders doodzonde vind. Ik had de bandenspanning moeten nakijken en heb dat niet gedaan.

Willem,Veel beterschap, is het een goed heelbare breuk?
en...
Toch niet de twin kapot gemaakt he? :$
 
Dank je, was voor mij ook een gok, maar hij moest ook een beetje matschen met de rose Transalp van mijn vrouw *O*
Hoe hoog is jouw vrouw? Ik probeer mijn vriendin van 1.64 na het behalen van haar rijbewijs ook op een transalp te krijgen, maar nu vindt ze dat een te grote fiets vergeleken met de suzuki gladius waar ze nu op lest. Ik heb wat referentie waarden nodig. Verders mooie fiets uiteraard, die AT.
 
Hoe hoog is jouw vrouw? Ik probeer mijn vriendin van 1.64 na het behalen van haar rijbewijs ook op een transalp te krijgen, maar nu vindt ze dat een te grote fiets vergeleken met de suzuki gladius waar ze nu op lest. Ik heb wat referentie waarden nodig. Verders mooie fiets uiteraard, die AT.
1.64 op een trans :X , niet verkeerd bedoeld, maar vraag je dan niet iets teveel van je vriendin? Ik ben 1.70 en moest op de beurs concluderen dat een transalp gewoon veels te hoog en vooral ook zwaar is :X
 
1.64 op een trans :X , niet verkeerd bedoeld, maar vraag je dan niet iets teveel van je vriendin? Ik ben 1.70 en moest op de beurs concluderen dat een transalp gewoon veels te hoog en vooral ook zwaar is :X

Ze heeft natuurlijk ladystar laarzen (onzichbare dikke binnenzolen, komt 2 cm per been bij, ook voorin de voet).
Daarnaast heb je met een beetje doorsteken van de vorkpoten en een langere dogbone aan de achterkant volgens mij al snel een veel lagere motor én je kan het zadel nog lager/smaller maken toch? Of vraag ik inderdaad te veel... -O-
 
Ze heeft natuurlijk ladystar laarzen (onzichbare dikke binnenzolen, komt 2 cm per been bij, ook voorin de voet).
Daarnaast heb je met een beetje doorsteken van de vorkpoten en een langere dogbone aan de achterkant volgens mij al snel een veel lagere motor én je kan het zadel nog lager/smaller maken toch? Of vraag ik inderdaad te veel... -O-

Nou, Ik heb zelf een XR600R, en die heb ik ondertussen nu achter ook 4cm verlaagd dmv een langer linkdeel, en voor heb ik de ori vork 3cm doorgestoken, en nu is dat ding eindelijk een beetje 'normaal' voor mijn lengte, een bijkomend voordeel van de XR tov de africa twin, is dat de XR geen klap weegt.. Ik kom nu nogsteeds maar met 1 voet op de grond, en ik denk dat t voor je vrouwtje, ookal is ze nu 2cm langer (1,66 dus? :+) gewoon fijn als ze met beide voeten gewoon aan de grond komt. en dan het liefst ook wat meer als allleen met de tenen.

kijk, zo was mn xr eerst :')
full
 
Mijn ega is 1,70m lang. Zij vond dat ze niet lekker bij de grond kon komen. Ze wil graag met haar voeten plat bij de grond kunnen. Ze heeft normale laarzen. Heb de vorkpoten 1cm in de kroonplaten laten zakken en dat was genoeg.

Je kunt zonder de geometrie dramatisch te veranderen de vorkpoten gerust 3cm laten zakken. Achter kun je een verlagingssetje plaatsen van bijvoorbeeld www.optitune.nl
Als ik hun setje zie, is dat ook makkelijk zelf te doen.
De budy zou ik gewoon op nieuw laten bekleden, daar kun je ook zo een paar cm mee winnen.

Het is belangrijk dat ze zich comfortabel (veilig) voelt, anders kan dat het begin van het einde zijn van het samen rijden.

full
 
Mijn ega is dus ook 1,70m, maar voelt zich prima op de Transalp met alleen doorgestoken vorkpoten. Ik weet niet over welk type Transalp je hebt, want de 700 is meer dan 40 kilo zwaarder dan de 600 en als je dan niet lekker met je voeten aan de grond kunt is de lol er gauw af.

1.64 op een trans :X , niet verkeerd bedoeld, maar vraag je dan niet iets teveel van je vriendin? Ik ben 1.70 en moest op de beurs concluderen dat een transalp gewoon veels te hoog en vooral ook zwaar is :X
 
Van daag mijn gips er af. Had het idee dat ik met een paar dagen weer op de motor kon stappen maar $#@@% gaat nog wel even duren voordat ik de kracht en de souplesse weer terug heb.

Iemand ervaring hoe lang dat kan gaan duren?
 
Van daag mijn gips er af. Had het idee dat ik met een paar dagen weer op de motor kon stappen maar $#@@% gaat nog wel even duren voordat ik de kracht en de souplesse weer terug heb.

Iemand ervaring hoe lang dat kan gaan duren?
het kan sneller gaan als je de juiste oefeningen doet.

Je zou bijvoorbeeld naar een handencentrum kunnen gaan: Welkom bij handtherapie nederland | Handencentrum

Ze behandelen daar van vinger tot schouder, is vaker nog verzekerd ook
 
Bedankt voor het mee denken. Heb even op de site gekeken en is wel een optie als gewone fysio niet helpt. Maar heb veel vertrouwen in mijn fysio nadat hij een paar jaar geleden een schouder reconstructie heeft gerevalideerd.
Alleen viel het mij enorm tegen toen het gips er af ging. Ik had verwacht dat ik gelijk weer van alles zou kunnen doen met die hand.

Nog even een vraag, wat bedoel je met "McCoy is driftig" in je naam?

het kan sneller gaan als je de juiste oefeningen doet.

Je zou bijvoorbeeld naar een handencentrum kunnen gaan: Welkom bij handtherapie nederland | Handencentrum

Ze behandelen daar van vinger tot schouder, is vaker nog verzekerd ook
 
Bedankt voor het mee denken. Heb even op de site gekeken en is wel een optie als gewone fysio niet helpt. Maar heb veel vertrouwen in mijn fysio nadat hij een paar jaar geleden een schouder reconstructie heeft gerevalideerd.
Alleen viel het mij enorm tegen toen het gips er af ging. Ik had verwacht dat ik gelijk weer van alles zou kunnen doen met die hand.

Nog even een vraag, wat bedoel je met "McCoy is driftig" in je naam?
Gary McCoy
GP racer uit 500cc tijdperk. Die kerel drifte dat het een lieve lust was, spectaculair simpelweg
 
misschien was dat wel de reden dat McCoy zoveel aan het glijden was in zn tijd. :?
 
Van daag mijn gips er af. Had het idee dat ik met een paar dagen weer op de motor kon stappen maar $#@@% gaat nog wel even duren voordat ik de kracht en de souplesse weer terug heb.

Iemand ervaring hoe lang dat kan gaan duren?

Ja dat wisselt dus enorm, hoe lang heb je precies gips gehad? Ik zie mensen bij wie het gips eraf gaat en die meteen alles kunnen. Anderen zijn er weer 1-2 mnd zoet mee. Ach fysio goed idee
 
Heb maar 4 weken gips gehad. Breuk herstelde sneller dan gedacht. Mijn duim kan ik ook prima bewegen. Probleem zit hem in al mijn vingers en pols .Deze zijn nog zo gekneusd dat ik er niet veel mee kan, dus helaas zeker nog geen motorrijden.

Ga elke dag even mijn koppelingshandel in knijpen, maar kom nog niet verder dan een keer of vier. Opschakelen is op een AT geen probleem, klein beetje van het gas is genoeg om op te schakelen.

Dus voorlopig maar weer even bij de vrouw achterop :]

Ja dat wisselt dus enorm, hoe lang heb je precies gips gehad? Ik zie mensen bij wie het gips eraf gaat en die meteen alles kunnen. Anderen zijn er weer 1-2 mnd zoet mee. Ach fysio goed idee
 
Heb gisteren voor het eerst weer gereden na het breken van mijn duim. Heb 210 km gereden en moest 9,8 liter tanken. Rijden ging nog heel stroef en ik reed in de stromende regen. Dus het verbruik zal wel hoger uit gaan vallen als ik mijn normale rijstijl weer kan aanhouden. Maar het begin is hoopvol. Verbruik lag altijd ergens tussen de 1:16 en 1:17, maar ik hou van lol maken en rij dus niet voor een zuinigheidswedstrijd.

Weet je inmiddels al of je verbruik is verlaagd na de installatie van de Dynojet? En van wat naar wat ben je dan gegaan?
 
Dat zijn hele nette getallen in elk geval. Ik zit zelf nu meestal op de 1:16, en als rond de 1:20 haalbaar is, dan is die kit snel terug verdient. En als bonus heb je een beter rijdende motor...
 
Klopt, maar zo als ik al zei, het was de eerste keer tanken en vreselijk noodweer, dus niet zo als ik normaal rijd, lekker op het gas een bochtje uit.
Heb zelfs voor de eerste keer aquaplaning gehad op de motoren dat is zeker geen fun, bij een gangetje 120.

Buiten dat denk ik dat bij regenachtig koud weer het zuurstofgehalte ook hoger is dan normaal. Dus nog maar even afwachten of de waarden zo gunstig blijven. Maar zuiniger dan voorheen zal hij zeker zijn. Dus inderdaad snel terug verdiend en een beter lopende motor.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk na heeeel lang sleutelen en het herstel van een gebroken duim samen weg.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan