Africa Twin 1995 reviseren

Kunsttofafdekplaatjes uit mijn voornaaf gehaald. Vind het veel mooier nu je de RVS spaken kan zien. Zal wel wat meer poetsen worden, maar dat vind ik niet erg.

full
 
Over verbruik gesproken: Heb zelf nu goede ervaring met een Pipercross foamfilter en wat extra gaten in de airbox.
Ik heb geen dyno-kit maar wel een Leovinci met db-killer.

Haal nu op de lange afstanden met een snelheid van ca 90/100 km/u zo'n 22 km/l
20 km/l met een snelheid van tussen de 100-120 is ook al gelukt
Alleen als ik op grotere hoogte (vanaf 1500m) rij lijdt volgens mij het verbruik er wel wat onder

En dat met af en toe benzine van twijfelachtige kwaliteit, kieskeurig kun je hier niet zijn :)
 
Afgelopen maandag 18/07/11 naar Zoetermeer gereden over de A12. Mega rot weer, harde wind en slagregens. Tussen de 100 en 120 gereden, maar kon het verbruik niet boven de 1:19 krijgen. Motor hield ook af en toe in. Mogelijk heeft hij toch wat water binnen gekregen in de zwaarste buien.
 
Die is gaaf geworden zeg!

Waar heb je de complete kuip vandaan? Ben opzoek naar dezelfde namelijk :)
 
lees ff het eerste deel van dit topic door( is nog mooi ook om te lezen en kijken hoe iemand dit gedaan heeft) en dan kom je vanzelf je vraag tegen.
 
Was dus net de gene die ik over het hoofd gezien had... maare laat maar, die hoef ik niet :P
 
Was dus net de gene die ik over het hoofd gezien had... maare laat maar, die hoef ik niet :P

Kuip komt zo als je waarschijnlijk al gelezen hebt van Bueno. Volgens mij is dat Italiaans voor Bagger. De kuip is opgebouwd uit kevlar met carbon en dus beren sterk. Alleen zit er een bak werk aan om hem strak te krijgen.
Probleem wat ik had was dat ik graag de kevlar carbon zichtbaar wilde hebben en hierover mail contact heb gehad, waarin bevestigd werd dat het geen probleem zou zijn om de grondverf er af te schuren. Alleen was die plaatselijk 15 mm (je leest het goed) dik, waarna de gaten er in vielen, omdat er allemaal luchtinsluitingen in zaten.
 
Pfff wat een ellende, we hebben het anders gedaan... (hadden namelijk een gescheurde kuip) aantal kuipdelen van internet gekocht, geschuurd en laten spuiten bij een zaak in de buurt.
Hij ziet er erg strak uit nu. Helaas geen rallykuip maar dat neem ik voor dat geld wel voor lief :)
 
Rally kuip kost even veel, maar vond hem niet mooi in verhouding met de rest van de Twin. Kuip op zich is best mooi, maar ielletjes, terwijl de Twin groot is.

Voordeel is nu wel, 6 boutjes los en de hele kuip is er af. Wil de boutjes nog gaan vervangen voor snelsluiters, dan haal ik voortaan de kuip er af als ik de boel ga afspuiten.

Pfff wat een ellende, we hebben het anders gedaan... (hadden namelijk een gescheurde kuip) aantal kuipdelen van internet gekocht, geschuurd en laten spuiten bij een zaak in de buurt.
Hij ziet er erg strak uit nu. Helaas geen rallykuip maar dat neem ik voor dat geld wel voor lief :)
 
Eindelijk een wens in vervulling gegaan. Heb een nieuwe KTM adventure gekocht. Maar de Twin gaat er niet uit. We hebben besloten om de Transalp er uit te doen en mijn ega gaat op de Twin rijden.
Dus als er liefhebbers zijn? Ook de Alsp is helemaal uit elkaar geweest en alles wat maar enigszins versleten was is vervangen.
full
 
Dank je. Was ook blij dat er geen problemen naar boven zijn gekomen na zo'n ingrijpende verbouwing.
Maar elke Twin in de rit bleek betrouwbaar, zoals we eigenlijk allemaal al wel weten.

Willem, ik heb genoten van je AT de afgelopen dagen. Wat een onwijs mooie fiets!!!

Mooi plaatje in de Eifel van een Triple Twin :] :] :]
full
 
Helaas, besluit is genomen. ;( ;( Mijn ega voelt zich niet thuis op mijn AT. Dus gaan we hem verkopen en blijft zij op haar "good old" Transalp rijden.

Als je een machine wil die volledig opnieuw is opgebouwd kijk dan op mijn advertentie
Motorshopper: AT DAKAR
Verkoop hem voor 4750 en alleen aan een echte liefhebber.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt tijd dat Oma hier eens wat stof af komt nemen ;)

Willem, ik heb gereageerd op je marktplaatsadvertentie. Ben erg benieuwd naar deze machine :Y
 
Was leuk om met je kennis te maken Rookie. Hoop je hier op het forum met je AT te kunnen blijven volgen.

Het wordt tijd dat Oma hier eens wat stof af komt nemen ;)

Willem, ik heb gereageerd op je marktplaatsadvertentie. Ben erg benieuwd naar deze machine :Y
 
Was leuk om met je kennis te maken Rookie. Hoop je hier op het forum met je AT te kunnen blijven volgen.
Het genoegen was geheel wederzijds Willem. Zodra hij hier op de oprit staat meld ik me aan in het AT topic. Je gaat 'm hier nog geregeld voorbij zien komen, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, excuses alvast voor mijn slechte Nederlands, ik ben inderdaad Fransman! Anyway, ik ben dus sinds meer dan twee jaar de eigenaar van deze unieke Africa twin, ik wil hier eerst Willem bedankten voor de prachtige restauratie.....Ik heb de afgelopen jaar nog een paar dingen veranderd! De AT heeft nu een KTM 950 super enduro voorvork (Upside down), Ohlins schokdemper, enduro 28mm stuur + stuurverhoger, Touratech zadel....6 maanden geleden was ook de hele blok gereviseerd en de uitgang as is ook vervangen.
Ik ben super blij met deze motor maar omdat ik wil meer offroad rijden ben ik dus nu op zoek voor een lichtere motor, mijn voorkeur gaat naar een BMW 650 X challenge!
Als iemand op dit forum wil zijn BMW x challenge ruilen tegen een mooie en unieke Africa twin dan hoor ik het graag :) ....
Een paar foto's van de AT: (KTM orange voorspatbord moet wel nog gecoat worden....en ik heb ook hier de WP stickers liggen voor de voorvork :) !)

full


full


full


full


full


full


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan