Africa Twin 1995 reviseren

.
full
 
We beginnen al een aanrdig stelletje PETROL HEADS te worden. Twee zoons rijden inmiddels ook. Aan de kleur van de AT zie je dat het een plaatje van vorig jaar is.

full
 
die 4 wieler op de achtergrond drinkt harder dan die 6 wielen samen in de voorgrond :+

vette wagen btw, 1 van de weinige in NL

ff een vraagje over dat kettingsmeer systeem....
heb jij een complete set gekocht (welke) of alles in losse onderdelen?

vind het wel leuk om alles zelf te solderen maar is niet essentieel
 
die 4 wieler op de achtergrond drinkt harder dan die 6 wielen samen in de voorgrond :+

vette wagen btw, 1 van de weinige in NL

ff een vraagje over dat kettingsmeer systeem....
heb jij een complete set gekocht (welke) of alles in losse onderdelen?

vind het wel leuk om alles zelf te solderen maar is niet essentieel
zelf gesoldeerd. stelt niet veel voor. De beschrijving is zoooo duidelijk dat er niet veel fout kan gaan. Heb er inmiddels meerdere gemaakt. Bij één er van had ik problemen. Heb even met hem gebeld en de print opgestuurd. Kreeg hem keurig terug. Bleek dat er een kapot onderdeeltje in had gezeten. Dus van mijn kant alleen maar lof over die gast.

Voor wat het drinken van de Hummer betreft. Het is een vrachtwagen, dus max 80 km\h dan gebruikt hij strak 1 op 10 diesel, Dus dat valt wel mee.
Verder is het net een Harly. Hij rijd altijd, maar er is ook altijd wat stuk ;)
 
zelf gesoldeerd. stelt niet veel voor. De beschrijving is zoooo duidelijk dat er niet veel fout kan gaan. Heb er inmiddels meerdere gemaakt. Bij één er van had ik problemen. Heb even met hem gebeld en de print opgestuurd. Kreeg hem keurig terug. Bleek dat er een kapot onderdeeltje in had gezeten. Dus van mijn kant alleen maar lof over die gast.


dat je em zelf gemaakt had had ik al begrepen,
ik vroeg me alleen af welke set (of lijst van onderdelen) ik moet kopen. ik snap hun site niet helemaal :?
 
Ik heb het "Deluxe systeem" besteld. Op de site van MCCOI ga je naar de online shop. Dan moet je even door de pagina met de voorwaarden ( Doch erst einmal zu den AGB) onder aan die pagina kun je weer verder en dan kom je bij een keuze lijst.
Het eerste setje heeft geen "Crossmode" dat houd in dat als er een fout optreed je handmatig toch je ketting kunt smeren. De onderste setjes zijn uitgebreid met een flesje olie en een spuitje om je susteem te vullen. Dat vond ik overbodig, dus vandaar mijn keuze voor het "Deluxe systeem". Zag dat die nu 135,- Euro kost. Volgens mij het geld meer dan waar als je het vergelijkt met b.v. een Scotoiler.




dat je em zelf gemaakt had had ik al begrepen,
ik vroeg me alleen af welke set (of lijst van onderdelen) ik moet kopen. ik snap hun site niet helemaal :?
 
Schrok toch wel even toen ik alles opgeteld had wat ik tot nu verspijkerd heb, maar het valt nog ruim binnen het budget van 2700,- Euro die ik had gekregen van de verzekering.



Kosten Africa Twin.xls
 
Ik zie in je lijstje dat je ook een Dynojet kit hebt gemonteerd.... ik ben hierover aan het denken maar weet niet wat het resultaat zal zijn bij een Twin... Kun jij mij hierover misschien meer vertellen? Zo'n kitje kost wel niet de wereld maar als jij zegt dat 't niet zoveel uit heeft gehaald, neem ik mij de moeite niet...snappie. Ik heb zo'n kitje een keer bij mijn Fireblade gemonteerd en dat had wel een behoorlijk effect, meteen bij de eerste naald en sproeier keuze al! Was niet van Dynojet maar van een ander merk.... factory..nog iets... weet de naam niet meer....
:) 8-)



Schrok toch wel even toen ik alles opgeteld had wat ik tot nu verspijkerd heb, maar het valt nog ruim binnen het budget van 2700,- Euro die ik had gekregen van de verzekering.



Kosten Africa Twin.xls


 
Heb het Dynojetkitje gemonteerd, omdat ik ook mijn luchtfilter vervangen heb door een K&N, mijn luchtfilterkast heb gemodificeerd en mijn uitlaat heb vervangen door een exemplaar van Lazer. Dit alles samen brengt zeker wel wat, maar durf dus niet te zeggen wat alleen een Dynojetkitje brengt.

Als je alle fabrikanten moet geloven, beloven ze allemaal 10 tot 15% vermogens winst, dan zat ik nu ongeveer op 100 pk :+ Terwijl als je er 3 a 4 pk weet bij te vogelen je handen al dicht mag knijpen.
Maar pk's was niet mijn doel. Ik wilde de motor zuiniger, (nog) soepeler en beter aan het gas laten hangen.
Of de motor zuiniger is geworden kan ik nog niet zeggen, daar moet ik eerst wat meer kilometers voor maken. De andere twee doelen heb ik al wel gehaald.

Ik zie in je lijstje dat je ook een Dynojet kit hebt gemonteerd.... ik ben hierover aan het denken maar weet niet wat het resultaat zal zijn bij een Twin... Kun jij mij hierover misschien meer vertellen? Zo'n kitje kost wel niet de wereld maar als jij zegt dat 't niet zoveel uit heeft gehaald, neem ik mij de moeite niet...snappie. Ik heb zo'n kitje een keer bij mijn Fireblade gemonteerd en dat had wel een behoorlijk effect, meteen bij de eerste naald en sproeier keuze al! Was niet van Dynojet maar van een ander merk.... factory..nog iets... weet de naam niet meer....
:) 8-)
 
Moest de steuntjes voor de Acerbis handkappen aanpassen door het monteren van het verende stuur. Heb het idee opgedaan op de Motorbeurs Utrecht.

full
 
Oké, ik ben overtuigd.... heb al een open uitlaat en een K&N filter... dus een dynojet kitje lijkt me de logische volgende stap... misschien de luchtfilterkast ook nog aanpassen... wat probeer je met dit laatste eigenlijk te bereiken.. en nog betere 'flow' dan je al hebt met een K&N..?
8-)


Heb het Dynojetkitje gemonteerd, omdat ik ook mijn luchtfilter vervangen heb door een K&N, mijn luchtfilterkast heb gemodificeerd en mijn uitlaat heb vervangen door een exemplaar van Lazer. Dit alles samen brengt zeker wel wat, maar durf dus niet te zeggen wat alleen een Dynojetkitje brengt.

Als je alle fabrikanten moet geloven, beloven ze allemaal 10 tot 15% vermogens winst, dan zat ik nu ongeveer op 100 pk :+ Terwijl als je er 3 a 4 pk weet bij te vogelen je handen al dicht mag knijpen.
Maar pk's was niet mijn doel. Ik wilde de motor zuiniger, (nog) soepeler en beter aan het gas laten hangen.
Of de motor zuiniger is geworden kan ik nog niet zeggen, daar moet ik eerst wat meer kilometers voor maken. De andere twee doelen heb ik al wel gehaald.
 
Volgens mijvoelt je twin zich als een astma patient op een zonnige voorjaarsdag.

Ik weet de maten niet meer precies, maar volgens mij zijn de gaten in je luchtfilterkast 25 mm en je carbs zijn 34 mm dacht ik.
Buiten dat zitten de standaard gaten vlak boven je blok. Probeer dus op deze manier meer en koelere lucht in de cilinders te krijgen. zou jammer zijn om niet het maximale uit je dure K&N filter en Dynojet kit te halen.



Oké, ik ben overtuigd.... heb al een open uitlaat en een K&N filter... dus een dynojet kitje lijkt me de logische volgende stap... misschien de luchtfilterkast ook nog aanpassen... wat probeer je met dit laatste eigenlijk te bereiken.. en nog betere 'flow' dan je al hebt met een K&N..? 8-)
full
 
Heb de Dyno jet kit zojuist besteld... Nog ff over de gaten in de airbox; heb je de originele gaten dicht gemaakt of zijn die ook nog open? De gaten op de foto zijn toch de 'nieuwe' zelfgemaakte gaten..? zo ja, waarom dan niet nog groter; ik denk aan 40mm..?

8-)
 
Heb de orginele gaten bewust open gelaten, zodat vocht weg kan lopen als je een keer in zware regen komt te rijden.

De gaten van 30 mm is natte vinger werk, denk dat het samen met de orginele gaten wel genoeg is. Denk niet dat het kwaad kan als je de gaten groter maakt of meer gaten. Pas wel op dat je niet in de ruimte onder het filter terecht komt Wat er dan gebeurt hoef ik je niet te vertellen.



Heb de Dyno jet kit zojuist besteld... Nog ff over de gaten in de airbox; heb je de originele gaten dicht gemaakt of zijn die ook nog open? De gaten op de foto zijn toch de 'nieuwe' zelfgemaakte gaten..? zo ja, waarom dan niet nog groter; ik denk aan 40mm..?

8-)
 
Mooie AT geworden hoor, ben zelf meer van de donkere kleuren, maar dit is niet gek! :}
 
Laatst bewerkt:
Dank je, was voor mij ook een gok, maar hij moest ook een beetje matschen met de rose Transalp van mijn vrouw *O*

Mooie AT geworden hoor, ben zelf meer van de donkere kleuren, maar dit is niet gek! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan