Africa Twin 750 - Make over

AfrikaanseTweeling

Eat Pasta and Ride Fasta
14 jul 2018
60
28
Tegelen
Ik wil mijn gelieve Twin aankomende lente/zomer van een complete make-over voorzien, dit houdt in het spuiten van alle kappen, spatborden en benzine tank. En het spuiten van het frame, achterbrug, stuur, kroonplaat en velgen. Hierbij heb ik een aantal photoshops gemaakt ter voorbereiding omdat ik nogal wat moeite heb met het kiezen van de uiteindelijke kleurencombinatie. Ik ben van plan de motor te spuiten met een verfspuit icm 2k autolak. Omdat ik niet over een geschikte compressor (>100l) beschik ben ik van plan deze te huren. Ik heb mij daarnaast redelijk ingelezen over het gehele proces en ben daarbij tot de volgende begroting gekomen, graag had ik van menig kenner zijn/haar mening of ik geen grote belangrijke zaken over het hoofd zie.
Begroting Africa Twin Spuiten.jpg


De kleuren zijn uiteraard nog niet definitief en dienen enkel als voorbeeld. Ik zit vooral in een dubio of ik genoeg primer en lak heb begroot.

Tevens heb ik de volgende ontwerpen gemaakt op photoshop waar ik waarschijnlijk een keuze uit ga maken.
AT750 restyle 1.jpg
AT750 restyle 2.jpg
AT750 restyle 3.jpg
AT750 restyle 4.jpg
AT750 restyle 5.jpg
AT750 restyle 6.jpg
AT750 restyle 7.jpg



Zelf heb ik nogal moeite met kiezen, vandaar dat ik ook graag jullie menig heb. :]
 
Of je betaald iemand 550 euro en laat alles gewoon doen. Dan heb je garantie, een mooi resultaat en niet voor honderden euro's materiaal weggegooid als je het verziekt, het is zo te lezen je eerste keer.

Een verfspuit van 40 euro is gewoon troep, simpel. 2 x 500 liter verf is aardig aan de ruime kant, zoveel heb je niet nodig. Ik zou denken aan een 350 ml voor de hoofdkleur en een 150 a 200 ml voor de andere kleuren. Onverdunde hoeveelheid uiteraard.

500 ml voor 30 euro? Dan is de verf ook goedkoop spul. Komt zeker van de site van CROP/Nonpaints vandaan?

Waar heb je al die verharder voor nodig? Blanke lak is 1:2 verharder/lak en de meeste 2k epoxyprimers 1:4.

Ik moedig iedere vorm van zelfontwikkeling aan en 350 euro is minder dan 550, maar is dat verschil het je waard?

Het is zeker te doen met goedkopere materialen, maar iets beter kwaliteitsmateriaal werkt gewoon fijner en blijft mooier op lange termijn.

Besteed de tijd die je uitspaard door het niet zelf te doen door een zaterdagje over te werken, dan heb je die 200 euro extra ook verdiend met aanzienlijk minder moeite.

Vergis je niet in wat je allemaal nodig hebt om een motor te spuiten. En dan is het netjes strak spuiten ook nog eens een vak waar behalve goed materiaal toch ook wel enige ervaring voor nodig is. Anders zou iedereen het wel kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht het 6 of 7 worden dan zou ik iig die witte accenten weglaten.
Ik zou zelf voor 7 gaan, maar dan met alu kleur koffers. Of maak ik het nu juist moeilijker?
 
Of je betaald iemand 550 euro en laat alles gewoon doen. Dan heb je garantie, een mooi resultaat en niet voor honderden euro's materiaal weggegooid als je het verziekt, het is zo te lezen je eerste keer.

Een verfspuit van 40 euro is gewoon troep, simpel. 2 x 500 liter verf is aardig aan de ruime kant, zoveel heb je niet nodig. Ik zou denken aan een 350 ml voor de hoofdkleur en een 150 a 200 ml voor de andere kleuren. Onverdunde hoeveelheid uiteraard.

500 ml voor 30 euro? Dan is de verf ook goedkoop spul. Komt zeker van de site van CROP/Nonpaints vandaan?

Waar heb je al die verharder voor nodig? Blanke lak is 1:2 verharder/lak en de meeste 2k epoxyprimers 1:4.

Ik moedig iedere vorm van zelfontwikkeling aan en 350 euro is minder dan 550, maar is dat verschil het je waard?

Het is zeker te doen met goedkopere materialen, maar iets beter kwaliteitsmateriaal werkt gewoon fijner en blijft mooier op lange termijn.

Besteed de tijd die je uitspaard door het niet zelf te doen door een zaterdagje over te werken, dan heb je die 200 euro extra ook verdiend met aanzienlijk minder moeite.

Vergis je niet in wat je allemaal nodig hebt om een motor te spuiten. En dan is het netjes strak spuiten ook nog eens een vak waar behalve goed materiaal toch ook wel enige ervaring voor nodig is. Anders zou iedereen het wel kunnen.

Bedankt je uitgebreide reactie, het klopt dat dit mijn eerste keer is maar ik leer graag nieuwe dingen zodoende dus ook het spuiten van een motor. Het lijkt mij daarnaast leuk in de toekomst wat vaker motoren op te knappen, en dat wordt natuurlijk makkelijker als ik er wat ervaring in krijg.

De verf en informatie komt inderdaad van nonpaints vandaan, daar werd expliciet vermeld dat de verhouding 1:2 moet zijn. Ook op meerdere instructievideo's vanuit Youtube kwam vaak de verhouding 1:2 naar voren. Deze verf is dus kwalitatief niet goed volgens jou? Lees er anders wel geregeld positieve ervaringen over.

Het iemand laten doen kan uiteraard ook nog altijd, maar daar beleef ik niet zoveel lol aan en zo leer ik het zelf natuurlijk dus nooit. Al klinkt 550,- euro niet verkeerd in mijn oren. Krijg ik voor die 550,- euro daadwerkelijk alle onderdelen gespoten zoals hierboven vermeld? Zo ja, dan mag je me dat adresje wel eens doorgeven ;).
 
Mocht het 6 of 7 worden dan zou ik iig die witte accenten weglaten.
Ik zou zelf voor 7 gaan, maar dan met alu kleur koffers. Of maak ik het nu juist moeilijker?

Nee hoor, elke feedback is welkom! Ik heb voorlopig zelf ook nog niet besloten welke het gaat worden, maar een mening van een ander is altijd welkom. Het liefste had ik een poll toegevoegd, maar dat lijkt niet te kunnen. Ik ga de aankomende week sowieso nog eens achter photoshop zitten, er zijn nog genoeg ontwerpen en kleurencombinaties die wellicht nog veel leuker zijn.
 
Bedankt je uitgebreide reactie, het klopt dat dit mijn eerste keer is maar ik leer graag nieuwe dingen zodoende dus ook het spuiten van een motor. Het lijkt mij daarnaast leuk in de toekomst wat vaker motoren op te knappen, en dat wordt natuurlijk makkelijker als ik er wat ervaring in krijg.

De verf en informatie komt inderdaad van nonpaints vandaan, daar werd expliciet vermeld dat de verhouding 1:2 moet zijn. Ook op meerdere instructievideo's vanuit Youtube kwam vaak de verhouding 1:2 naar voren. Deze verf is dus kwalitatief niet goed volgens jou? Lees er anders wel geregeld positieve ervaringen over.

Het iemand laten doen kan uiteraard ook nog altijd, maar daar beleef ik niet zoveel lol aan en zo leer ik het zelf natuurlijk dus nooit. Al klinkt 550,- euro niet verkeerd in mijn oren. Krijg ik voor die 550,- euro daadwerkelijk alle onderdelen gespoten zoals hierboven vermeld? Zo ja, dan mag je me dat adresje wel eens doorgeven ;).

De verf van nonpaints is niet slecht maar geweldig is het zeker ook niet. Kwaliteits spuitverf kost gewoon ca 100 euro per liter en dat wordt hoger naarmate je minder afneemt. En dat prijsverschil zit echt niet in het feit dat dit een webshop is zoals men je graag wil laten geloven.

En ik denk dat die verf in werkelijk nóg goedkoper is want er zitten voor die zaak flinke marges op als ik de auto van de eigenaar eens beoordeel, die rijdt ieder jaar in een nóg duurdere Ferrari....

Maar het is best te spuiten, ik heb het zelf ook geprobeerd maar aangezien ik voor anderen spuit en niet voor mezelf wil ik materiaal wat over een paar jaar ook nog mooi is.

En een adres van iemand die dat voor die prijs compleet kan doen? Stuur me maar een pb-tje.

Maar als je het zelf gaat doen en wat meer wil doen in de toekomst: investeer in een betere spuit. Zo'n china ding van 4 tientjes gaat alleen maar ergernis opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan