Africa Twin Dakar Motor

Update!!!

Inmiddels contact gehad met Pharao bikes, daar kan ik de eerder aangegeven kuip met koplamp en supframe voor de koplamp en ook nog carbon binnenkant bestellen voor €720,- Hoogst waarschijnlijk word dit hem wel, maar ik wil toch nog eerst even mijn bezoek aan Dakar team Honda afwachten.
 
Ik ben vanavond ook weer bezig geweest aan de motor :)

Vanavond heb ik de zijkappen verder ingekort en afgewerkt zodat ze gelamineerd kunnen worden. :) Ook heb ik het zadel ingekort, dit zie je veel bij de parijs dakar motoren.

Ik had al op wat site's gekeken voor een kleiner zadel, maar ik vindt dit toch extreem duur. Ik doe het dan liever zelf. :)

Leer van het zadel afgehaald, en het zadel afgetekend zodat de dremel er doorheen kon :Y
full
 
Hier krijg je alvast een idee hoe het er ongeveer uit moet gaan zien. Aan de achterzijde van het zadel ga ik een plaatje maken waar ik eventueel nog iets kleins op kan meenemen zoals gereedschap.

full
 
Zo moet het plaatje er beetje uit gaan zien, en ga ik het zelf maken. :)
full
 
Het leer laat ik natuurlijk inkorten, en zal ik het zelf weer strak om het zadel zetten.
full
 
Hier ook weer een mooie plaatje zoals het eruit komt te zien. De achterzijde van de zij kappen zijn nu nog open, maar een vriend van mij die handig met het lamineren uit de voeten kan gaat het voor mij dicht maken. Zelf vind ik nu de uitlaat ook erg mooi uitkomt langs de kap. :)
full
 
Wat je natuurlijk overhoudt van dat slopen is een hoop onderdelen die ik hoogst waarschijnlijk niet meer zal gaan gebruiken.

2 x voorspatboord
4 x voorvorkbescherms
1 x kuip

Zo zullen er nog wel wat meer spullen komen.

Mocht je ergens intresse bij hebben stuur me dan even een e-mail

donny_de_jong@hotmail.com
full
 
al updates hier? ga je alleen voor de looks van een dakarmotor of ook voor de technische gadgets? extra benzine tank/roadbook enz
 
al updates hier? ga je alleen voor de looks van een dakarmotor of ook voor de technische gadgets? extra benzine tank/roadbook enz

De bovenstaande foto's zijn van vorige week, kleine update dus ;)

Ben zaterdag weer bij Bonenberg motoren langs geweest en daar voorvorkbeschermers gehaald. De voorvorkbeschermers zijn helaas niet op maat, dus dat word het één en ander op maat maken. Heb nog geen spatbord kunnen vinden die goed bij de motor past, maar blijf door zoeken. Het spatbord wat erg goed staat is helaas erg duur. :]
 
Ik ga met name voor de looks :) Extra tanks zal ik er niet op bouwen, omdat extra tanks behoorlijk duur zijn en ook zal de motor dan extra zwaar worden. Wel wil ik er in de toekomst een mooie navigatie inbouwen. Maar alles op zijn tijd ;)
 
Jawel het is zover ;)

Deze week de voorkuip bestellen, met daarin koplamp en subframe, ook zit in de binnenkant carbon. In dat carbon kan ik dan de tellers inbouwen.
full
 
Jawel het is zover ;)

Deze week de voorkuip bestellen, met daarin koplamp en subframe, ook zit in de binnenkant carbon. In dat carbon kan ik dan de tellers inbouwen. [afbeelding]

Bestellen duurt ongeveer drie weken, maar de feest dagen zullen ook wel voor wat vertraging zorgen.
 
Vandaag de twee achterkappen terug gekregen :)

Deze week de kappen verder op maat maken en dan opscheuren. Als ik alle kappen klaar en binnen heb, dan maar eens op zoek naar een goede spuiter voor de motor. Dus mochten jullie een goede spuiter kennen die bekend is met het spuiten van motorkappen en daarin netjes is, dan hoor ik het graag ;)
 
is dat zadel niet een beetje kort geworden...

als ik offroad rijd gebruik ik altijd over de gehele lengte mn zadel, vooral als het mul zand is....
 
is dat zadel niet een beetje kort geworden...

als ik offroad rijd gebruik ik altijd over de gehele lengte mn zadel, vooral als het mul zand is....

Oke, bedankt voor de tip.

Ik heb bij het inkorten van het zadel goed gekeken naar de dakar motoren. Als je het zadel vergelijkt met hoe hij eerst was, dan is dit toch nog wel een verbetering.
 
Vandaag de twee achterkappen terug gekregen :)

Deze week de kappen verder op maat maken en dan opscheuren. Als ik alle kappen klaar en binnen heb, dan maar eens op zoek naar een goede spuiter voor de motor. Dus mochten jullie een goede spuiter kennen die bekend is met het spuiten van motorkappen en daarin netjes is, dan hoor ik het graag ;)

MPA Moto Paint Alphen
Ronald meerman

2 super goede spuiters

Je hebt nog veel te verbouwen.

Ik heb zelf de wedstrijd motoren gebouwd van Team Green Dakar.
Hebben 2 jaar geleden mee gereden op een Kawasaki KLR650.

Je bent al goed op weg.
 
MPA Moto Paint Alphen
Ronald meerman

2 super goede spuiters

Je hebt nog veel te verbouwen.

Ik heb zelf de wedstrijd motoren gebouwd van Team Green Dakar.
Hebben 2 jaar geleden mee gereden op een Kawasaki KLR650.

Je bent al goed op weg.

www.teamgreendakar.nl
 
Na een kleine rust pauze ben ik weer verder gegaan met de motor. De achterkappen zijn nu opmaat en het wachten is op de voorkuip. Daarna kan het spul weg naar de spuiter.

Foto's

full

full

full
 
het begint er op te lijken.
aleen te laat de dakar rijders zijn net gefinisht
 
Terug
Bovenaan Onderaan