Africa Twin Dakar Motor

Donny1987

Die hard MF'er
20 mei 2008
595
0
Beste forum leden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Africa Twin 650 en wil het uiterlijk veranderen naar een parijs dakar motor :] Ik heb al een hoop informatie opgezocht op internet, maar ben erachter gekomen dat kappen behoorlijk duur zijn. Nu is mijn vraag of jullie nog handige tips hebben in het ombouw en misschien heeft één van jullie wel een leuk adres voor parijs dakar kappen.
full
 
Hoi!

Gaaf project!
Die kappen zijn over het algemeen erg duur....

Bij http://www.pharaobike.nl (www.pharaobike.nl) hebben ze veel voor de africa twin.

Bijvoorbeeld deze:
3fd5cad75f6999e0d356e419bd94124d.jpg

kosten 297,50 euri. Weet alleen niet of ie zo past...?

En ga je er ook eventueel rally's of roadbookritten mee rijden?
Ga zelf ook ooit een rallybike zelf bouwen. Wil als ik wat bedrevener ben in het rijden een rally of rally's gaan rijden. Veel trainen en oefenen...heel veel...en nog meer oefenen. ;)
Heb al misschien een eventuele kanidaat gevonden voor de basis...de BMW G650X.

En dan moet ie zo worden!
g650xdakar_parts.jpg



Veel sucses en plezier aan het project!


Gr. Johan.
 
geen goedkoop voorvorkje wat er in zit. vindt een standaart AT al een erg mooie motor, maar in dakartrim vindt ik hem nog mooier! :9~ :9~
 
Ik ben inmiddels begonnen met het aanpassen van de kappen :) Er zal een hoop polyester werk bij komen, maar gelukkig ben ik daar aardig in bedreven. Als ik binnenkort wat verder ben, zal ik wat foto's plaatsen van de vooruitgang. 8-)
Mochten jullie nog tips en tricks hebben dan hoor ik het graag :)
 
Nee helaas dat is mijn motor niet, maar gebruik hem wel als voorbeeld.
 
IK ben inmiddels begonnen aan het ombouwen van mijn motor. Ik heb gisteren alle kappen eraf gehaald, en de motor helemaal schoongemaakt met een soort van remreiniger. De motor is daardoor een stuk opgeknapt, want ik had hem na twee dagen door het bos rijden nog niet schoon gemaakt. Ben gisteren ook begonnen aan het aanpassen van de kappen. Zal begin deze week een aantal steuntjes maken, voor het vast zetten van de kappen.
 
Ik zal morgen ook een aantal foto's maken. Zo krijgen jullie ook een idee waarmee ik bezig ben.
 
ik hem mijn twin van 1992 eind 2007 een nieuw leven gegeven :
full

full

full


ik WAS een goede klant van pharaobike, maar mij zien ze daar NOOIT meer... Nadien heb ik rechtstreeks gehandeld met Boano in Italië. Als je wat italiaans kan is het prima zaken doen met die gasten !!!!
Motor is opgeboord tot 880cc (en nee niet laten doe door pharao of african queens, vééééééél te duur ! )

voor vragen mag je me steeds contacteren, liefst per mail aangezien ik niet veel op het forum aanwezig ben ...
 
Laatst bewerkt:
Dit is helemaal nieuw voor mij. Tot nu toe had ik goede berichten gehoord over pharaobike, maar dit is toch een ander verhaal als ik jou zo hoor. Ik wil zeker even met je contacten, alleen krijg ik het niet voor elkaar om je via het forum een mail te sturen. Mocht je een msn of ander mail adres hebben, dan zou ik je daar graag op contacten.

Vriendelijk groet,

Donny de Jong
 
zijn er nog andere mogelijk heden om via het forum contact te leggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan