Africa Twin, duo-passagier en comfort

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Heeft iemand ervaring of enig idee of een Honda XRV 750 en ander vergelijkbare all-roads enig comfort biedt aan een duo-passagier? Ik bedoel, zit de passagier dan redelijk lekker op (asvalt-)ritten van bijvoorbeeld ongeveer 100 tot 200 kilometer over provinciale binnen-wegen en schuift de duo niet naar voren tijdens het remmen? Afijn alle info en ervaringen hierover zijn welkom!

Alvast bedankt!
 
hey steph,
ik rijd zelf geen AT maar ik heb weleens verhalen gelezen dat het zadel nou niet 1 van de comfortabelste is ,schijn vrij dun en erg hard te zijn.
maar er schijnt een vervanging zadel te zijn die een stuk beter is.
wat betrefd het glijden allebei een leren broek aantrekken is de beste optie.

groet xeneos

btw at xrv750 beste fiets.
 
Heeft iemand ervaring of enig idee of een Honda XRV 750 en ander vergelijkbare all-roads enig comfort biedt aan een duo-passagier? Ik bedoel, zit de passagier dan redelijk lekker op (asvalt-)ritten van bijvoorbeeld ongeveer 100 tot 200 kilometer over provinciale binnen-wegen en schuift de duo niet naar voren tijdens het remmen? Afijn alle info en ervaringen hierover zijn welkom!

Alvast bedankt!
Ik rij nu voor ca 9 jaar op een africa twin en heb meer dan 100.000 km ermee gereden(zonder problemen op 1 lekke band na dan). Ik ben er ook vaak mee op vakantie geweest alleen en met z'n 2-en. Voornamelijk naar de bergen in Frankrijk en Italie, want daar voel je je het meest thuis met zo'n apparaat. (laat dan die RR-motoren maar komen voor een wedstrijdje op een bergetappe, ha ha)

Duo rijden kan prima maar:
- je moet wel dicht tegen elkaar zitten
- Zadel is wel hard. Er schijnt een beter zadel te zijn voor de XRV's.(Corbin zadel?)

Omdat je redelijk rechtop zit schuift de duopassagier nauwelijks naar voren en als bestuurder heb je niet echt last van de extra druk in rug van je passagier als je hard remt.
In ieder geval is het een echte pakezel en kun je gerust ermee op vakantie met 3 koffers en tanktas. Zelfs dan nog is er geen zwabbertje in het stuur (ook niet als je het stuur los laat tijdens het rijden) En met al dat gewicht kun je nog steeds scheuren!


Groetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan