Africa Twin uitlaatdemper?!?!?

woonwerk

Rookie
28 apr 2005
6
0
Wie zou mij kunnen adviseren over een demper voor een Honda Africa Twin RD07 uit 1994?

Zou er graag een wat donkere sound in willen hebben. Heb er al eens een Laser Produro onder gehad, maar vind deze optisch niet mooi.

Wat zou een goede demper zijn, misschen een Remus Innovation?? Wie heeft hier ervaring mee??

Bijlage: Afbeelding 178.jpg
 
Op www.xrv.org.uk zijn veel goede ervaring met Remus, en wat minder met Leovince (die rotten nog sneller dan de standaard Honda uitlaat). Ik heb zelf een 2e hands BSM Future gekocht voor mijn '94 RD07 op eBay (oude model, zonder uitneembare baffle en stil), mooie kwaliteit hoewel naar mijn idee een tikkeltje trekkracht verdwenen is (kan ook zijn dat mijn oude Honda pijp een aantal extra openingen had gekregen door roest en daarmee wat beter adem kon halen ;) ).

De Arrow Dakar Replica is ook een erg mooi alternatief (uitneembare baffle geloof ik).

Als je toch zou besluiten voor een stille uitlaat, geloof dan niet te veel van beloofde vermogenswinst, de Honda pijp is moeilijk te overtreffen. Het ding weegt zwaar (zelfs als stukken roest er afgevallen zijn), maar in de praktijk kon ik niets merken van gewichts-voordeel na montage van de veel lichtere BSM. Geen wonder ook met de looiig gebouwde Africa Twin en mijn niet onzienlijke persoontje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan