Africa Twin!

Maarreh, scheelt 't nou een beetje, zo'n Pro-duro? Qua uiterlijk ga ik er zeker op vooruit dacht ik zo, maar geluid vind ik belangrijker!!

HP


Scheelt maar een klein beetje ;)

Wat me wel opviel afgelopen zondag op een dijkje, is dat fietsers hun vingers in de oortjes stoppen tegen de voorbij trekkende herrie 8-)

Die Pro_Duro van Laser geeft ook een mooie diepe sound *D

[me]Phr3ak wordt smorgens vroeg al 3 dorpjes verderop gehoort met het starten van de brommert :)
[/me]


FF vraagje phr3ak:

Ik maak ff een uitstapje van mijn brik/toer gebiedje waar ik me normaal begeef. Maar jij zegt dat je nogal last van je rug had tijdens het rijden, das nu over dus begrijp ik bij je xrv? kun je min of meer een beetje aanduiden wat er mis was en wat nu goed is?
Zit zelf nl. in een lastig pakket: Heb een div600 en een cb550 voor de lol. Die div blijf ik rugklachten houden en heb nog ongeveer 1 jaar aan behandeling te gaan, u begrijpt allen dat ik graag wil blijven rijden.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
nb. alles is mij al aangeraden, BMW, sportmotor noem maar op.

Hier voor reedt ik zelf op een Suzuki SV650S, door de zit houding op deze motorfiets kreeg ik zelf nogal last van me rug, aangezien ik er iedere dag toch een behoorlijk stukje op moet rijden (Apeldoorn <> Hilversum en weer terug). Dat heeft mij doen besluiten om naar een andere motorfiets uit te kijken, en na een proef ritje op die Africa Twin was ik verkocht :)

Rechtop zittend, met een lekker breed stuur, en redelijk tot goed beschermd door het redelijk hogeruitje op de Africa Twin, man wat een verademing tegenover de twijfelende zit houding op die SV650S, daar was de zit houding altijd iets tussen sportief of tour in, dat is het dus net niet allemaal ;)

Dus zou zeggen, ga eens proef rijden op zo'n Africa Twin, ik denk persoonlijk dat het je het mischien wel zal gaan bevallen ;)
 
Scheelt maar een klein beetje ;)

Wat me wel opviel afgelopen zondag op een dijkje, is dat fietsers hun vingers in de oortjes stoppen tegen de voorbij trekkende herrie 8-)

Die Pro_Duro van Laser geeft ook een mooie diepe sound *D

[me]Phr3ak wordt smorgens vroeg al 3 dorpjes verderop gehoort met het starten van de brommert :)
[/me]Hier voor reedt ik zelf op een Suzuki SV650S, door de zit houding op deze motorfiets kreeg ik zelf nogal last van me rug, aangezien ik er iedere dag toch een behoorlijk stukje op moet rijden (Apeldoorn <> Hilversum en weer terug). Dat heeft mij doen besluiten om naar een andere motorfiets uit te kijken, en na een proef ritje op die Africa Twin was ik verkocht :)

Rechtop zittend, met een lekker breed stuur, en redelijk tot goed beschermd door het redelijk hogeruitje op de Africa Twin, man wat een verademing tegenover de twijfelende zit houding op die SV650S, daar was de zit houding altijd iets tussen sportief of tour in, dat is het dus net niet allemaal ;)

Dus zou zeggen, ga eens proef rijden op zo'n Africa Twin, ik denk persoonlijk dat het je het mischien wel zal gaan bevallen ;)
Zelfde geldt voor de zithouding van de diversion, is ook net tussen in. Tnx anyway!
 
Nou, ben pas anders van A'dam in een ruk doorgereden naar Munchen.
Ik had wel een partij rode billen.
Maar verder ging het relaxed hoor.

Peter
 
Deze zomer vanuit oostenrijk terug gereden. 1100km in een keer zonder problemen. TOP motor :Y
 
En dan zit je een keeer op een 950 adventure :} Dan weet je helemaal niet wat er met je gebeurd! Haha.
 
Ligt aan je budget... als je toch geld zat hebt, zou ik toch maar voor een LC8 opteren.

En als je voor betrouwbaarheid gaat? :X

Nee,zonder gein, de betrouwbaarheid is eigenlijk de enige reden waarom ik nog geen LC8 in de schuur heb staan (en de prijs is ook wel erg hoog maar dan zou een nieuwe keuken maar ff moeten wachten :+ )
Ik heb er een proefrit op gemaakt en het is inderdaad de overtreffende trap van een Twin, rijdt gewoon super, stijver frame, betere vering, (veel)meer vermogen.
Maar wel tijdens die proefrit gekuch uit de carbs....
Ik hoor/lees er nog teveel ellende over (sorry LC8 rijders).
Dus ik wacht nog een paar jaar af. En áls er een LC8 komt gaat de Twin zeker niet weg!

Gr. Erik.
 
Laatst bewerkt:
So far heb ik wel wat dingetjes gevonden, maar niet een keer heb ie me in de steek gelaten. Km stand is nu 9000nogwat.
Ook van anderen heb ik over betrouwbaarhijd niets ernstig gelezen hoor :)

Ik durf er in iedergeval op naar Rusland *D
 
So far heb ik wel wat dingetjes gevonden, maar niet een keer heb ie me in de steek gelaten. Km stand is nu 9000nogwat.
Ook van anderen heb ik over betrouwbaarhijd niets ernstig gelezen hoor :)

Ik durf er in iedergeval op naar Rusland *D

Ach er gaat wel eens lampje kaduuk, maar meer dan dat ook niet hé O-)
 
Ook hier een trotse bezitter van een Africa Twin, '97 zwart.

Alle verhalen kloppen. Snel, wendbaar, over langere afstanden in z'n sas,
(K)waliteit (U)itermate (T)eleurstellend zadel de eerste 2 dagen van een langere trip, pakezel pur sang, maar inmiddels mijn trouwe reisgenoot tijdens 16K km's

Benzinepomp is de achillespees, bleek na 38,7K (RIP)

Voor het gehoor uitgerust met een Remus pijpje en voor de fun met een Garmin Quest!
 
Ha, net de mijne weer opgehaald bij de monteur.
Nieuw bandje en de km teller deed het niet.
Nieuwe radarwieletje bij de wiel moeten monteren.
Benzine pomp was bij 25K ook kapot.
Maar ik had hem net 2 wkn (2e hands) dus dat viel onder de garantie.
Ik heb nu in 2,5 jr tijd 38K gereden.
Gewoon heerlijk.

Peter.
 
Leuke motor.
Best goed gebouwd enzo, degelijk, goed afgewerkt..
Maar,.....saaaaaii :Z :Z -O- -O-
Grappig in het terrein, maar eigenlijk te zwaar daarvoor, en op de weg mis je het vermogen.
Hij kan aardig, maar eigenlijk niet mee,want er is niet genoeg koppel om ECHT te kunnen gummen.
Keb 'm maar weer opgeruimd na een half jaartje en een Alpenrit. -O- -O-

Goeie woon-werk-niks aan de hand-fiets.
Beste motor voor in het dagelijks Nederlandse verkeer, maar meer ook niet.
Grootste teleurstelling in mijn fietsenkoopbestaan.
(inhalen is een crime. Wachten wachten, want dik tekort aan koppel)
 
Leuke motor.
Best goed gebouwd enzo, degelijk, goed afgewerkt..
Maar,.....saaaaaii :Z :Z -O- -O-
Grappig in het terrein, maar eigenlijk te zwaar daarvoor, en op de weg mis je het vermogen.
Hij kan aardig, maar eigenlijk niet mee,want er is niet genoeg koppel om ECHT te kunnen gummen.
Keb 'm maar weer opgeruimd na een half jaartje en een Alpenrit. -O- -O-

Goeie woon-werk-niks aan de hand-fiets.
Beste motor voor in het dagelijks Nederlandse verkeer, maar meer ook niet.
Grootste teleurstelling in mijn fietsenkoopbestaan.
(inhalen is een crime. Wachten wachten, want dik tekort aan koppel)


LC8 dus...??

}) :P
 
Welke AT-er heeft zijn of haar uitlaat vervangen en heeft de originele uitlaat nog ergens liggen?

Voor een schappelijke prijs help ik je er graag van af. Geeft nix als hij een beetje stoffig is.
 
Welke AT-er heeft zijn of haar uitlaat vervangen en heeft de originele uitlaat nog ergens liggen?

Voor een schappelijke prijs help ik je er graag van af. Geeft nix als hij een beetje stoffig is.

Kijk op de duitse versie van ebay. Daar staan die uitlaten echt regelmatig op. Sommige gaan zelfs de deur uit voor 30 euro-tjes ofzo. Je moet alleen rekening houden met verzendkosten. Maar in Duitsland is de markt veel groter als hier.

Groeten
 
Ja, mocht ik dus een mooie vervangende demper vinden, dan is de mijne in principe "over", maar ja, een originele op voorraad is natuurlijk nooit verkeerd.
Volgens mij ben ik erachter dat ik een motor heb met 'n verhaal...

't Is dus een RD07, maar op 1 van de cilinders staat RD04... Ben al druk bezig om de vorige eigenaren in kaart te brengen. Zal moeilijk gaan ben ik bang, 't is namelijk een geimporteerde motor... Er zitten wel meer dingetjes op die zo op het oog wel een stukje nieuwer zijn dan het bouwjaar van de motor ('93)... Waaronder mijn rechter carterdeksel, heeft een licht afwijkende kleur, beetje blauw-grijs. Maar goed, als 't motortje maar goed is, maak ik me verder niet druk...
 
Ja, mocht ik dus een mooie vervangende demper vinden, dan is de mijne in principe "over", maar ja, een originele op voorraad is natuurlijk nooit verkeerd.
Volgens mij ben ik erachter dat ik een motor heb met 'n verhaal...

't Is dus een RD07, maar op 1 van de cilinders staat RD04... Ben al druk bezig om de vorige eigenaren in kaart te brengen. Zal moeilijk gaan ben ik bang, 't is namelijk een geimporteerde motor... Er zitten wel meer dingetjes op die zo op het oog wel een stukje nieuwer zijn dan het bouwjaar van de motor ('93)... Waaronder mijn rechter carterdeksel, heeft een licht afwijkende kleur, beetje blauw-grijs. Maar goed, als 't motortje maar goed is, maak ik me verder niet druk...

Alstie voor de rest gewoon lekker rijdt, en het blok technisch oke is, who care's dat de onderdelen dan bijeen geraapt zijn :? ;) :)
 
Ik in principe niet hoor, pakkingen zien er ook fris uit, mooi lichtgroen! Maar ik las ergens een verhaal dat de Duitse AT's minder pk hebben door dunnere inlaatbuizen tussen de carburateurs en de cilinders?

Owja, ben ook nog opzoek naar een carterbeschermingsplaat... Wie o wie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan