Afrijden in Gouda

Voss

MF'er
3 aug 2007
170
0
Voorburg
Ola,

Ik heb 13 september mijn AVD. Op zich niets uitzonderlijks, zij het niet dat ik moet afrijden in Gouda. Ik woon zelf in de regio Den Haag en Rijswijk zit helemaal vol, vandaar...

Mijn b heb ik wel in Rijswijk gedaan en ik ken het daar ook een beetje, dus dat hielp wel tijdens het examen. Echter, Gouda ken ik echt niet.

Zijn er mensen die in Gouda hebben afgereden (vast wel!) en wat nuttige tips kunnen geven van de omgeving en struikelblokken aldaar? Ik wil natuurlijk wel in 1x slagen *O*
 
Kun je niet een paar lessen nemen bij een Goudse rijschool? Gewoon vooraf vertellen hoe de vork in de steel zit, krijg je ook geen scheve gezichten.

Succes iig
 
Kun je niet een paar lessen nemen bij een Goudse rijschool? Gewoon vooraf vertellen hoe de vork in de steel zit, krijg je ook geen scheve gezichten.

Succes iig


i agree.

Hoewel ik tijdens mijn examen in nijmegen ook op stukken kwam waar ik nog niet geweest was met lessen.

Dus helemaal bekend zal het toch wel niet worden gewoon goed opletten.
 
Tja... We zijn afgelopen les er nu voor de 2e keer geweest, dat wel. En we zullen er in de tussentijd nog wel een paar keer heengaan (dus bij een Goudse rijschool rijden lijkt me ietwat overdreven), maar het lijkt me dat je dan lang niet alles hebt gehad. Feit blijft sowieso dat je er dan eerst nog heen moet; en dat moet je dan ook van de 'quality time' in Gouda aftrekken.
 
ehm ik snap t probleem niet helemaal????


als je geleerd heb motor te rijden dan moet het niet uitmaken waar je rijd,dat moet je in principe overal kunnen toch??
 
nou, ik heb ook afgereden in gouda. Zoveel struikelblokken zijn er niet. Ik weet wel 1 listige, dat is namelijk als je bij het NS station in gouda rijdt. Deze weg loopt over in een kort winkelstraatje waar je niet in mag rijden (bord aan rechter kant!) net voor dat bord is een straat naar rechts, die moet je dus hebben. Als je dus doorrijdt ben je de klos!

Verder, let op gebruik van je achterrem ook in rustig verkeer. Ja ze hebben mij er op laten zakken!

"nee meneer u rijdt zeer goed, alleen u gebruikt de achterrem niet. Dus u bent gezakt" arghh stelletje... *** wordt er nog kwaad over als ik er aan terug denk. :X
 
Als je met lessen al 2x in Gouda geweest ben en voor het examen er nog wel een paar keer naartoe zal gaan, lijkt mij er geen probleem. Het feit dat je dan lang niet alles gehad hebt blijf je toch houden.

Ik ben met lessen zeer vaak in Dordrecht geweest. Mijn rijexamen was ook in Dordrecht. En tóch reed ik dat examen op plekken waar ik met lessen niet geweest was.

Dus gewoon rustig rijden en goed opletten. :]
 
Tja... We zijn afgelopen les er nu voor de 2e keer geweest, dat wel. En we zullen er in de tussentijd nog wel een paar keer heengaan (dus bij een Goudse rijschool rijden lijkt me ietwat overdreven), maar het lijkt me dat je dan lang niet alles hebt gehad. Feit blijft sowieso dat je er dan eerst nog heen moet; en dat moet je dan ook van de 'quality time' in Gouda aftrekken.
Juist vanwege die reistijd naar Gouda en terug - dat is al gauw een uur - zou ik dus bij een Goudse rijschool gaan ridjen, dan hoef je die reis niet met die dure rijschool te maken. Een uur snelweg rijden leer je geen reet van.
 
ehm ik snap t probleem niet helemaal????


als je geleerd heb motor te rijden dan moet het niet uitmaken waar je rijd,dat moet je in principe overal kunnen toch??

True. Maar zoals in Rijswijk, zullen er in Gouda ook listige situaties zijn die je van te voren niet weet :N
 
ik woon in Gouda:D
Eitje joh dat afrijden hier ;)
Maar zonder gekheid, het is best goed te doen hier hoor, als je goed kunt rijden en kijken komt het allemaal goed ;)
 
De grootste scherprechter was altijd de rotonde bij Stolwijkersluis. Was nog een 2-baans rotonde van het oude stempel (op de rotonde moest je voorrang verlenen). Maar die is al enkele jaren geleden gerenoveerd en dus nu gewoon op de borden letten bij het voorsorteren, kan niet mis gaan. Verder is het in Gouda van belang dat je niet te lang op dezelfde plek blijft staan. Het is hier één en al moerasgrond dus als je te lang voor een stoplicht staat zit je al tot aan je tankpad in de grond :P

Succes met afrijden :W
 
Effe uitkijken als je bij "the Hill" (start examen) de weg oprijdt; de fietsers op het fietspad hebben voorrang. Bij een aantal was dat het punt dat ze zakten. Enne... de voetpaden en de rotonde bij het station ff in de gaten houden... ook het verlaten van die rotonde!
Valt allemaal wel mee allemaal in Gouda eo.
Lekker rijden, goed opletten... maar als je examen gaat doen zal dat allemaal dik in orde zijn!
Suc7! :)
 
Effe uitkijken als je bij "the Hill" (start examen) de weg oprijdt; de fietsers op het fietspad hebben voorrang. Bij een aantal was dat het punt dat ze zakten. Enne... de voetpaden en de rotonde bij het station ff in de gaten houden... ook het verlaten van die rotonde!
Valt allemaal wel mee allemaal in Gouda eo.
Lekker rijden, goed opletten... maar als je examen gaat doen zal dat allemaal dik in orde zijn!
Suc7! :)
Start examen is tegenwoordig - en dat is al een tijdje - bij sporthal De Mammoet en niet meer bij The Hill. Bij De Mammoet is het trouwens ook tricky, want vlakbij zitten heel wat schoolroutes met veel fietsers en brom/snorders en die hebben met jou niets te schaften, vinden ze. Dus oppassen daar bij het wegrijden. En overal zijn 'tricky' plaatsen - een paar zijn er hier al genoemd - dus daar dien je op voorbereid te zijn. :Y Als je Reeuwijk in gaat richting het plassengebied, kom je ook wat instinkers tegen. Goed blijven kijken en vlot blijven rijden, dan lukt het overal. Succes! :W
 
nou, ik heb ook afgereden in gouda. Zoveel struikelblokken zijn er niet. Ik weet wel 1 listige, dat is namelijk als je bij het NS station in gouda rijdt. Deze weg loopt over in een kort winkelstraatje waar je niet in mag rijden (bord aan rechter kant!) net voor dat bord is een straat naar rechts, die moet je dus hebben. Als je dus doorrijdt ben je de klos!

Verder, let op gebruik van je achterrem ook in rustig verkeer. Ja ze hebben mij er op laten zakken!

"nee meneer u rijdt zeer goed, alleen u gebruikt de achterrem niet. Dus u bent gezakt" arghh stelletje... *** wordt er nog kwaad over als ik er aan terug denk. :X
Zakken omdat je geen achterrem gebruikt? Ik gebruik nooit achterrem :X
 
Start examen is tegenwoordig - en dat is al een tijdje - bij sporthal De Mammoet en niet meer bij The Hill.

Ahaaaaaa! Vandaar dat ik, als ik in Gouda kom, daar geen lesvoertuigen meer zie!
Ik woon sinds 2003 niet meer in Gouda, wel daar geboren en getogen.
Veranderingen van dat soort dingen weet ik dus niet... :X
 
Oke jongens, bedankt voor de tips tot zover. Ik laat nog wel ff weten hoe het is gegaan!
 
Ola,

Ik heb 13 september mijn AVD. Op zich niets uitzonderlijks, zij het niet dat ik moet afrijden in Gouda. Ik woon zelf in de regio Den Haag en Rijswijk zit helemaal vol, vandaar...

Mijn b heb ik wel in Rijswijk gedaan en ik ken het daar ook een beetje, dus dat hielp wel tijdens het examen. Echter, Gouda ken ik echt niet.

Zijn er mensen die in Gouda hebben afgereden (vast wel!) en wat nuttige tips kunnen geven van de omgeving en struikelblokken aldaar? Ik wil natuurlijk wel in 1x slagen *O*

Ik woon in Zoetermeer en ik moest voor rbw A en B afrijden in gouda... en blij toe :P
Je rijdt namelijk in regio Gouda/Waddinxveen/stukje a20, stukken rustiger en overzichterlijker dan rijswijk/den haag. Geen trams of vervelende drukke onoverzichterlijke verkeerspunten, en waddinxveen heeft gewoon veel betere wegen.

Wees maar blij dat je daar mag :) Succes!


edit :P whoops, beetje aan de late kant :+ :+ :+ gefeliciteerd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan