Afrijden Naarden-Bussum

Ik ga ervan uit dat je afrijdt in de plaats waar je het meeste hebt gelest. Rijd je in een andere plaats dan je "lesplaats" dan is dat heel erg dom.

De aanname is (I know, assumptions are the mother of all fuckups) dat je er meer gereden hebt, dus je instructeur zal je op een aantal punten in de route gewezen hebben. Je zal zelf tijdens je rijles ook wel dingen hebben opgemerkt, dus fouten gemaakt in het verleden zul je niet weer op die plek maken.

En kom op man, wat is er mooier dan in Naardevesting af te rijden. Volgens mijn vriendin (heeft afgereden in Naarden en Bussum) ishet een echte rijlesstad. Ik zelf heb gelest in Leidenen omgeving. Na verloop van tijd rijd je alleen maar examenroutes, dus weet je waar je aan toe bent.

Ben je eigenlijk geslaagd of gezakt?

En hoezo dat?
Ik heb afgereden in Apeldoorn, de laatste les vóór mijn examen was de eerste keer dat ik in Apeldoorn rondreed.
En waarom? Instructeur was daar heel duidelijk in: Ik moest laten zien dat ik kon motorrijden, overal, en niet dat ik de examenroutes en de belangrijke punten kende in Apeldoorn :)
 
Laatst bewerkt:
Heb daar afgereden en ben in 1 keer geslaagd ! Het enige linke is dat ze je een drukke weg laten oversteken waarbij je in het midden zou kunnen staan (MAG NIET) en waar velen op zijn gezakt .
Je moet namelijk die weg in 1 keer over onthoud dat !

Ook het terrein waar je je moet melden palmpit kazerne (heet het geloof ik) ? ligt een giga hoop grint (let wel was 15 jaar geleden) waarbij je motor bijna in weg zakt let daar op .


4 jaar geleden lag het grind er ook nog hoor ;)

Ik heb er ook afgereden met de motor en ook met de auto, snap de hele bedoeling van het topic niet zo. Als je hier uit de buurt komt en hier ook in de buurt les hebt gehad weet je de route's die je moet afleggen voor het examen toch wel zo'n beetje uit je hoofd.
Het is hier in de omgeving nou eenmaal druk, en je hebt hier soms rare verkeerssituaties, dat is een goeie (laatste) oefening voordat je in het diepe gegooid word met je eigen papiertje ;)

Niks mis met 't Gooi *O*
 
Heb daar afgereden en ben in 1 keer geslaagd ! Het enige linke is dat ze je een drukke weg laten oversteken waarbij je in het midden zou kunnen staan (MAG NIET) en waar velen op zijn gezakt .
Je moet namelijk die weg in 1 keer over onthoud dat !

Ook het terrein waar je je moet melden palmpit kazerne (heet het geloof ik) ? ligt een giga hoop grint (let wel was 15 jaar geleden) waarbij je motor bijna in weg zakt let daar op .


Kijk hier heeft iamand wat aan
 
Het enige linke is dat ze je een drukke weg laten oversteken waarbij je in het midden zou kunnen staan (MAG NIET) en waar velen op zijn gezakt .
Je moet namelijk die weg in 1 keer over onthoud dat !
Kan je een streetview-link van dat punt hier plaatsen? Ik ben gewoon benieuwd hoe dat geregeld is, dat je wel ergens stil kan staan, maar dat het verboden is.
 
4 jaar geleden lag het grind er ook nog hoor ;)

Ik heb er ook afgereden met de motor en ook met de auto, snap de hele bedoeling van het topic niet zo. Als je hier uit de buurt komt en hier ook in de buurt les hebt gehad weet je de route's die je moet afleggen voor het examen toch wel zo'n beetje uit je hoofd.
Het is hier in de omgeving nou eenmaal druk, en je hebt hier soms rare verkeerssituaties, dat is een goeie (laatste) oefening voordat je in het diepe gegooid word met je eigen papiertje ;)

Niks mis met 't Gooi *O*


Zeker niks mis met `t Gooi ! *D


15 jaar geleden daar me motorrijbewijs gehaald en 1 maand geleden
eindelijk ook me autorijbewijs !

Tip; als je bij het ziekenhuis de A1 richting A`dam word gestuurd,
Dan moet je bij het stoplicht naar links, dan heeft rechtdoor vanaf de andere
kant ook groen, dus even goed kijken ! :Y

Grind ligt al bijna helemaal vast..
 
Zeker niks mis met `t Gooi ! *D


15 jaar geleden daar me motorrijbewijs gehaald en 1 maand geleden
eindelijk ook me autorijbewijs !

Tip; als je bij het ziekenhuis de A1 richting A`dam word gestuurd,
Dan moet je bij het stoplicht naar links, dan heeft rechtdoor vanaf de andere
kant ook groen, dus even goed kijken ! :Y

Grind ligt al bijna helemaal vast..

Dat is logisch dat de andere kant ook groen heeft, anders had je groene pijl licht liinksaf gehad.
 
ja is waar,
ik had het te laat door -O- situatie is daar nu net veranderd,
dus weet eigenlijk niet of het nog zo is..
 
Naarden-Bussum is best een relaxte plek om af te rijden. Let echter goed op de voorrangsregels want er zijn een paar instinkers waaronder in de wijk achter het CBR (je rijdt op een grote brede weg, waar je gèèn voorrang hebt op de piepkleine zijstraatjes).

Ook zitten daar 2 middelbare scholen vlak om de hoek waar je "inzicht toont" als je het tempo er even uit haalt.
 
Hm, gezien de laatste twee reacties is er inderdaad toch een bepaald doel te bedenken bij dit topic. Vind het nog steeds enigszins dubieus, maar goed, voordeel van de twijfel. Vind nog steeds dat TS zijn eigen bijdrage moet spuien.
 
Kan je een streetview-link van dat punt hier plaatsen? Ik ben gewoon benieuwd hoe dat geregeld is, dat je wel ergens stil kan staan, maar dat het verboden is.


Nope ik weet niet hoe die weg heet maar wat ik nog wel weet is dat je van een rustige weg afkomt die haaks op die drukke weg uitkomt en die drukke weg moet je dan oversteken. Het lijkt dan of je in het midden kunt wachten maar dat is zo`n instinker.
Die weg moet je ineens in het geheel over. Ik kan wel gaan zoeken op die streetview maar daarhebikgeenzinanenkostmeteveeltijd. :+
 
Heb daar vorig jaar in 1 keer mijn motorrijbewijs gehaald, dus mij hoor je niet klagen. Je hoorde me wel klagen toen ik vele vele jaren eerder daar mijn autorijbewijs probeerde te halen en dat iedere keer maar niet wou lukken. Maar dat lag toch meer aan de examinator (en een beetje aan mezelf :P )

Ken je dat: rij je netjes de maximum snelheid, zak je omdat je niet voldoende met het verkeer mee rijdt; rij je de volgende keer met het verkeer mee (iets boven de maximum snelheid) zak je omdat je je niet aan de maximumsnelheid houdt B|
 
Ken je dat: rij je netjes de maximum snelheid, zak je omdat je niet voldoende met het verkeer mee rijdt; rij je de volgende keer met het verkeer mee (iets boven de maximum snelheid) zak je omdat je je niet aan de maximumsnelheid houdt B|

Volgens mij hebben ze dat richting laren een hele tijd geflikt !!! Bij mij ook dus, er staat 50 op de straat en dan rij je rond de 60 met het verkeer mee naar beneden en :W .
 
Terug
Bovenaan Onderaan