afslaan bij noodstop

Zelfs een luchtgekoeld Mobylette-EEG-2T-brommertje in de 60-70-er jaren had (naar mijn ervaring) meer dan 10 "kalme" kilometers nodig om voldoende door te warmen; blokje MISSCHIEN een kilo of 12 materiaal ....

Wees lief voor machines, het betaalt zich terug; VOEL hoeveel het vreten wil en blaas pas door als het dat "lust" en vanaf dat punt wel liefst meer dan 100 kilometertjes lang goed doordouwen.

Nou ja, wie ben ik met mijn 49cctjes (en een paar kleine dieseltjes, zo ver).
 
Lijkt mij ook een probleem van stationair wat te laag. Hoe staat die nu? (Bij warme motor uiteraard). Even voor de duidelijkheid, je motor slaat af bij een noodstop?! Bedoel je niet dat de motor afslaat als je de koppeling intrekt? Dit zou ik me nog kunnen voorstellen nl. Het blok wordt dan niet meer rondgedraaid door het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
starten met choke, ff erop houden, anders slaat ie af...
stationair loopt ie perfect....net beetje warm wat te hoog, zonder choke.
als ie goed warm is gereden, zonder choke uiteraard, helemaal goed.
en ik trek uiteraard de koppeling in.

vond het gewoon irritant, moet je hard remmen voor iemand, moet je weer
opnieuw starten, om weg te komen voor achterop komend verkeer.
 
Check eens of die kit bij de rubbers echt sluitend is gebleven; waarom eigenlijk kit gebruikt? Het kan (denk ik) een slecht sluitend plekje voor het oog verbergen.

Het lijkt mij dat warmgemaakt rubber (föhnen of in heet water leggen) het betrouwbaarst zal sluiten, voegt zich soepel en krimpt tijdens afkoelen enigszins vast.
 
En sinds dat ik heb nieuwe RVS remleidingen op mijn Tenere heb, zit ik met omg. hetzelfde probleem.
Maakt niks uit als het warme of koud is: onder hard remmen,(en ik rem nu veel harder met de Hel remleiding voorop), valt de motor uit op het laatste second toen ik de koppeling intrek. Maar als ik een beetje extra gas geven, blijft de blok draaien.
Mijn theorie is dat het heeft misschien iets te maken met de vlotter-niveau en de stationair sproeier: onder hard remmen gaat de benzine in de vlotter-kamer naar voren, en dit stoorde de stationair sproeier in een of de andere manier.
Ik ben (helaas :z ) te lui om met de vlotter-niveau te experimenteren om dit idee te bevestigen, dus het blijft bij een vaag vermoeden.

Any other ideas ?

Edit: Stationair/tickover hoger zetten (normaal omg. 1300 tpm, tot 1800) maakt niks uit.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs een luchtgekoeld Mobylette-EEG-2T-brommertje in de 60-70-er jaren had (naar mijn ervaring) meer dan 10 "kalme" kilometers nodig om voldoende door te warmen; blokje MISSCHIEN een kilo of 12 materiaal ....

Wees lief voor machines, het betaalt zich terug; VOEL hoeveel het vreten wil en blaas pas door als het dat "lust" en vanaf dat punt wel liefst meer dan 100 kilometertjes lang goed doordouwen.

Nou ja, wie ben ik met mijn 49cctjes (en een paar kleine dieseltjes, zo ver).

maarja, laast een blok van een Honda c-50 eronder gezet, heeft een halfjaar op de plank gelegen, 1 keer trappen, beetje gas en gelijk stationair. dus als de beste fiets van hem niet wil lopen, is hij gewoon niet goed afgesteld!
maar goed, dat is mijn advies! afstellen die handel!
:P
 
als de motor warm is en je remt hard, zakt ie dan ook iets in toeren? Waarschijnlijk zal je dan de vlotter hoogte af moeten stellen, motor krijgt bij hard remmen dan teveel benzine zodat hij verzuipt.
 
Een motor met koude koppeling (en dito olie) sleurt toch altijd iets aan de ketting? Als je dus remt, gaat het achterwiel iets aan de motor sleuren de andere kant op, dat plús laag afgesteld stationair plús het aan de late kant oppakken van het stationair toerental zorgt ervoor dat je motor dat af kan slaan... no big deal... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan