hd2w4w
MF'er
Mijn Diversion 900 heeft het volgende mankement. De motor slaat te pas en onpas af. Ik ben er vrijwel zeker van dat het een elektrisch probleem is, maar ja, in welk onderdeeltje?
Wanneer slaat de motor af (let op; niet altijd)
- wanneer ik de 1e versnelling inschakel, of
- wanneer ik in de 1e versnelling de koppeling laat opkomen
- schakelen van 2 naar 3 en 4 of andersom.
Als ik 'm weer in neutraal zet slaat de motor direct weer aan na een druk op de startknop. Vervolgens weer wegrijden is wederom een gok.
Bij het zoeken naar de oorzaak stuitte ik gisteren op de volgende bijzonderheid.
Als ik de motor start, de 1e versnelling inschakel en de koppeling laat opkomen bij een iets naar rechts gedraaid stuur slaat de motor direct af. Wanneer ik start, het stuur iets naar links draai en de koppeling op laat komen is er niets aan de hand en kan ik gewoon wegrijden.
Aanstaande donderdag gaat de motor naar de reparateur voor onderhoud, een nieuwe voorband en natuurlijk voor het verhelpen van dit probleem. Het zoeken naar de oorzaak kost vermoedelijk vrij veel tijd en dus geld. Vandaar deze vraag aan de experts op dit forum zodat er misschien gerichter en dus korter gezocht kan worden.
Contacten in de jiffyschakelaar en koppelingsschakelaar heb ik schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Kabeltje dat langs het balhoofd loopt?,
Kabeltje naar of van het contactslot?
Kabeltjes van de koppelingsschakelaar?
Wanneer slaat de motor af (let op; niet altijd)
- wanneer ik de 1e versnelling inschakel, of
- wanneer ik in de 1e versnelling de koppeling laat opkomen
- schakelen van 2 naar 3 en 4 of andersom.
Als ik 'm weer in neutraal zet slaat de motor direct weer aan na een druk op de startknop. Vervolgens weer wegrijden is wederom een gok.
Bij het zoeken naar de oorzaak stuitte ik gisteren op de volgende bijzonderheid.
Als ik de motor start, de 1e versnelling inschakel en de koppeling laat opkomen bij een iets naar rechts gedraaid stuur slaat de motor direct af. Wanneer ik start, het stuur iets naar links draai en de koppeling op laat komen is er niets aan de hand en kan ik gewoon wegrijden.
Aanstaande donderdag gaat de motor naar de reparateur voor onderhoud, een nieuwe voorband en natuurlijk voor het verhelpen van dit probleem. Het zoeken naar de oorzaak kost vermoedelijk vrij veel tijd en dus geld. Vandaar deze vraag aan de experts op dit forum zodat er misschien gerichter en dus korter gezocht kan worden.
Contacten in de jiffyschakelaar en koppelingsschakelaar heb ik schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Kabeltje dat langs het balhoofd loopt?,
Kabeltje naar of van het contactslot?
Kabeltjes van de koppelingsschakelaar?