afslaan en klapperend geluid

Suuske66

Rookie
2 okt 2002
17
0
Waalwijk
Ik ben al eens geweldig geholpen toen mijn Vulcan 750 een wit rokende uitlaat had en zeer moeizaam startte. Op basis van de gegeven aanwijzingen heb ik het euvel helemaal zelf kunnen verhelpen. Nu heb ik weer twee probleem(pje?)s en reken en hoop weer op jullie hulp :} .

Probleem een is: mijn motor slaat regelmatig, volkomen onverwacht en ineens af bij het verminderen van de snelheid. Specifieker: als ik bijvoorbeeld naar een verkeerslicht rijdt heeft de motor de neiging nog al eens af te slaan op het moment dat ik stil sta. Hij gaat niet trager lopen of sputteren maar hupla ineens vanuit een rustig toerental......uit! Hij start wel eigenlijk altijd direct weer. Ik kan het afslaan voorkomen door de gashandle wat open te houden maar het toerental bij stationair is al 1100 en lijkt dus voldoende.

Het tweede probleem is dat sinds heel kort de motor als hij nog niet goed warm is een vreemd, bijna klapperend geluid maakt bij het blok rechtsvoor. Links geen rare geluiden en als hij even gelopen heeft huodt het klapperen vanzelf weer op.

Ik heb deze motor speciaal gekocht om er zelf aan te (leren) knutselen en ben dan ook nog naarstig op zoek naar een werkplaats handboek voor de Vulcan 750 alsmede een (sloop) adres waar ik voor onderdelen terecht kan, liefst in de buurt van Waalwijk (Noord-Brabant). Deze winter gaat hij helemaal uit elkaar en ga ik hem customizen *D . Wat in mijn geval inhoudt een recht of rechter stuur, opnieuw spuiten en wat onderdelen laten verchromen. Tips en ideeën zijn dus heel welkom :] .

Muchos grazias :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan