afslaan motor bij inschakelen

noelke

Rookie
15 jul 2010
15
0
mijn oude suzuki gsx 600f loopt zo perfect ,maar ineens als ik m in een versnelling wil zetten slaat de motoor uit,alles gecontroleerd of t soepel gaat maar is net of ergens een contact verbreekt bij inschakelen waardoor hij geen spanning krijgt[messchien de schakelaar bij zijstandaard]maar hoe controleer ik deze of hoe verbind ik m door???
mvg noel
 
zijstandaardschakelaarstekker loshalen -> proberen te starten

als het ding start kun je weer rijden

als het ding niet start moet er juist verbinding gemaakt worden, dan moet je dus de draadjes doorverbinden. Als het ding dan start kun je weer rijden.

Als je een nieuwe schakelaar wil kan dat daarna natuurlijk...

Ik hoop voor je dat dit het probleem/de oplossing is. Succes!
 
ja t lampje brand in neutraalstand,t pobleem zit echt zodra ik in een versnelling inschakel er een fout contact is waardoor de motor stilvalt,normaal is t net als een auto bij aanduwen zet je m op contact en gooi je m in de versnelling maar ook dit doet hij dan niet
 
Achter de schakelaar van de zijstandaard (jiffy) zit nog een relais. Die kan ook kapot zijn.

De jiffy schakelaar kun je doorverbinden om te testen.
Werk het dan weer, is de schakelaar defect.
Werkt het dan nog niet, is hoogst waarschijnlijk het relais defect.

Succes
 
vandaag alles zover gecontroleerd,alles zit goed zo te zien.jiffyschakelaar losgehaald de stekker losgekoppeld motor start gelijk maar slaat ook gelijk weer af bij inschalen versnelling dus probleem blijft en ik weet niet meer waar te zoeken
 
welke 2polen is een vaste verbinding zonder stekker ed die tot bij de accu loopt ongeveer,daar zit een stekker [groen]deze heb ik losgetrokken en een ander stekkertje zwart wat volgens mij massa is,ik kan de groene toch niet op massa houden of???het is niet zo dat je m gwn zoals bij meeste schakelaars zoals koelvin door kan verbinden ??
 
er zitten 2 pootjes aan die verbinding, die moet je met elkaar verbinden.
Frame is massa en er moet juist contact gemaakt worden dus je moet in de stekker van de 1 naar de ander even iets zoals een paperclip staken zodat het circuit weer gesloten is.
 
hoi ok heb t net gedaan draden tegen elkaar motor draait maar bij inschakelen slaat hij gelijk weer af,heb ook alles losgetrokken maar blijft t zelfde slaat bij inschakelen gelijk af begrijp t ook niet goed??
 
Dan is het einige wat ik nog kan verzinnen dat er ergens een kabelbreuk is.
Kijk eens of je de draden kan volgen naar het begin en probeer daar dan nog eens de draden met elkaar te verbinden.
Een relais achter de jiffyschakelaar lijkt me ook niet logisch dus zou het in de kabels moeten zitten.
Misschien kom je bij het volgen van de kabel wel een beschadiging tegen en kan je hem daar weer lassen.
 
De symptomen wijzen toch echt op de jiffy schakelaar. Dat is al meerdere malen gemeld.
Ik zou ff heel goed gaan meten of dat circuit echt doet wat het moet doen.
De kans dat het hiermee te maken heeft is echt heel groot, het zou jammer zijn als je de halve motor gaat slopen alvorens daar achter te komen.
 
yeah klopt ben er al in etappes dagen mee bezig en schiet niet op en elke dag meer losgooien pfff anders maar gauw verkopen maar zelfs dat lukt zo niet ,weet t echt niet meer kon beter helemaal niks doen dan kun je zoeken
 
De meeste jiffy-schakelaars zijn gesloten (maakcontact) bij ingeklapte standaard.
Wellicht beter om de weerstand te meten. (ohms) Meet daarvoor door de schakelaar.
Met de jiffy uit is de schakelaar open (oneindige weerstand) of gesloten (bijna nul ohm), klap hem in en dan moet je een verandering meten. Zo niet, dan is de schakelaar wellicht defect en dat is dan je probleem.
 
hoi emgi
zo te horen heb je er verstand van maar heb m los liggen nu dus meet ik m met de hand ff induwen en loslaten.nu een vraag kan ik deze op de een of andere manier omzeilen?ff ertussenuit laten of doorverbinden??
 
@noelke: 't is een schakelaar dus het is logisch dat in 1 van de standen er een oneindige of geen weerstand is. Zoals emgi al zei, kijk of er een verschil optreedt tussen deze 2 standen. De schakelaar kun je er altijd tussen uithalen; dan is het een kwestie van draadjes doorverbinden of juist niet.

Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe schakelaar omdat ik de jiffy nog wel eens vergeet, maar dat is persoonlijk.
 
Ja, maar als het een stekkerverbinding is die je losneemt heeft het alleen zin om door te verbinden aan de motorkant, niet (meer) aan de schakelaarkant ... toch!? Want waar nooit (meer) stroom komt maakt verbinden niets meer uit ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan