Goedemorgen motormuizen,
Weten jullie wat er met mijn CBR aan de hand is?
Als ik op reservestand overschakel pruttelt de motor nog even en slaat af.
Is dan niet meer aan de gang te krijgen, niet via startmotor, niet aanduwend.
Het is me nu 2 maal gebeurd dat ik langs de kant stond, beide tijdens een regenachtige dag.
De motor had de hele dag in de regen geparkeerd gestaan.
Na een aantal uren start de motor weer.
Ik heb al gecheckt:
-Werking benzinekraan
-Werking tankontluchting
-Bougies (zijn wel aan vervanging toe)
-Brandstofpomp
-Vocht en bedrading
Ik denk dat het geen vapourlock is: het was een graad of 15 en ik was net 10 minutern rustig onderweg. Motor was net aan warm en zeker niet oververhit.
Tot voor 6 weken terug was deze motor oerbetrouwbaar. Het is een CBR600F uit 1987, type PC19.
Ik heb verhalen gehoord over water in de tank: maar als ik aftap zit er geen water in de benzine.
Iemand een idee?
Weten jullie wat er met mijn CBR aan de hand is?
Als ik op reservestand overschakel pruttelt de motor nog even en slaat af.
Is dan niet meer aan de gang te krijgen, niet via startmotor, niet aanduwend.
Het is me nu 2 maal gebeurd dat ik langs de kant stond, beide tijdens een regenachtige dag.
De motor had de hele dag in de regen geparkeerd gestaan.
Na een aantal uren start de motor weer.
Ik heb al gecheckt:
-Werking benzinekraan
-Werking tankontluchting
-Bougies (zijn wel aan vervanging toe)
-Brandstofpomp
-Vocht en bedrading
Ik denk dat het geen vapourlock is: het was een graad of 15 en ik was net 10 minutern rustig onderweg. Motor was net aan warm en zeker niet oververhit.
Tot voor 6 weken terug was deze motor oerbetrouwbaar. Het is een CBR600F uit 1987, type PC19.
Ik heb verhalen gehoord over water in de tank: maar als ik aftap zit er geen water in de benzine.
Iemand een idee?