Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op zondag 31 maart 2002 22:01 schreef Sonja het volgende:
....Is door een vloeistofje te verhelpen....
Ik kan echt geen versnellig overslaan bij
terugschakelen want dan heb ik de koppeling
te lang in en zakt ie te ver weg in zijn toeren
en slaat ie af.
Meerdere versnellingen tegelijk terugschakelen? Volgens mij gelijk aan zelfmoord. Schakel gewoon zoals het hoort de versnellingen 1 voor 1 terug. Beetje oefenen met tussengas. Dan gaat het allemaal een stuk soepeler.
meerdere versnellingen terugschakelen is toch
vrij normaal?
zo heb ik het zelfs op rijles geleerd.
Afrit van de snelweg van 6 naar 4.
...Maar zo koud was het deze week nou ook weer niet, toch?Als de carb-afstelling slecht is, je vuile carbs hebt, je stationair toerental staat ook erg laag afgesteld en het is koud heb je dat probleem vrij gemakkelijk.
[me]Raging heeft het probleem vrij vaak met z'n ouwe k*tgolf[/me]
Als ik met een flinke snelheid op een bocht afkom en vol in de remmen ga, wil ik ook nog wel eens een versnelling overslaan, anders ben je langer met schakelen bezig dan de tijd die je hebt om te remmen. Inderdaad heb ik wel eens wat last van wielslip (zie eerder topic), maar dat heb ik ook als ik met hoog toeren 1 tikkie terug doe en stevig rem. Nooit problemen gehad met afslaande motor. YamahaJe laat toch wel tussendoor de koppeling opkomen om op de motor af te remmen?
Stel je denkt dat je in 5 rijdt, denkt terug te schakelen naar 3, maar omdat ie in 4 stond schakel je terug naar 2. Heb je toch een blokkerend achterwiel. Door tussendoor de koppeling op te laten komen voel je of de motor in de juiste versnelling staat.