Afsluitdijk

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Ik wilde van het weekend ff lekker:r1: rond het IJselmeer. Nu hoor ik altijd verhalen over scheren over de afsluitdijk. Kan je daar nou gasse of nie? (zonder door oom agent gezien te worden)
 
Op de lokale kabelkrant hiero staan geregeld berichten van mensen die hun rijbewijs kwijtraken op de afsluitdijk dus ik zou er maar om denken, het schijnt dat ze ook wel staan te flitsen/laseren bij het monument.

Belachelijk natuurlijk, een recht stuk weg waar je met gemak 160 kan of harder. |(
 
yep zowieso grens oversteken = zeer goed idee.

neem wel al je papieren mee want als je boven de 250 rijdt controleren ze je onderbroek van je lijf
 
Je moet je natuurlijk ten alle tijden aan de verkeersregels houden he.
Maar natuurlijk meneer John, had u mijn post dan abusievelijk zo geinterpreteerd dat ik zou suggereren dat het overtreden van de regels opgesteld door onze bewindslieden niet evenredig in verhouding staat met een mogelijke toename van het verkeersrisico? :o

Uiteraard dient men zich ten allen tijde aan de verkeersregels te houden, 80 km per uur is al meer dan snel genoeg! :+
 
Dank, ik zal het advies overnemen....(ik hoop dat ik het kan onthouden);^
 
Maar natuurlijk meneer John, had u mijn post dan abusievelijk zo geinterpreteerd dat ik zou suggereren dat het overtreden van de regels opgesteld door onze bewindslieden niet evenredig in verhouding staat met een mogelijke toename van het verkeersrisico? :o

Uiteraard dient men zich ten allen tijde aan de verkeersregels te houden, 80 km per uur is al meer dan snel genoeg! :+


:^
 
Op Woensdag 13 februari 2002 22:23 schreef Revolution het volgende:Uiteraard dient men zich ten allen tijde aan de verkeersregels te houden, 80 km per uur is al meer dan snel genoeg! :+
ja vast met de hedendaagse remtechniek abs ecu traction control etc etc etc en technische snufjes die de veiligheid bijna zo goed als garanderen...


btw
wisten we dat er genoeg brandweerlieden omkomen doordat in een gecrashte wagen de airbags wat later afgaan(terwijl men bezig is het slachtoffer uit de auto aan het halen is).

Jep veiligheid voorop

en wij gaan nog een stapje verder...
 
Laatst bewerkt:
Als ik al eens met het koekblik over de Afsluitdijk rij, is het met hoge snelheid. Wel ff bij de sluizen je aan de snelheid houden, want daar willen ze je nog wel eens op de foto zetten.
 
hmmm.... de keren dat ik er reed zat ik op 200-230...

Je moet er niet aan denken dat de politie @ your service is op dat moment...
 
hmmm.... de keren dat ik er reed zat ik op 200-230...

Je moet er niet aan denken dat de politie @ your service is op dat moment...

Dan hoef je je iig niet meer druk te maken over het onderhoud van je fiets, i.v.m. het ontbreken van het voorgenoemde apparaat. :)

(dammn, geen clickable smilies meer ;( )
 
Dijk Enhuizen-Lelystad...

Toen net in Enkhuizen mijn nieuwe uitlaat gekocht... perfect om ff te testen op de terugweg

:}
 
vanuit friesland heb je het eerste stuk alleen een dijk aan je rechterhand - blazen dus!
vanuit noord-holland meerdere parkeerplaatsen(en
dus mooie plaatjes van politie)
Rondje tegen de klok in maken dus en voor het
monument weer 120 ivm laser. :]
 
1 geluk de laserguns werken vrijwel niet op motoren ivm ontbreken van rechte vlakken :)

Er waren pas bij m\'n dealer een paar laserboys koffie aan het drinken, en stonden wat te spelen met dat ding, op motoren alleen te meten op de koplamp (VFR).
Bij nieuwere motoren staan die ook niet vlak (bij mij wel :( ).
Maar een koplamp is al te moeilijk richten :j

Hebben wij ff mazzel :) :)
 
Uhhmz...de keren dat ik er heb gereden heb ik er vol geknald...behalve 1x in een sneeuwstorm :( rijd de dijk toch met dik boven de 250....gaat hardstikke goed :) is ook mijn lange afstand-tijd record.....LWD-AMD 35 min *D
 
1 geluk de laserguns werken vrijwel niet op motoren ivm ontbreken van rechte vlakken :)

Er waren pas bij m\'n dealer een paar laserboys koffie aan het drinken, en stonden wat te spelen met dat ding, op motoren alleen te meten op de koplamp (VFR).
Bij nieuwere motoren staan die ook niet vlak (bij mij wel).
Maar een koplamp is al te moeilijk richten

Op de voorkant van mijn RF werkte hij helaas prima
;(
 
Laatst bewerkt:
Op de voorkant van mijn RF werkte hij helaas prima
;(

Hebben ze je genaaid kerel? Rijd je nu alweer dan? Ik hoor/zie nooit meer je motor in de straat... gelukkig nog nooit zo\'n laserboer tegengekomen....misschien slim om je motor te bekleden met spiegels? Of hebben ze daar ook weer een wet voor om dat tegen te gaan?
 
Hebben ze je genaaid kerel? Rijd je nu alweer dan? Ik hoor/zie nooit meer je motor in de straat... gelukkig nog nooit zo\'n laserboer tegengekomen....misschien slim om je motor te bekleden met spiegels? Of hebben ze daar ook weer een wet voor om dat tegen te gaan?

Aprilia Futura kopen? Ziet er aardig stealth uit.
 
Hebben ze je genaaid kerel? Rijd je nu alweer dan? Ik hoor/zie nooit meer je motor in de straat... gelukkig nog nooit zo\'n laserboer tegengekomen....misschien slim om je motor te bekleden met spiegels? Of hebben ze daar ook weer een wet voor om dat tegen te gaan?

Was eind vorig jaar buiten de bebouwde kom in de buurt van Leusden. Daar heb je sinds kort ook een heleboel 60 km/h zones ipv gewoon 80 km/h.

En daar stonden ze hoor met een heel team van wel 10 man met meerdere guns en 2 politie motoren. Ik zag ze in de verte al staan alleen ik dacht dat ze een controle hielden op sluipverkeer, er staan verderop nl. van die borden met alleen bestemmings verkeer.

Ik minder wat vaart om er niet al te hard op ze af te komen, kom dichterbij zie ineens naast een
politie bus een politiemuts met zo\'n gun op staan me richten en toen was het te laat 87 waar je 60 mocht ;(
Weer iets verder wordt ik dus aangehouden en werd het gele briefje uitgeschreven :(

Dat je me nooit meer hoort is omdat ik pas vanaf 1 maart weer mag rijden. Zaterdag 2 maart zit weer lekker op de fiets :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan